Gå til innhold

HJELP! Trenger virkelig hjelp til å se om jeg noen gang kommer til å få et ekte hjem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil noen se på dette, legge kort eller hva enn?

Har etter at jeg ble voksen ikke hatt et hjem jeg trives i. Boligen jeg bor i nå er det verste stedet av alle.

Masse hindringer i veien på dette området, men noen som kan se om det vil løse seg en gang?

Kjenner at jeg er helt i kjelleren over dette nå😞 Hva kan jeg gjøre mer for å forbedre min situasjon?

Anonymkode: fafce...371

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette kommer aldri til å løse seg.

Anonymkode: 67389...f62

• Liker 2
Skrevet
Sofakona skrev (36 minutter siden):

Flytte? 

Masse som står i veien for det akkurat nå, så derfor laget jeg tråden… Vil det være mulig å få flyttet snart/en dag om ikke så altfor lenge?

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nei, dette kommer aldri til å løse seg.

Anonymkode: 67389...f62

Det er sikkert humor for deg å svare sånn, men det er faktisk nettopp det jeg frykter - at jeg blir sittende fast her😞

ts

Skrevet

Da må du jo finne hva som står i veien..og om du kan finne løsninger til dette. Ingen som kan spå deg at du vil flytte snart. Dette er din vei..om du har penger, mulighet etc så kan du flytte.

Veldig kjedelige om noen spår at du om 2 mnd vil flytte til et flott sted..og om 3 mnd bor du forsatt på samme sted

Skrevet

Kanskje du bøe begynne å selge ting du ikke har bruk for så det blir lettere å flytte?

Anonymkode: 1c181...ead

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har etter at jeg ble voksen ikke hatt et hjem jeg trives i. Boligen jeg bor i nå er det verste stedet av alle.

Masse hindringer i veien på dette området, men noen som kan se om det vil løse seg en gang?

Kjenner at jeg er helt i kjelleren over dette nå😞 Hva kan jeg gjøre mer for å forbedre min situasjon?

Hva skyldes det da tror du?

For det må jo være en grunn til at du føler det slik.

Skrevet

Takk som spør ❤️ 

Du vil finne en bolig du trives i. Gå på visninger og se for deg at du bor der enda du ikke skal kjøpe nå. Gå i områder du ønsker å bo. Skriv script der du takker for det fremtidige fantastiske hjemmet ditt med alle karakteristikkene du ønsker deg. Jeg vet at om du gjør dette får du det, fordi du er mektig, selv om du bekymrer deg mye for tiden. 

Anonymkode: e6b0d...417

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hva mener du gjør din nåværende bolig "det verste stedet av alle"? Gjerne utdyp. 

Hvorfor kan du ikke flytte om du misstrives?

Hvorfor er det ikke/føles det ikke som "et ekte hjem?"

Jeg kan skjønne gjennom det du skriver, at du har en tøff periode, men er det eventuelle grep, både små eller store du kan gjøre i nærmeste fremtid. Og hva er grunnen til at det eventuelt er umulig? Hvilken grep kan du selv gjøre for å forbedre din situasjon?

Eller for å spørre på en annen måte; Hvordan er det du ønsker eller ser for deg en ideell bosituasjon? :)

Endret av Marvels
Skrevet
Sofakona skrev (11 minutter siden):

Da må du jo finne hva som står i veien..og om du kan finne løsninger til dette. Ingen som kan spå deg at du vil flytte snart. Dette er din vei..om du har penger, mulighet etc så kan du flytte.

Veldig kjedelige om noen spår at du om 2 mnd vil flytte til et flott sted..og om 3 mnd bor du forsatt på samme sted

Godt sagt!

Skrevet
Sofakona skrev (32 minutter siden):

Blant annet står økonomi i veien. Ja, dette er min vei, men den føles ekstremt bratt, svingete og jævlig akkurat nå - og sånn har den vært lenge. Allikevel prøver jeg og har prøvd i flere år å forbedre situasjonen min.

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kanskje du bøe begynne å selge ting du ikke har bruk for så det blir lettere å flytte?

Anonymkode: 1c181...ead

Kanskje, men tviler på at det hjelper så mye, og jeg har lite annet enn «småting» å selge unna…

Lille39 skrev (29 minutter siden):

Hva skyldes det da tror du?

For det må jo være en grunn til at du føler det slik.

Det skyldes at jeg er fattig, enslig og noen ganger føles det som om det livet jeg har på dette stedet bare er et fengsel, for jeg kommer ikke videre slik jeg vil. Det kommer stadig nye slag i trynet fra livet😔

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Takk som spør ❤️ 

Du vil finne en bolig du trives i. Gå på visninger og se for deg at du bor der enda du ikke skal kjøpe nå. Gå i områder du ønsker å bo. Skriv script der du takker for det fremtidige fantastiske hjemmet ditt med alle karakteristikkene du ønsker deg. Jeg vet at om du gjør dette får du det, fordi du er mektig, selv om du bekymrer deg mye for tiden. 

Tusen takk! Kanskje jeg skal prøve det! Om så bare for å kjenne på noe som føles mer gledesfylt.

Marvels skrev (29 minutter siden):

Hva mener du gjør din nåværende bolig "det verste stedet av alle"? Gjerne utdyp. 

Jeg mistrives veldig, å bo her ble noe helt annet enn hva avtalen var. Bla. er det for tett på annen (dysfunksjonell) familie.

Hvorfor kan du ikke flytte om du misstrives?

Økonomi er grunnen akkurat nå. 

Hvorfor er det ikke/føles det ikke som "et ekte hjem?"

Har ikke lyst til å utdype her, men fordi det ikke er det. 

Jeg kan skjønne gjennom det du skriver, at du har en tøff periode, men er det eventuelle grep, både små eller store du kan gjøre i nærmeste fremtid. Og hva er grunnen til at det eventuelt er umulig? Hvilken grep kan du selv gjøre for å forbedre din situasjon?

Det føles umulig akkurat nå pga økonomi og helse. På sikt kan det kanskje bli bedre, men det tar utrolig lang tid…

Eller for å spørre på en annen måte; Hvordan er det du ønsker eller ser for deg en ideell bosituasjon? :)

Først og fremst ikke så tett på familie, det funker ikke. Tenk en gård med flere hus der familie bor for tett på hverandre. Jeg kunne gjerne bodd i leilighet i en by, evt tomannsbolig eller et mindre hus (trenger ikke noen stor enebolig).  Jeg ønsker en bosituasjon der jeg kan være «herre i eget hjem» og føle at det er mitt trygge sted i verden. Slik er det ikke nå.

TS 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Blant annet står økonomi i veien. Ja, dette er min vei, men den føles ekstremt bratt, svingete og jævlig akkurat nå - og sånn har den vært lenge. Allikevel prøver jeg og har prøvd i flere år å forbedre situasjonen min.

Kanskje, men tviler på at det hjelper så mye, og jeg har lite annet enn «småting» å selge unna…

Det skyldes at jeg er fattig, enslig og noen ganger føles det som om det livet jeg har på dette stedet bare er et fengsel, for jeg kommer ikke videre slik jeg vil. Det kommer stadig nye slag i trynet fra livet😔

Tusen takk! Kanskje jeg skal prøve det! Om så bare for å kjenne på noe som føles mer gledesfylt.

TS 

Håper det løser seg for deg ts ❤️ det er ikke noe kjekt å føle at det som skal være hjem og den tryggeste og triveligste plassen på jord, er det motsatte. 

Jeg skjønner også at økonomi skaper problemer, for det gjør det dessverre for mange for tiden. Men har du mulighet til å flytte til en annen plass i landet? Jeg tenker selvfølgelig ikke å flytte på helt motsatt side av dette langstrakte land, men flytte en kommune eller to? Det er mange steder i Norge hvor boligprisene ikke eksploderer 😊 dette bør jo selvfølgelig ikke bli en permanent løsning, men kanskje du får tilbake trivsel og ser litt lysere på dagene ❤️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS 

Kan forstå den. 
Kan du prøve å snu tankegangen din litt. 
Tenker  at du er heldig å ha et hjem. 
Kanskje du er flink med diy og kan lage ting til hjemmet som du nå bor i for å få det koseligere? 
Ja du har det tøft økonomisk nå men ting vil bare gå oppover. 
Klem 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS 

Glede øker vibrasjonene dine, det er kjempebra. Gjør det hver dag, scripting har funket fjell for meg. ❤️ Og la deg selv få kjenne på følelsene du tror ville komt om du allerede var i den fremtidige situasjonen. 

• Hjerte 1
Skrevet

Kanskje dette er en lekse du skrev deg opp til å erfare? Lær deg vær takknemlig for er mange som ikke har tak over hodet en gang. Når du har lært dette, vil mulighetene by seg og det som står i veien for deg å flytte vil gå vekk og det blir dermed da en mulighet til å flytte :)

Sender deg gode tanker! Du er ikke alene.

Anonymkode: 7f837...06a

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...