Gå til innhold

Barn med vesikoureteral refluks i nyrene (VUR)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Noen andre som har barn med refluks i nyrene? Mi jente har grad 3 på den ene siden. Hun har stått på forebyggede antibiotika siden hun var 2 mnd og er nå henvist operasjon.

Vi skal til syden for første gang snart og er usikker på om hun kan bade i basseng? Legen vi pratet med virket noe usikker og sa vi burde kanskje ikke(?). Når jeg prøver å finne informasjon om dette finner jeg ingenting og jeg har lest allverden av forskning på dette, ingen nevner noe med å avstå fra basseng. 

Det vil bli vanskelig å holde henne unna bassenget på hotellet, men vi gjør det om vi virkelig må. Noen som vet? Kanskje noen som har pratet med legene fra Rikshospitalet? (De er best på dette i landet). 

Anonymkode: c323b...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hei. Noen andre som har barn med refluks i nyrene? Mi jente har grad 3 på den ene siden. Hun har stått på forebyggede antibiotika siden hun var 2 mnd og er nå henvist operasjon.

Vi skal til syden for første gang snart og er usikker på om hun kan bade i basseng? Legen vi pratet med virket noe usikker og sa vi burde kanskje ikke(?). Når jeg prøver å finne informasjon om dette finner jeg ingenting og jeg har lest allverden av forskning på dette, ingen nevner noe med å avstå fra basseng. 

Det vil bli vanskelig å holde henne unna bassenget på hotellet, men vi gjør det om vi virkelig må. Noen som vet? Kanskje noen som har pratet med legene fra Rikshospitalet? (De er best på dette i landet). 

Anonymkode: c323b...e1f

Hei! Jeg har ikke barn med vur, men er født med det selv, og er operert for dette. Jeg brukte forbyggende medisin i mange år. 
Jeg har aldri fått beskjed om at jeg ikke kan bade i basseng, men var viktig å ikke gå rundt kald og våt, så måtte alltid skifte. Så ha med noen skift, og tørk badedrakten mellom badeøktene! Kos dere på ferie! 

Anonymkode: 3532d...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hadde det, brukte antitbiotika i to år. Operert som baby. Vi fikk ingen beskjed om å unngå bad eller syden. Vår badet i syden flere ganger. Men for ordens skyld kan du ringe barnekirurgen på Riksen og høre

Anonymkode: 17f5e...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...