Gå til innhold

Blir ryddeglade barn ryddeglade ungdommer og voksne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en femåring som er veldig glad i å rydde ting og vaske med egen klut og vann og sånn. Elsker å være med meg og ordne ting hjemme. Ikke alltid når jeg spør om hun vil, riktignok, men veldig ofte på eget initiativ. Har egentlig alltid vært sånn. Og nei, dette er ikke et unormalt rent og ryddig hus, og heller ikke noe jeg har tvunget henne med på 😅

Jeg antar egentlig at dette kommer til å gå over når hun blir større og blir som "ungdommer flest". Men kan det være håp om at det faktisk er et personlighetstrekk? Har to bonusbarn som nå er 15 og 18, og de har på ingen måte vært sånn, verken før min tid eller etter, og nå gjøres ingenting av sånne ting 😂 

Og før det kommer, det er ikke "mitt barn er bedre enn de dritt-bonusbarna", for dere som ønsker å komme med det. Men det er de jeg har å sammenligne med.

Så! Har dere hatt småtroll som har holdt på sånn, og fortsatt, eller er det bare å nyte det nå mens det varer? 😅

Anonymkode: d2e87...cc3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr 1: Aldri glad i å rydde, hverken som småbarn eller nå om tenåring.
Nr 2: Elsket å rydde da han var liten og var alltid opptatt av å ha orden på alt, rydder minst mulig nå som (straks) tenåring.

Nr 3: Ikke spesielt interessert i å rydde som liten, ganske flink til å rydde nå som hun er eldre.

Så ja, vanskelig å si hva det ender med. Nyt det uansett. :) 

Skrevet

Til han ble 7 da gad han ikke mer hehe..men forsatt å gi de oppgaver når de blir større, rydde, ta ut søpla etc..da vil de lære

Skrevet

Jeg var sånn som barn, ungdom og nå som voksen. 😄

Anonymkode: 3de02...5e1

Skrevet

Alle mine tre har vært glad i det som små barn- dessverre har det gått over. De var sånn til de var 6-8 år. 9-åringen kan forresten glimte til enda, men entusiasmen har i det store og hele gått over. 

Anonymkode: 1bce3...637

Skrevet

Ser ut til at jeg, mest sannsynlig, kan forvente at det vil gå over etterhvert 🙈😂

Anonymkode: d2e87...cc3

• Liker 1
Skrevet

Alle mine 4 elsket å hjelpe til da de var små. De er nå 10-16 år. En av de er kjemperotete (adhd spiller inn der), en av dem har tellekanter og "støv på hjernen", to av dem er nok som de fleste - normal hygiene, men må mases på og synes husarbeid er kjedelig😆

Anonymkode: da7b7...d19

Skrevet

Nei 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...