AnonymBruker Skrevet 29. februar #41 Del Skrevet 29. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Helse var veldig viktig, så den sykeste rasen i Norge er kanskje ikke det de ser etter da 😌 Anonymkode: 8d527...667 Hvorfor sier du det? Dette stemmer overhodet ikke. Sånn virkelig ikke. Anonymkode: a3367...a8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #42 Del Skrevet 29. februar Kooikerhund! Dog den røyter litt, men krever ikke særlig pelsstell bortsett fra lett børsting en gang i uka. Lettlært og smart rase, men krever ikke stimuli hver dag. Ihvertfall ikke min. Men vet om andre kooikere som trenger mer stimuli. Velg oppdretter og foreldrepar med omhu. Gjelder vel uansett rase! Anonymkode: f06a7...1ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 29. februar #43 Del Skrevet 29. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor sier du det? Dette stemmer overhodet ikke. Sånn virkelig ikke. Anonymkode: a3367...a8a Joda. Møtt flere dyrleger som advarer mot doodleblandinger grunnet helse. Mye useriøs avl uten noen krav. Særlig mye allergi og hudproblemer. Og Ifølge ene dyrlegen jeg brukte før den "rasen" som har bitt mest hos dem. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #44 Del Skrevet 29. februar Gordon setter, verdens fineste hunderase ❤️ Eneste minuset er at de kanskje røyter litt mer enn du ønsker.. Anonymkode: c5d1c...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #45 Del Skrevet 29. februar Arx skrev (2 minutter siden): Joda. Møtt flere dyrleger som advarer mot doodleblandinger grunnet helse. Mye useriøs avl uten noen krav. Særlig mye allergi og hudproblemer. Og Ifølge ene dyrlegen jeg brukte før den "rasen" som har bitt mest hos dem. Åja, så det er noe du bare antar og gjetter deg til? Cobberdog er veldig nøye avlet på i flere generasjoner for å unngå sykdommer som doodlemikser kan ha. Det er ikke mange cobberdogs i Norge, det er ikke engang en egen rase her til lands enda. Så vel... Hva vet du? Nettopp. Du tror og antar. Du tar feil. Anonymkode: a3367...a8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #46 Del Skrevet 29. februar 28 minutter siden, AnonymBruker said: Åja, så det er noe du bare antar og gjetter deg til? Cobberdog er veldig nøye avlet på i flere generasjoner for å unngå sykdommer som doodlemikser kan ha. Det er ikke mange cobberdogs i Norge, det er ikke engang en egen rase her til lands enda. Så vel... Hva vet du? Nettopp. Du tror og antar. Du tar feil. Anonymkode: a3367...a8a Det er strengt tatt ikke en rase noen steder... Og nei, med så lite avlsmateriale de velger å bruke, så er det mye arvelig sykdom i denne "rasen". Anonymkode: 47d02...aba 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 29. februar #47 Del Skrevet 29. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Gordon setter, verdens fineste hunderase ❤️ Eneste minuset er at de kanskje røyter litt mer enn du ønsker.. Anonymkode: c5d1c...4bc Ikke den mest krevende rasen, også anbefaler du en aktiv jakthund? Dårlig tips. 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 29. februar #48 Del Skrevet 29. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Åja, så det er noe du bare antar og gjetter deg til? Cobberdog er veldig nøye avlet på i flere generasjoner for å unngå sykdommer som doodlemikser kan ha. Det er ikke mange cobberdogs i Norge, det er ikke engang en egen rase her til lands enda. Så vel... Hva vet du? Nettopp. Du tror og antar. Du tar feil. Anonymkode: a3367...a8a Doodlemikser og cobberdog er jo det samme 🤣 Men nei jeg antar og gjetter ikke, dette kommer fra flere dyrleger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 29. februar #49 Del Skrevet 29. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Gordon setter, verdens fineste hunderase ❤️ Eneste minuset er at de kanskje røyter litt mer enn du ønsker.. Anonymkode: c5d1c...4bc Enig i at Gordon setter er fine hunder. Men det er også en jakthund med jaktinstinkt. Med alt det innebærer 😊 En sånn hund er avlet for jakt og fortjener å bli brukt til det den er avlet for 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #50 Del Skrevet 29. februar Whippet er veldig ålreite hunder, og ikke så pinglete som de ser ut. De har også god helse, sammenlignet med mye annet. Anonymkode: 1a1af...3d7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #51 Del Skrevet 29. februar Jeg spurte dyrlegen min om hund som er frisk og enkel, og hun foreslo puddel. Hun advarte mot doodleblandinger, fordi de ofte får dårlig pels og har fryktelig mye allergi. Ofte ressursforsvar og separasjonsangst også. Anonymkode: 78da5...903 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #52 Del Skrevet 29. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg spurte dyrlegen min om hund som er frisk og enkel, og hun foreslo puddel. Hun advarte mot doodleblandinger, fordi de ofte får dårlig pels og har fryktelig mye allergi. Ofte ressursforsvar og separasjonsangst også. Anonymkode: 78da5...903 Jeg ser flere nevne puddel i denne tråden. De er også som regel på lister over fine førstegangshunder. Men når jeg ser puddel-eiere beskrive hundene sine går det igjen ting som 'krever ekstremt med mental trening/utfordring' og mye mosjon. Er det sånn? Eller er det litt hva man gjør det til selv? Får noen ganger inntrykk av at de trenger to timer tur og tre timer mentaltrening daglig. Håper noen puddel-eiere kan gi en realistisk tilbakemelding til en som vurderer puddel, men ikke er et supermenneske. Anonymkode: 6e04b...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #53 Del Skrevet 29. februar 2 hours ago, AnonymBruker said: Åja, så det er noe du bare antar og gjetter deg til? Cobberdog er veldig nøye avlet på i flere generasjoner for å unngå sykdommer som doodlemikser kan ha. Det er ikke mange cobberdogs i Norge, det er ikke engang en egen rase her til lands enda. Så vel... Hva vet du? Nettopp. Du tror og antar. Du tar feil. Anonymkode: a3367...a8a Hei, jeg er dyrlege og jeg er TOTALT uenig med deg. Nei, det er ikke en godkjent rase i landet så i diagnoseregistret føres alle diagnosene under blandingshund. ellers er det vel få oppdrettere som er så useriøse som disse masseproduserende av blandingshunder. Det avles på ALT! Jeg kunne skrevet et langt k klegg om hvorfor jeg mener du er totalt ført bak lyset her og behøver en realitetsorientering, men jeg skal vokte meg for å si for mye. Anonymkode: 8d527...667 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #54 Del Skrevet 29. februar Seriøse forslag til ts Bichon frise schipperke whippet Du kan også se litt på coton de tulear eller Bichon Havanaise. En Sheltie kan også være en fin hund for litt større barn Anonymkode: 8d527...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 29. februar #55 Del Skrevet 29. februar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg ser flere nevne puddel i denne tråden. De er også som regel på lister over fine førstegangshunder. Men når jeg ser puddel-eiere beskrive hundene sine går det igjen ting som 'krever ekstremt med mental trening/utfordring' og mye mosjon. Er det sånn? Eller er det litt hva man gjør det til selv? Får noen ganger inntrykk av at de trenger to timer tur og tre timer mentaltrening daglig. Håper noen puddel-eiere kan gi en realistisk tilbakemelding til en som vurderer puddel, men ikke er et supermenneske. Anonymkode: 6e04b...a19 Jeg er jevnlig passer på en toypuddel. Han er familiehund og tåler godt rolige dager, men er samtidig med på alt av aktivitet - uten å kreve flere timer om dagen. Trives veldig godt med å gå skogsturer og trene litt agility og lydighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #56 Del Skrevet 29. februar Golden retrieve såklart! Anonymkode: 1abd0...038 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #57 Del Skrevet 29. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ser flere nevne puddel i denne tråden. De er også som regel på lister over fine førstegangshunder. Men når jeg ser puddel-eiere beskrive hundene sine går det igjen ting som 'krever ekstremt med mental trening/utfordring' og mye mosjon. Er det sånn? Eller er det litt hva man gjør det til selv? Får noen ganger inntrykk av at de trenger to timer tur og tre timer mentaltrening daglig. Håper noen puddel-eiere kan gi en realistisk tilbakemelding til en som vurderer puddel, men ikke er et supermenneske. Anonymkode: 6e04b...a19 Jeg mener ikke at min puddel krever ekstremt med mental trening og mye mosjon, men han krever mer enn jeg tenkte at en puddel skulle gjøre. Nå skal det sies at jeg har puddel etter foreldre som begge er aktive i agility, lydighet, bruks, det er mulig de som har puddel til utstilling, har roligere linjer enn det min er fra. Jeg tror mange glemmer at pudler er smarte, og at de opprinnelig var vannapporterende jakthunder. Hvis man ikke bruker den mentale kapasiteten deres, tenderer de mot å finne noe å bruke den på selv. Og det vil man ikke. Men jeg er absolutt ikke noe supermenneske. Vi er på sosiale hundetreninger en gang eller to i uka. Vi konkurrerer litt. Ellers går vi tur og trener hjemme. Anonymkode: de4fa...e2b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar #58 Del Skrevet 29. februar Mitt beste råd er at du først og fremst finner en hunderase som er aktuell for deg. Deretter tar du kontakt med en seriøs oppretter, der kan du spørre om helse historikken til foreldrene til valpen, f.eks HD og øyelysning, det kan fortelle en del. Ellers les deg opp på rasen. Jeg har 2 finsk lapphunder, som er generelt friske i rasen, men så er det slik at man kan aldri forutse hva som kan oppstå hos den enkelte hund, slik som oss mennesker. Med min eldste finsk lapphund som er 2 år, har jeg vert hos dyrlegen 2-3 ganger det siste året grunnet navlebrokk, som ikke var oppdaget før hun var 4 mnd. Anbefaler forsikring! Anonymkode: 4c625...6fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 29. februar #59 Del Skrevet 29. februar Puddel, de er helt fantastiske. De er vennlige, ganske friske, lette å trene, ingen røyting, spreke men krever ikke for mye trim (kommer an på str). Vil absolutt ikke si de krever enormt mye mental trening, alt er hva du gjør det til. Mentalt trening kan være så mangt, fryst peanøttsmør i kong, snusematte, "gjemmelek"/søk etter leke/godbit, basic lydighet på tur, gnagebein, eller noe som min syns er mest krevende: trene lydighet i byen. Opplever ikke at min er understimulert, og jeg føler ikke at han trenger hode trim hele tiden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #60 Del Skrevet 1. mars Anbefaler Labradoodle fra en seriøs oppdretter! Passer perfekt til dine krav ❤️ Anonymkode: e2f3e...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå