AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Hei. Jeg er i den situasjonen der jeg har fått spørsmål om å "sitte barnevakt" mens foresatte reiser på jobb offshore. Kunne noen hjulpet meg med å regne ut sånn ca hva det vil koste meg i uken, med dagens priser, det å ha boende en seksåring hos meg, et barn som ennå går i bhg. Det bli kjøring til og fra barnehagen. Det blir jo kostpenger, en del maskiner med klesvask, økt varmtvann forbruk osv. Diverse utflukter som kino, Leos lekeland og nødvendige innkjøp betaler foresatte for. Jeg synes at det er vanskelig å regne på hva det vil koste meg. Kunne noen hjulpet meg med det? Sånn ca pris. Og hva ville være en rettferdig lønn? Den foresatte er blitt enke, så det er kun en forelder inni bildet. Anonymkode: 51791...46b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #2 Skrevet 27. februar 2024 Dette blir jo en jobb, ikke en barnevaktstilling? Blir vel fort et par uker i slengen hvor du har ungen døgnet rundt? Anonymkode: ca912...689 2
Ulven Skrevet 27. februar 2024 #3 Skrevet 27. februar 2024 Du kan jo ta utgangspunkt i forsterhjemsatsene. Altså utgiftsgodgjøringen. Men jeg antar dette blir svært kortvarig fram til forelder får jobb på fastlandet? 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #4 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette blir jo en jobb, ikke en barnevaktstilling? Blir vel fort et par uker i slengen hvor du har ungen døgnet rundt? Anonymkode: ca912...689 Ja, det blir vanligvis to uker om gangen. Jeg skrev " sitte barnevakt" 🙂 Har selv barn så jeg vet hva det går i. Ulven skrev (3 minutter siden): Du kan jo ta utgangspunkt i forsterhjemsatsene. Altså utgiftsgodgjøringen. Men jeg antar dette blir svært kortvarig fram til forelder får jobb på fastlandet? Synes det blir vanskelig å ta utgangspunkt i de, for i de satsene ligger bhg, klær osv også. Her betaler jo foresatte alt sånt. Jeg vil ikke tjene på denne situasjonen men jeg vil heller ikke tape på det å være behjelpelig. Det å få jobb på land er jo ikke enkelt så det er usikkert hvor lenge dette kan vare. Anonymkode: 51791...46b
Daisy-love Skrevet 27. februar 2024 #5 Skrevet 27. februar 2024 Om du vil være grei, og jeg ser du ikke ønsker å tjene på det heller så ta utgangspunkt i hvor mye barna vil koste ekstra på matbudsjettet, og legg til litt for kjøring, og «drift av hus» (strøm, varmtvann osv). Så fint du vil hjelpe til 💚
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #6 Skrevet 27. februar 2024 Jeg tenker det holder om forelderen betaler for ukeshandling av dagligvarer. Da spiser du gratis hele uken, så det går opp i opp mot andre småutgifter. Anonymkode: 9388e...9f4 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #7 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja, det blir vanligvis to uker om gangen. Jeg skrev " sitte barnevakt" 🙂 … Anonymkode: 51791...46b Dette er jo galskap. Du blir jo i praksis en forelder for dette barnet, med 50 % samvær. Her bør noen tenke på hva som er til beste for barnet. For er det samlivsbrudd eller liknende som er grunnen til at det plutselig trengs ‘barnevakt’ halve måneden, så er dette også et barn som er sårbart og trenger foreldrene sine. Anonymkode: fa2ab...e57 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #8 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dette er jo galskap. Du blir jo i praksis en forelder for dette barnet, med 50 % samvær. Her bør noen tenke på hva som er til beste for barnet. For er det samlivsbrudd eller liknende som er grunnen til at det plutselig trengs ‘barnevakt’ halve måneden, så er dette også et barn som er sårbart og trenger foreldrene sine. Anonymkode: fa2ab...e57 De fleste i Nordsjøen jobber 2 og er hjemme 4 uker, så 50 % er det ikke. Anonymkode: 574d3...5f4 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #9 Skrevet 27. februar 2024 Sjekk Sifos satser for mat og husholdning. Bilkjøring, 3 kr/km pluss bompenger. Strøm etc ville jeg rett og slett ikke tatt med. Riktig lønn? Aner ikke. Anonymkode: 015f2...a86 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #10 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Dette er jo galskap. Du blir jo i praksis en forelder for dette barnet, med 50 % samvær. Her bør noen tenke på hva som er til beste for barnet. For er det samlivsbrudd eller liknende som er grunnen til at det plutselig trengs ‘barnevakt’ halve måneden, så er dette også et barn som er sårbart og trenger foreldrene sine. Anonymkode: fa2ab...e57 Du leste ikke hele HI kanskje? Anonymkode: 7067a...e7c
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #11 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): De fleste i Nordsjøen jobber 2 og er hjemme 4 uker, så 50 % er det ikke. Anonymkode: 574d3...5f4 Nei, nei. Men det er uansett 2 uker uten sin mor - det er lenge for en 6-åring. Især en 6-åring som nylig har opplevd at pappaen døde. Anonymkode: fa2ab...e57 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #12 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker det holder om forelderen betaler for ukeshandling av dagligvarer. Da spiser du gratis hele uken, så det går opp i opp mot andre småutgifter. Anonymkode: 9388e...9f4 Enig, i denne situasjonen hadde jeg gjort det. Men det er jo viktig at dere setter en grense for når denne avtalen skal avsluttes. Hun MÅ jo søke annen jobb NÅ. Selv om hun helt sikkert vil gå ned i lønn, må hun ta det hun får. Ikke la din velvilje bli en sovepute som tillater halvhjertet og/eller urealistisk jobbsøking. Anonymkode: 4921b...0fe
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #13 Skrevet 27. februar 2024 Jeg kjenner en alenemor som jobba slik gjennom hele barndommen til ungen og barnet bodde hos nære venner av familien. Det funka fint det. Jeg kjenner barnet som voksen. Han har fortsatt veldig god kontakt med familie «nummer 2», og flere «søsken» der (er ellers enebarn). Anonymkode: 574d3...5f4 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #14 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er jo galskap. Du blir jo i praksis en forelder for dette barnet, med 50 % samvær. Her bør noen tenke på hva som er til beste for barnet. For er det samlivsbrudd eller liknende som er grunnen til at det plutselig trengs ‘barnevakt’ halve måneden, så er dette også et barn som er sårbart og trenger foreldrene sine. Anonymkode: fa2ab...e57 Hvorfor er det galskap? Har du tenkt hva som er alternativet? Du må lese hele hovedinnlegget. De fleste vil ikke dra ut på jobb, bort fra barnet sitt om de ikke må. Spesielt ikke når den ene av foreldrene er gått bort. Det som er viktig er at barnet har det mest mulig stabilt, at det er på samme sted når det ikke er med sin forelder. At barnet ikke må veksle mellom forskjellige personer. At barnet er med kjente trygge voksne. Anonymkode: 51791...46b 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå