AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Hva unnskylder dama seg med når du ønsker sex og hun avviser? Er det stortsett det samme hver gang? Beskriv hvordan det føles å bli avvist over tid. Anonymkode: 6e56e...d4a 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #2 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva unnskylder dama seg med når du ønsker sex og hun avviser? Er det stortsett det samme hver gang? Beskriv hvordan det føles å bli avvist over tid. Anonymkode: 6e56e...d4a Det er mye samme tema, men etter noen år har jeg lært å ikke ønske sex av henne. Det er den minst smertefulle måten å omgå avvisning på. Jeg føler meg verdiløs som menneske, og etter som årene har dratt på, har det satt seg. Man lærer at man ER verdiløs for alle seksuelt, og at det man egentlig går å venter på, er døden. Anonymkode: fb6c3...357 10 21 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #3 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er mye samme tema, men etter noen år har jeg lært å ikke ønske sex av henne. Det er den minst smertefulle måten å omgå avvisning på. Jeg føler meg verdiløs som menneske, og etter som årene har dratt på, har det satt seg. Man lærer at man ER verdiløs for alle seksuelt, og at det man egentlig går å venter på, er døden. Anonymkode: fb6c3...357 Hvorfor avviser hun deg? Anonymkode: 896bc...d1e
elovine Skrevet 27. februar 2024 #4 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er mye samme tema, men etter noen år har jeg lært å ikke ønske sex av henne. Det er den minst smertefulle måten å omgå avvisning på. Jeg føler meg verdiløs som menneske, og etter som årene har dratt på, har det satt seg. Man lærer at man ER verdiløs for alle seksuelt, og at det man egentlig går å venter på, er døden. Anonymkode: fb6c3...357 Ikke la en dame i hele verden avgjør at du er verdiløs! Jeg er helt sikker på et deg og din sex er mer enn hjertelig velkommen i et annet samliv! Jeg håper du søker en forandring. Det hørtes ikke bra ut å vente på døden.. Sex er nydelig og jeg håper inderlig du får oppleve den siden igjen ved sex. Klem. 9 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #5 Skrevet 27. februar 2024 Har årene gått er ikke det forholdet liv laga. Du må snakke med henne, og med mindre dere klarer å ta tak i ting bør du ærlig talt gå. Anonymkode: d4f4e...5ed 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #6 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva unnskylder dama seg med når du ønsker sex og hun avviser? Er det stortsett det samme hver gang? Beskriv hvordan det føles å bli avvist over tid. Anonymkode: 6e56e...d4a «Vil ikke», «du maser», «du tenker bare på sex», «jeg er så sliten» Men primært en slags passiv unngåelse av situasjoner hvor sex kunne være en mulighet. Tviholde på bok eller mobiltelefon når man legger seg. Til hun er så trøtt at hun bare må sove. Sprette ut av senga tidlig på helgemorgenen. Invitere barna opp i senga. Alt helt greit i seg selv men når summen av det hele er at vi ikke har sex og hun blomstrer i samlivet og jeg ikke… så er det som det er. Anonymkode: b587f...75c 7 5 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #7 Skrevet 27. februar 2024 Kast søpla på dør, livet er virkelig for kort for sånt Anonymkode: a4063...1b6 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #8 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er mye samme tema, men etter noen år har jeg lært å ikke ønske sex av henne. Det er den minst smertefulle måten å omgå avvisning på. Jeg føler meg verdiløs som menneske, og etter som årene har dratt på, har det satt seg. Man lærer at man ER verdiløs for alle seksuelt, og at det man egentlig går å venter på, er døden. Anonymkode: fb6c3...357 Trist lesning, men du burde kanskje reflektere litt over om denne følelsen utelukkende har med parforholdet og manglende sex å gjøre. Hvis du ikke har gjort det allerede, kunne de kanskje være en idé å oppsøke en psykolog? Anonymkode: 5d0cb...c62 7 1 9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #9 Skrevet 27. februar 2024 Jeg lurer på om dere menn som blir avvist og lever i et forhold uten sex, er åpne for en samtale om hva din partner trenger i senga? Er det noe dere har forsøkt å snakke om? Kanskje lett for meg å si, som er i et forhold med en mann som virkelig gir meg nytelse, men jeg klarer ikke å se for meg et samliv, uten sex. I lange perioder har vi vært uten sex i vårt samliv (helsemessige årsaker), og da har jeg virkelig lengtet etter han. Jeg kan derimot se for meg, at sex ikke hadde vært så viktig for meg, dersom sexen jeg hadde med partneren min, var uten nytelse, eller med for mye fokus på hans nytelse. Jeg spør med et åpent sinn, og uten fordommer, så vennligst ikke tolk spørsmålene mine i feil retning ❤️ Anonymkode: f3596...869 10 15
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #10 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg lurer på om dere menn som blir avvist og lever i et forhold uten sex, er åpne for en samtale om hva din partner trenger i senga? Er det noe dere har forsøkt å snakke om? Anonymkode: f3596...869 Jeg har prøvd å finne ut av det. Men vi kommer ikke lengre enn at en eller annen gang mellom barnefødsel og 10 års jubileet så forsvant lysten på sex og/eller på meg. Hun er kjempefornøyd med å leve sammen og kysse og kose, men sex er noe man gjør til bursdager og sånt. Hun later til å mene at det er normalt for damer på 40 og at det er meg det er noe galt med som fremdeles har lyst på henne. Dette «spiser opp forholdet», men jeg klarer ikke å formidle at det å leve sexløst sammen med noen i 40 år til ikke er det livet jeg velger. Det oppleves som at hun tar sjansen på at lysten min til å se barna hver dag er større enn lysten til å ha et sexliv. Anonymkode: b587f...75c 5 10 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #11 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hva unnskylder dama seg med når du ønsker sex og hun avviser? Er det stortsett det samme hver gang? Beskriv hvordan det føles å bli avvist over tid. Anonymkode: 6e56e...d4a Det føles som du ikke er bra nok for henne, siden hun ikke vil ha noe med deg å gjøre på den måten. Du er bra nok til å bo sammen med fordi du ikke er så værst til å hjelpe til med daglige gjøremål osv. Men sex, nei. Kan jo ha sine grunner hun også selfølgelig. Og ikke bare være at hun ikke vil. Det fører til lavt selvbilde, depresjon, ensomhet og betydelig redusert livskvalitet. Spekulasjoner om hun har noen andre, siden hun ikke vil ha deg. Eneste positive er at sex ikke går ut over nattesøvnen. Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Alt blir en vane. Hilsen en som har klart seg uten sex i over 6år. Anonymkode: df467...5ed 3 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #12 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun later til å mene at det er normalt for damer på 40 og at det er meg det er noe galt med som fremdeles har lyst på henne. Vært borti den. Levde med en dame hvor vi nesten ikke hadde sex, og hun sa vel noe sånt som "hvis du ønsker en dame med høy sexlyst, så kanskje du ikke burde funnet en dame på over 40". Min erfaring er at sexlyst ofte går opp etter fylte 40, så den unnskyldningen ble for dum. Anonymkode: 8701d...01d 4 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #13 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har prøvd å finne ut av det. Men vi kommer ikke lengre enn at en eller annen gang mellom barnefødsel og 10 års jubileet så forsvant lysten på sex og/eller på meg. Hun er kjempefornøyd med å leve sammen og kysse og kose, men sex er noe man gjør til bursdager og sånt. Hun later til å mene at det er normalt for damer på 40 og at det er meg det er noe galt med som fremdeles har lyst på henne. Dette «spiser opp forholdet», men jeg klarer ikke å formidle at det å leve sexløst sammen med noen i 40 år til ikke er det livet jeg velger. Det oppleves som at hun tar sjansen på at lysten min til å se barna hver dag er større enn lysten til å ha et sexliv. Anonymkode: b587f...75c Det er trist å lese.. Sex er jo faktisk en viktig del av forholdet. Hva slags sexliv hadde dere før lysten forsvant? Var hun ivrig og deltagende? Jeg forstår jo at det med barn vil bli en endring i sexlivet, hvordan bidrar du i hjemmet og med barnet? Mange kvinner mister jo lysten, dersom de føler at de bærer for stor mental byrde rundt det tredje skiftet. Anonymkode: f3596...869 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #14 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun er kjempefornøyd med å leve sammen og kysse og kose, men sex er noe man gjør til bursdager og sånt. Hun later til å mene at det er normalt for damer på 40 og at det er meg det er noe galt med som fremdeles har lyst på henne. Dette er så typisk. Synd det ikke vises utenpå. Så unngår vi menn denne kjerringfella. De er normale i noen år, så klikker det totalt. Skyldes lav IQ tror jeg. De makter ikke mer enn mammarollen. Anonymkode: 685ad...58b 5 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #15 Skrevet 27. februar 2024 Må dere menn få dere litt baller i stedet for å sitte der å furte over lite sengegymnastikk. Få dere ei elskerinne med god samvittighet Anonymkode: 1bd86...aa6 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #16 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må dere menn få dere litt baller i stedet for å sitte der å furte over lite sengegymnastikk. Få dere ei elskerinne med god samvittighet Anonymkode: 1bd86...aa6 Eller så kan man jo være skikkelig mann, og forlate det sexløse forholdet, dersom man ønsker å finne noen andre å ha sex med. Anonymkode: f3596...869 7 1 21
Fremmed fugl Skrevet 27. februar 2024 #17 Skrevet 27. februar 2024 Til dere menn som skriver i tråden, hva har dere gjort for å endre på situasjonen? 3 11
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #18 Skrevet 27. februar 2024 Fremmed fugl skrev (6 minutter siden): Til dere menn som skriver i tråden, hva har dere gjort for å endre på situasjonen? Det var en fin og diskre måte å si „har du prøvd å gjøre mer husarbeid?”. Anonymkode: 1dd9f...3a7 3 1 6
Fremmed fugl Skrevet 27. februar 2024 #19 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var en fin og diskre måte å si „har du prøvd å gjøre mer husarbeid?”. Anonymkode: 1dd9f...3a7 Nei. Det vil ofte ikke være det som trengs. Men noen ganger kanskje. 1 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #20 Skrevet 27. februar 2024 Fremmed fugl skrev (9 minutter siden): Til dere menn som skriver i tråden, hva har dere gjort for å endre på situasjonen? Stort sett alt. Det største problemet, er at jeg er ikke ment for noen med reflektiv seksualitet, og kvinner flest er sånne. Hadde jeg visst hva jeg lette etter når jeg var 20 eller 30, hadde det sikkert vært en løsning, men nå 30 år senere, er det for sent. Anonymkode: fb6c3...357 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå