Gå til innhold

Ble tatt i skolen for å betale mindre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarte å glemme å scanne inn en vare og hadde bare betalt for juicen min og ikke bollen jeg skulle ha. Det er snakk om 20 kr og ble spurt om å vise kvittering. Da jeg viste kvitteringen sa en mann fra skolen om at jeg skulle bli med inn på kontoret. Han fortalte meg at saken blir politianmeldt selvom jeg forklarte det ikke var med mening. Han tok mitt personnummer og meldte inn saken. Hva skjer nå? Han ga meg ingen information videre om hva som vil skje og nå er jeg redd for å få bot på mye penger

Anonymkode: 00a74...ea8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handlet du på skolen? 

• Liker 1
Skrevet

Handlet på skolen ja. Jeg er 22 år og aldri hatt noen ting med politiet å gjøre før. Heller aldri gjort noe sånt før :( 

• Hjerte 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Handlet på skolen ja. Jeg er 22 år og aldri hatt noen ting med politiet å gjøre før. Heller aldri gjort noe sånt før :( 

Tja 10.000 i bot og ei uke med samfunnstjeneste.

Anonymkode: 5ab77...89d

• Liker 1
Skrevet
Hmmmmmm skrev (3 minutter siden):

Handlet du på skolen? 

Ja

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det går nok bra..men du har jo på en måte stjålet...hadde der kanskje hørt 10 varer kunne det vært noe å glemme 1 ting..men å glemme 1 av 2 ting kan jo virke litt rart. Sa du at du kunne betalte den når du ble tatt

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Tja 10.000 i bot og ei uke med samfunnstjeneste.

Anonymkode: 5ab77...89d

For 20 kr?????? 😮

Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Det går nok bra..men du har jo på en måte stjålet...hadde der kanskje hørt 10 varer kunne det vært noe å glemme 1 ting..men å glemme 1 av 2 ting kan jo virke litt rart. Sa du at du kunne betalte den når du ble tatt

Ja betalte beløpet med engang jeg fikk høre den ikke var på kvitteringen  

Skrevet

Ja betalte beløpet med engang jeg fikk høre den ikke var på kvitteringen  

Du stod o kassa.. betalte 1 ting...fikk kvittering...sp betalte du ting 2 og fikk kvittering...og så kom mannen?

Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Du stod o kassa.. betalte 1 ting...fikk kvittering...sp betalte du ting 2 og fikk kvittering...og så kom mannen?

Nei betalte etter at mannen fortalte meg. Også ble jeg politianmeldt etter det. Men han noterte ned at jeg betalte for varen

Skrevet

3000-10 000 er vanlig bøtesats for nasking .

Hvis du ikke klarer å holde tellingen på to varer, så bør du ikke benytte selvbetjening. Jeg har svært vanskelig for å tro at man glemmer scanne 50% av varene sine med ett uhell. Det vil nok for alle fremstå som gjort med hensikt.

Du har forsøkt naske halvparten av varene du tok, det handler ikke om beløpet. Hva hvis halvparten av kundene "glemte" slå inn bollen? Det er jo bare 20kr... Hvor mange tyvekroninger taper kantina på det?

De slår hardt ned på nasking, nettopp fordi det er så mange som har din holding... "det var jo bare 20kr"... Og unnskyldning "jeg glemte, har aldri gjort det før" hører de nok fra 90% av alle som tas for nasking.

Anonymkode: 1da35...86a

• Liker 20
  • Nyttig 5
Skrevet

Du må jo ha skjønt av prisen at du bare betalte for den ene tingen? 
Uansett, dette er ikke noe politiet bruker ressurser på, så konsekvensene blir nok ikke større enn en advarsel. 

Anonymkode: 537e3...595

• Liker 2
Skrevet

Veldig dårlig av deg å stjele i kantinen på skolen. Med kun to varer, så er det opplagt at du visste du betalte for lite. 

Det skjer neppe mye med saken din, blir nok henlagt om du ikke har noe på rullebladet fra før av.

Anonymkode: 7251b...d5e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg klarte å glemme å scanne inn en vare og hadde bare betalt for juicen min og ikke bollen jeg skulle ha. Det er snakk om 20 kr og ble spurt om å vise kvittering. Da jeg viste kvitteringen sa en mann fra skolen om at jeg skulle bli med inn på kontoret. Han fortalte meg at saken blir politianmeldt selvom jeg forklarte det ikke var med mening. Han tok mitt personnummer og meldte inn saken. Hva skjer nå? Han ga meg ingen information videre om hva som vil skje og nå er jeg redd for å få bot på mye penger

Når du jmf denne historien hadde to -2- varer så skal det mye til å glemme halve handelen 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er sinnsykt mange som stjeler mat på universitet for tiden. De har måtte slutte med pappbeger fordi folk ikke skanner dette riktig. Kan tenke meg det er 10 studenter som unnlater å skanne 1-2 ting hver dag. Det er på tide å slå ned på slikt. 

Anonymkode: 28612...658

• Liker 3
Skrevet

For 20 kr?????? 😮

Jepp! Hadde du gjort dette i et annet land så hadde de tatt hele hånda!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig dårlig av deg å stjele i kantinen på skolen. Med kun to varer, så er det opplagt at du visste du betalte for lite. 

Det skjer neppe mye med saken din, blir nok henlagt om du ikke har noe på rullebladet fra før av.

Anonymkode: 7251b...d5e

Fort gjort. To ganger har jeg gått ut av butikken med en en ubetalt vare under armen.  Betalt for det jeg har hatt i hånda og glemt den andre. 

• Liker 4
Skrevet

Tror politiet har nok å holde styr på for tiden. Du må nok tale din sak, men til slutt blir den nok henlagt. Alle kan gjøre feil, og av og til glipper det. En ting til 20 kroner er ikke verdt tiden til politiet 

• Liker 1
Skrevet
Jadaomatte skrev (Akkurat nå):

Fort gjort. To ganger har jeg gått ut av butikken med en en ubetalt vare under armen.  Betalt for det jeg har hatt i hånda og glemt den andre. 

Da kan du ikke bruke selv scanning 

• Liker 5
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...