Gå til innhold

Reise på ferie nærme kriger osv.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og mannen ser på sydenreiser til sommeren. Han vil reise til enten Bulgaria eller Kypros siden vi ikke har vært der før. Men siden destinasjonene er nærme både Ukraina og Palestina blir jeg redd tanken. Jeg kan heller tenke meg Spania eller Italia.. Har jeg grunn til å tenke slik eller nøler dere ikke med å bestille reiser dertil? 

Anonymkode: 3f9f8...13e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du ikke trenger å bekymre deg 🙂 Det er fremdeles langt unna 🙂 Tror ikke du vil merke noe til det 🙂 Skal selv til Polen i sommer og stresser ikke 🙂

Anonymkode: 120ed...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man følger UD's reiseråd, så er alle land trygge 🙂 De har ganske gode følere der ute.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt se for meg at Israel kommer til å bombe Kypros.

Anonymkode: cdf4f...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke helt se for meg at Israel kommer til å bombe Kypros.

Anonymkode: cdf4f...89a

Mer sannsynlig at Tyrkia gjør det, de okkuperer halve øya

Anonymkode: 27f80...ec4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker da Gadaffi ble styrtet og reiselivsbransjen opplevde at amerikanere avbestilte norgesferien sin. Det var jo nær krigen…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Jordan i 2015. Det var uproblematisk. Tok så klart visse forhåndsregler og snakket mye med lokale for å vite hvor man ikke skulle dra. 

Anonymkode: 38fe0...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Jordan i vinter, og følte meg ikke annet enn trygg. 

På en reise til et sted som er helt trygt havnet jeg midt i et terrorangrep der over 80 personer ble drept. 

Mest utrygg på ferie har jeg følt meg på biltur (fart og manglende sikring) i Thailand. 

Jeg reiser dit jeg føler for, ting kan også skje her hjemme. 

Anonymkode: 0d487...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte akkurat likt som deg og lot være å bestille for 2 år siden. I fjor var vi Bulgaria. Null stress. Bare sjekk google maps du hvor langt det egentlig er til Ukraina. 😉

Anonymkode: 634cd...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Krakow bare par-tre uker etter invasjonen for to år siden. Det er kort vei til grensa derfra, men Russland har, og hadde, ingen kapasitet til å angripe Polen. Kypros tviler jeg på at Putin ofrer en tanke engang. Tilsvarende er nok Israel opptatt nok med å terrorisere sivilbefolkningen i Gaza til å skulle gå til angrep på Italia og Kypros. 

Og som en skrivet over her, så grenser Norge til Russland, så om noe, er det vel tryggere i Syden enn her 😆

Anonymkode: 51415...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reiser dit jeg føler meg komfortabel, og alle rasjonelle forklaringer er ikke nok til å få meg til å dra et sted jeg ikke føler meg trygg. Er jeg på ferie vil jeg ikke ha noe å bekymre meg over, da er det bedre hjemme. Så enkelt er det. Hadde ikke dratt i nærheten av eller til et land jeg føler er shady. 

Anonymkode: fb4ec...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så trygt i Norge heller med den tankegangen. Er jo nabolandet til Russland… 

Anonymkode: 28782...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (På 27.2.2024 den 19.27):

Hadde vært mer engstelig for veggdyr.

For ikke å snakke om skogbranner og andre naturhendelser. 

Anonymkode: 9aed2...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke så trygt i Norge heller med den tankegangen. Er jo nabolandet til Russland… 

Anonymkode: 28782...31f

Det er ikke krig i Russland. 

Anonymkode: 9aed2...031

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Polen mens det var krig i Ukraina,som jo er nabolandet. Det eneste vi merket til det,var at de viste at de støttet med Ukrainske flagg,og pengeinnsamlinger. 

Anonymkode: d9abf...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trafikkulykker og skogbranner er langt større trusler enn krig i de fire landene du nevner. 

Anonymkode: 225aa...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...