Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den tankegangen at man skal behandle andre som man selv vil bli behandla, men jeg Jar aldri blitt behandla bra av andre igjengjeld. Og før noen sier det bare er i hodet mitt, nei, jeg har vitner. Når jeg går på gata og for eksempel smiler til fremmede og sier hei for å være hyggelig, har folk ledd eller peka og gjort narr i gjengjeld. Folk har kasta egg på meg, prøvd å kjøre over meg. Trodde alt dette hadde gitt seg men i dag når jeg bare sto utenfor et bygg, satt det godt voksne mennesker og peka, banka på rutene og flirte av meg. Har fått meldinger om at jeg bør henge meg, at jeg er en taper og fortjener ingenting godt i livet. Det gir seg aldri. Folk snakker hele tiden om hvor viktig sosiale relasjoner er, men det er ikke lett å bli kjent med folk om man aldri blir godtatt for den man er. Jeg SER hvordan folk ser på meg når jeg møter blikket deres, det er avsky. Jeg forstår ikke hva jeg Jar gjort for å fortjene dette. Er så møkka lei av folk generelt. Har aldri blitt behandla bra av noen. Vet ikke hvordan jeg en gang skal klare p snu dette, for det har pågått i årevis nå. 

Anonymkode: 56e74...0d5

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet jeg ikke kommer til å få noe respons her, men jeg er så lei og oppgitt over å bli behandla slik. Det verste er at 90% av de ekle kommentarene og meldingene jeg har fått handler om hvordan jeg ser ut, noe jeg kan absolutt ingenting for. Jeg er så forbanna lei av å aldri være bra nok, til tross for at jeg prøver å være en så bra person som overhodet mulig. Vurderer helt ærlig å slutte å være grei mot andre, for jeg får det aldri i gjengjeld. 

• Hjerte 1
Skrevet

Synes dette høres ugreit ut, men er du sikker på at du ikke overtenker? Har aldri vært borte i at voksne folk peker og flirer selv om et menneske ikke har utseendet med seg eller ser annerledes ut, men de som måtte gjøre sånt er folk som er veldig "enkle", for å si det slik, så der får du bare tenke "stakkars dem"... Ingen oppegående folk opptrer slik.

Jeg tror du burde ha bestilt deg en time hos fastlegen din, og så fått henvisning til psykolog. Kan være greit kunne snakke ut om det du grubler på, for jeg har en mistanke om at en del er rene tilfeldigheter som ikke har noe å gjøre med deg som person. At du holdt på å bli overkjørt tviler jeg sterkt på at har med hvordan du ser ut, for eksempel. Om det var tilfelle, og du med overlegg ble forsøkt påkjørt av noen du kjenner, så må du politianmelde.

Alle opplever å møte mennesker som av en eller annen grunn ikke liker oss. Det er helt umulig å bli likt av alle, og noen har ganske lav terskel for å mislike andre. Sånt kan man bare ikke gå og gruble over, det er noe alle opplever. Dessverre opplever også mange mobbing, og det må du gå videre med hvis du skulle oppleve det. Men, snakk først og fremst med en psykolog for å rydde opp i tankene dine og få innspill.

Anonymkode: 12218...885

• Liker 7
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Synes dette høres ugreit ut, men er du sikker på at du ikke overtenker? Har aldri vært borte i at voksne folk peker og flirer selv om et menneske ikke har utseendet med seg eller ser annerledes ut, men de som måtte gjøre sånt er folk som er veldig "enkle", for å si det slik, så der får du bare tenke "stakkars dem"... Ingen oppegående folk opptrer slik.

Jeg tror du burde ha bestilt deg en time hos fastlegen din, og så fått henvisning til psykolog. Kan være greit kunne snakke ut om det du grubler på, for jeg har en mistanke om at en del er rene tilfeldigheter som ikke har noe å gjøre med deg som person. At du holdt på å bli overkjørt tviler jeg sterkt på at har med hvordan du ser ut, for eksempel. Om det var tilfelle, og du med overlegg ble forsøkt påkjørt av noen du kjenner, så må du politianmelde.

Alle opplever å møte mennesker som av en eller annen grunn ikke liker oss. Det er helt umulig å bli likt av alle, og noen har ganske lav terskel for å mislike andre. Sånt kan man bare ikke gå og gruble over, det er noe alle opplever. Dessverre opplever også mange mobbing, og det må du gå videre med hvis du skulle oppleve det. Men, snakk først og fremst med en psykolog for å rydde opp i tankene dine og få innspill.

Anonymkode: 12218...885

Nei, jeg vet at jeg ikke overtenker dette. Har vitner som også har sett hvordan folk har gjort narr av meg på åpen gate. Og i går når voksne mennesker satt på mcern å dundra på vinduene og pekte og ledde av meg, har jeg også flere vitner på det. Er så møkka lei av alt. Det for seg aldri, uansett hva jeg gjør. Og jo, folk har prøvd å kjøre ned meg. Gikk hjem fra trening en dag, og da sto det to motorsykler på veien hjem, når jeg da skulle passere, begynte de å kjøre i full fart rett min vei slik at jeg måtte hoppe i siden av veien for å ikke bli truffet. 

• Hjerte 2
Skrevet

Hva tror du er grunnen til alt dette? Skiller du deg ut på noen måte, utseendemessig eller i oppførsel? Ikke det at det gjør det greit å behandle deg dårlig, men jeg prøver bare å forstå hva det handler om. Har du venner? Familie som du har et godt forhold til?

Anonymkode: d2af5...b4e

• Liker 3
Skrevet

Spørsmålet presser seg frem ts, hvordan ser du ut da siden det virker som om "alle" syns det er noe spesielt med dette? Det er mye man kan gjøre noe med av utseende, som å endre klesstil, hårklipp, holdning osv.. Hvis du trives som "hobo" for eksempel mens det får andre til å reagere og det plager deg kan du jo tone ned stilen litt for å "passe inn"... Hvis du har hockysveis med lange tjafser og det er greien som får folk til å reagere kan en hårklipp være en enkel løsning osv.. Som eksempler.. Kun det.. 

Anonymkode: 3762f...e39

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Spørsmålet presser seg frem ts, hvordan ser du ut da siden det virker som om "alle" syns det er noe spesielt med dette? Det er mye man kan gjøre noe med av utseende, som å endre klesstil, hårklipp, holdning osv.. Hvis du trives som "hobo" for eksempel mens det får andre til å reagere og det plager deg kan du jo tone ned stilen litt for å "passe inn"... Hvis du har hockysveis med lange tjafser og det er greien som får folk til å reagere kan en hårklipp være en enkel løsning osv.. Som eksempler.. Kun det.. 

Anonymkode: 3762f...e39

Nei det er ansiktet mitt folk har et problem med. Folk har i alle år sagt det sett ut som jeg har FAS eller Downs på grunn av hvordan jeg ser ut. Er derfor de plager meg. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tror du er grunnen til alt dette? Skiller du deg ut på noen måte, utseendemessig eller i oppførsel? Ikke det at det gjør det greit å behandle deg dårlig, men jeg prøver bare å forstå hva det handler om. Har du venner? Familie som du har et godt forhold til?

Ja tror det er utseendet mitt som er problemet. Har aldri egentlig blitt godtatt av noen på min alder. Har ei venninne, og har familie, men har dårlig forhold til meste parten av de. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja tror det er utseendet mitt som er problemet. Har aldri egentlig blitt godtatt av noen på min alder. Har ei venninne, og har familie, men har dårlig forhold til meste parten av de. 

Hva er grunnen til at du har et dårlig forhold til de? Hvis jeg var deg ville jeg ha bestilt en time til fastlege og bedt om henvisning til psykolog. Det høres ut som du kan ha behov for hjelp til å sortere tanker og følelser etter mange vanskelige opplevelser. Ønsker deg masse lykke til! 😊

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nei, jeg vet at jeg ikke overtenker dette. Har vitner som også har sett hvordan folk har gjort narr av meg på åpen gate. Og i går når voksne mennesker satt på mcern å dundra på vinduene og pekte og ledde av meg, har jeg også flere vitner på det. Er så møkka lei av alt. Det for seg aldri, uansett hva jeg gjør. Og jo, folk har prøvd å kjøre ned meg. Gikk hjem fra trening en dag, og da sto det to motorsykler på veien hjem, når jeg da skulle passere, begynte de å kjøre i full fart rett min vei slik at jeg måtte hoppe i siden av veien for å ikke bli truffet. 

Hvem er disse vitnene da?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei det er ansiktet mitt folk har et problem med. Folk har i alle år sagt det sett ut som jeg har FAS eller Downs på grunn av hvordan jeg ser ut. Er derfor de plager meg. 

Aldri sett at voksne normale folk ler og peker på folk som ser ut som de har downs. Høres helt sinnsykt ut i våre dager

• Liker 5
Skrevet
36 minutter siden, Maleficenta said:

Hvem er disse vitnene da?

Venner, altså den ene vennen jeg har, og familie. Har kommer hjem dekt av eggeskall og eggeplommer over hele meg, klær rivd i stykker og har flere ganger knekt sammen og vist familie meldingene jeg har mottatt. Så det er ikke bare i hodet mitt, selv om det hadde vært en fin tanke. 

• Hjerte 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er grunnen til at du har et dårlig forhold til de? Hvis jeg var deg ville jeg ha bestilt en time til fastlege og bedt om henvisning til psykolog. Det høres ut som du kan ha behov for hjelp til å sortere tanker og følelser etter mange vanskelige opplevelser. Ønsker deg masse lykke til! 😊

Går til psykolog, er faktisk innlagt for øyeblikket fordi jeg sliter såpass psykisk, er omtrent helt nedbrutt. 

• Hjerte 1
Skrevet

Men i alle dager da. Føler det er next level å faktisk angripe noen med egg? Hvor i Norges land er det dette foregår? Virker for meg som folk har mistet vettet,og lovløse tilstander.

• Liker 2
Skrevet

Hvor bor du som opplever disse tingene? Er dette i Norge? Kjenner flere med Downs Syndrom, og de opplever ikke slike ting som du selv om de ser litt annerledes ut. Joda, de kjenner sikkert på et utenforskap noen ganger - men ingen kaster egg på de, ler, dundrer på ruta eller forsøker å kjøre de ned. Folk kan være stygge, for all del, men folk har jo også som regel nok med seg selv. Folk flest bryr seg ikke om fremmede de møter på gata - og de har i alle fall ikke lyst til å skade dem.

Det er rett og slett vanskelig å tro på at tilfeldige mennesker på gata skal være så fæle. En og annen idiot er jo der ute, men du opplever slike ting daglig?! 

Blir du angrepet eller forsøkt overkjørt må du ringe politiet. Med en gang. Har du gjort det? Jeg støtter ellers de andre her som sier at du trenger å snakke med psykolog. Du trenger jo hjelp til å håndtere dette, når du har det så vondt og opplever så mye stygt. 

Du sier du har vitner, er du sikker på at vitnene forstår de situasjonen? Eller er de påvirket av at du er så sikker på at det skjedde og at det var ment stygt, slik at de er enig med deg på grunn av det? 

Anonymkode: ef6ee...9b6

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som du bare må komme deg bort fra den bygda du bor i, for det er virkelig ikke normalt for voksne folk å oppføre seg sånn. Flytt til et nytt sted og begynn på nytt. Selv om det er skummelt, så kan det uansett ikke bli verre? 

Anonymkode: 24461...cb2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor mange innlegg har du skrevet om dette nå?

Anonymkode: d04d9...2ab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mange innlegg har du skrevet om dette nå?

Anonymkode: d04d9...2ab

Jeg gir faen i hvor mange innlegg jeg skriver om dette. Jeg har INGEN p prate med om dette og det bryter meg fullstendig ned. Hver gang jeg snakker med noen får jeg beskjed om «men er det ikke bare i hodet ditt da?» NEI, det er ikke det. Jeg har aldri blitt akseptert av noen som helst. Den ene vennina jeg har, har jeg kun fordi hun var grei nok til å drite i hvordan jeg ser ut. Har prøvd å blitt kjemt med omtrent alle jeh har gått på skole med, og på fritidsaktiviteter med, og det har alltid endt med mobbing og baksnakking. Jeg er SÅ LUTLEI. Det blir aldri bedre, til tross for at dere mener at dette ikke er sant så er det det. Tro det dere vil, men mobbing har aldri vært høyere nå. Dagens samfunn handler 90% om hvordan du ser ut, hvertfall blandt unge. Og om man ikke oppfyller de og de kravene, så blir man sett ned på og baksnakka. Slik er det bare. 

• Hjerte 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Høres ut som du bare må komme deg bort fra den bygda du bor i, for det er virkelig ikke normalt for voksne folk å oppføre seg sånn. Flytt til et nytt sted og begynn på nytt. Selv om det er skummelt, så kan det uansett ikke bli verre? 

Anonymkode: 24461...cb2

Har gjort det flere ganger, har endt akkurat likt på alle plassene 

• Hjerte 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor bor du som opplever disse tingene? Er dette i Norge? Kjenner flere med Downs Syndrom, og de opplever ikke slike ting som du selv om de ser litt annerledes ut. Joda, de kjenner sikkert på et utenforskap noen ganger - men ingen kaster egg på de, ler, dundrer på ruta eller forsøker å kjøre de ned. Folk kan være stygge, for all del, men folk har jo også som regel nok med seg selv. Folk flest bryr seg ikke om fremmede de møter på gata - og de har i alle fall ikke lyst til å skade dem.

Det er rett og slett vanskelig å tro på at tilfeldige mennesker på gata skal være så fæle. En og annen idiot er jo der ute, men du opplever slike ting daglig?! 

Blir du angrepet eller forsøkt overkjørt må du ringe politiet. Med en gang. Har du gjort det? Jeg støtter ellers de andre her som sier at du trenger å snakke med psykolog. Du trenger jo hjelp til å håndtere dette, når du har det så vondt og opplever så mye stygt. 

Du sier du har vitner, er du sikker på at vitnene forstår de situasjonen? Eller er de påvirket av at du er så sikker på at det skjedde og at det var ment stygt, slik at de er enig med deg på grunn av det? 

Anonymkode: ef6ee...9b6

Jeg vet hva jeg selv har opplevd, det er ikke bare i hodet mitt. Jeg har gang, på gang, på gang fått meldinger om at jeg bør henge meg, eller at mora mi skulle tatt abort på meg så verden slipper å se på meg. Det at dere mener at det er jeg som ser på dette på en negativ låte og at det ikke er lent slemt er bullshit. Folk har i årevis gjort alt de kan for å gjøre livet mitt et levende helvette. 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...