AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Sto parkert utenfor butikken da en annen bil rygget i oss. Sjåføren kom ut av bilen og spurte om han hadde kommet borti. Fått en god del riper på min bil, men ingenting på hans. Han mener da at han ikke kan ha vært borti likevel. Min mann og han fylte ut skademelding som vi sendte til forsikringen. Men nå har han uttalt at han ikke har vært borti. Dessverre ingen andre vitne enn min mann- som Iflg forsikringen er inhabil. Kontaktet politiet som kunne hente ut overvåkningsvideo, men kameraet utenfor butikken hadde blitt slettet. Blir ord mot ord. Syntes det er skikkelig trasig at jeg nå må betale egenandel og få bonustap. Er det virkelig sånn at man bare kan nekte og slippe unna? Anonymkode: a705d...b5f 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #2 Skrevet 27. februar 2024 Du må jo kunne bevise det på et vis. Vi kan ikke ha et system der det holder med en påstand for å ansvarliggjøre andre og gjøre dem erstatningspliktige. Anonymkode: 89315...b8f 3 2
Gjest storetora Skrevet 27. februar 2024 #3 Skrevet 27. februar 2024 Siden skademelding er utfylt skal dette nå vær en sak mellom forsikringselskapene. Ikke mellom dere.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #4 Skrevet 27. februar 2024 Samme forsikringsselskap dessverre Anonymkode: a705d...b5f
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #5 Skrevet 27. februar 2024 Ja, men dere var jo to personer. Så da har dere jo bevis. Anonymkode: bb4ec...890
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #6 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men dere var jo to personer. Så da har dere jo bevis. Anonymkode: bb4ec...890 Ikke godt nok Iflg forsikringen Anonymkode: a705d...b5f
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #7 Skrevet 27. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, men dere var jo to personer. Så da har dere jo bevis. Anonymkode: bb4ec...890 Nei, inhabilitet. Anonymkode: f8494...024 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #8 Skrevet 27. februar 2024 Jeg var utsatt for en påkjørsel bakfra. Skrev skademelding. Fikk ikke kontakt med motparten senere. Var forsikringsselskapet mitt som tok det videre. Anonymkode: b6b01...d6a
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #9 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg var utsatt for en påkjørsel bakfra. Skrev skademelding. Fikk ikke kontakt med motparten senere. Var forsikringsselskapet mitt som tok det videre. Anonymkode: b6b01...d6a Hvorfor skulle egentlig du ha ytterligere kontakt med den andre etter at skademelding var skrevet? Anonymkode: 9d69d...8ff 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #10 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor skulle egentlig du ha ytterligere kontakt med den andre etter at skademelding var skrevet? Anonymkode: 9d69d...8ff Det tror jeg nok du godt vet, men det kan ikke sies på et forum. Anonymkode: a82f9...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #11 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Samme forsikringsselskap dessverre Anonymkode: a705d...b5f Det betyr ganske ofte skylddeling. Anonymkode: ed544...983
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #12 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det tror jeg nok du godt vet, men det kan ikke sies på et forum. Anonymkode: a82f9...9a1 Nei, det vet jeg virkelig ikke. Jeg har selv blitt påkjørt bakfra såpass kraftig at bilen ble kondemnert, men hadde ikke behov for å få kontakt med den andre bilføreren i ettertid. Forsikringsselskapene tok seg av kommunikasjon rundt dette. Anonymkode: 9d69d...8ff 6
Hmmmmmm Skrevet 28. februar 2024 #13 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det tror jeg nok du godt vet, men det kan ikke sies på et forum. Anonymkode: a82f9...9a1 Ulykker kan skje når du velger å bli en del av trafikkbildet. Du kan ikke plutselig ty til vold for noe du fullstendig er klar over. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #14 Skrevet 28. februar 2024 Å eie/kjøre bil medfører nødvendigvis at man på ulike måter vil få skade på bilen, og føle på at det er urettferdig. Det er en del av kostnaden ved å eie bil. Jeg har lært meg å bare la det gå. Forsikringsselskapene løser det, og jeg aksepterer løsningen. Noe annet gir bare irritasjon. Anonymkode: 0d26a...bfb
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #15 Skrevet 28. februar 2024 Utrolig kjipt, men ja, det kan skje ja. Det har skjedd meg 3 ganger faktisk, og har kostet totalt 120.000 kr å reparere... Anonymkode: fd69a...321
Blåttvann Skrevet 28. februar 2024 #16 Skrevet 28. februar 2024 (endret) Jeg synes det er veldig merkelig at ikke skademeldingen teller her? Man skriver jo hva som har skjedd og begge signerer. Er dette det eneste stedet hvor underskrift på et dokument ikke er av bindende betydning? Jeg synes også det er rart at han nekter for å ha kjørt inn i dere, jeg går aldri ut av bilen og spør andre sjåfører om jeg har kjørt inn i dem for morroskyld. Er det ikke bevis nok at han gikk ut for å sjekke og at dere skrev skademelding? Merkelig! Endret 28. februar 2024 av Blåttvann 2
Peanut Skrevet 28. februar 2024 #17 Skrevet 28. februar 2024 Anbefaler dash cam i front- og bakvindu. Har sett litt på YouTube og det er der mange sjåfører som tyr til den løsningen for da kan man bevise hva som har skjedd. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #18 Skrevet 28. februar 2024 Blåttvann skrev (13 minutter siden): Jeg synes det er veldig merkelig at ikke skademeldingen teller her? Man skriver jo hva som har skjedd og begge signerer. Er dette det eneste stedet hvor underskrift på et dokument ikke er av bindende betydning? Jeg synes også det er rart at han nekter for å ha kjørt inn i dere, jeg går aldri ut av bilen og spør andre sjåfører om jeg har kjørt inn i dem for morroskyld. Er det ikke bevis nkk at han gikk ut for å sjekke? Mulig han har dårlig humor? Begrunnelsen forsikringsselskapet til motpart brukte i vårt tilfelle var at han ikke hadde visst hva han signerte på. Først var det beslutning i hans favør, så tok vårt selskap det videre til nemd der de konkluderte på at skadene var forenlige med at han hadde vært i bevegelse bakover (vikeplikt) mot vår bil. Men da var det jo skader på begge biler. Og jeg hadde heldigvis tatt flere bilder med godt mobilkamera. Anonymkode: 0d26a...bfb
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #19 Skrevet 28. februar 2024 Med superforsikring mister man ikke bonus og slipper egenandel ved skader på parkering. For min bil koster det 200 kr mer i måneden enn vanlig kasko... Det er andre fordeler også Anonymkode: c6b0a...90c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #20 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Begrunnelsen forsikringsselskapet til motpart brukte i vårt tilfelle var at han ikke hadde visst hva han signerte på. Først var det beslutning i hans favør, så tok vårt selskap det videre til nemd der de konkluderte på at skadene var forenlige med at han hadde vært i bevegelse bakover (vikeplikt) mot vår bil. Men da var det jo skader på begge biler. Og jeg hadde heldigvis tatt flere bilder med godt mobilkamera. Anonymkode: 0d26a...bfb Han har sagt til forsikringen at han fyller ut så mange skjema i jobbsammenheng at han ikke visste hva han signerte på. Mann 50+ i høy stilling Iflg Google Anonymkode: a705d...b5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå