Gå til innhold

Hva slags kredittkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe apple-produkt hos en lokal butikk(ikke eplehuset) og lurer på om det er mulighet for noe cashback🫣Har trumf knyttet til visakortet, men denne butikken har så vidt meg bekjent ikke trumfavtale. Finnes det noe kredittkort jeg kunne brukt?

Og i samme slengen: jeg bor ca 4 ganger i året 2-3 uker på thon, det er studentavtale. Som thon medlem får man ikke opparbeidet poeng på slike studentavtaler. Er det noen kredittkort som kan være aktuelt…?🤗

Anonymkode: 984bd...d23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morrow 

Anonymkode: 12e7c...d47

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Morrow 

Da blir det  «1% av øvrige varekjøp»? Dette er ikke netthandel eller komplett.no(som har høyere %). Uff ca 147 kr av rundt 14000kr😬(eple produktene). 

Er det mulig å få trumf og morrow cashback samtidig(tenker mest på dagligvare).

Skrevet

Søk opp the Ramsey Show. Så lærer du litt om kredittkort. 

Anonymkode: b1ab5...ee6

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Søk opp the Ramsey Show. Så lærer du litt om kredittkort. 

Gidder ikke. Har et fra før som ikke har noen fordeler. Og fikk avslag fra morrow🥵

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Gidder ikke. Har et fra før som ikke har noen fordeler. Og fikk avslag fra morrow🥵

Poenget med frøet showet er å ikke ha kredittkort ☺️ 

bra du fikk avslag, betal heller for alt med dine egne penger ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeeze. Jeg har 100 000 kr i buffer. Bruker kredittkort ved netthandel pga trygghet. Og tenkte å opparbeide noe cashback. Ikke alle som eier kredittkort er luksusfellekandidater…🙄

• Nyttig 1
Skrevet
Schmuhu skrev (10 timer siden):

Santander gir 4% på elektronikk. Kanskje det kan være noko? Maks bonusutbetaling er kr 200 per måned / kr 2 000 per år.

https://www.santanderconsumer.no/kredittkort/flexi-visa/

Schmuhu

Takk, dette tror jeg passer bra🙏Skal dobbeltsjekke at det er fritt leverandørvalg 😄

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Fikk du avslag på et såpass entry level kredittkort som morrow vil jeg si de gjorde deg en tjeneste. Spar pengene opp til produktene du ønsker deg i stedet. Langt sikrere. 

Skrevet
Fant80 skrev (23 minutter siden):

Fikk du avslag på et såpass entry level kredittkort som morrow vil jeg si de gjorde deg en tjeneste. Spar pengene opp til produktene du ønsker deg i stedet. Langt sikrere. 

For de som har kontroll på økonomien og betaler regningene på forfall er det helt uproblematisk å ha kredittkort.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Hedda-78 said:

For de som har kontroll på økonomien og betaler regningene på forfall er det helt uproblematisk å ha kredittkort.

Det er jo temmelig opplagt. Men det ble jo et avslag da. Å Morrow kredittkort er ganske enkelt å få. Så et avslag vil jo tilsi at man gjerne kan få utfordringer ved å betale tilbake.

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal kjøpe apple-produkt hos en lokal butikk(ikke eplehuset) og lurer på om det er mulighet for noe cashback🫣Har trumf knyttet til visakortet, men denne butikken har så vidt meg bekjent ikke trumfavtale. Finnes det noe kredittkort jeg kunne brukt?

Og i samme slengen: jeg bor ca 4 ganger i året 2-3 uker på thon, det er studentavtale. Som thon medlem får man ikke opparbeidet poeng på slike studentavtaler. Er det noen kredittkort som kan være aktuelt…?🤗

Hva om man kombinerer ViaTrumf med et kredittkort da? 

image.thumb.png.02e7752f7f56ba2f1ca8279e2fd77771.png

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ikke nødvendigvis lurt å ikke benytte de løsningene som gir rabatt og lavest mulig pris. Så lenge man har økonomien i orden er det jo bare fordeler med å bruke kredittkort

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Strawberry hoteller (de som het nordic choice før) har studentpris og gir poeng på studentpris. 

Anonymkode: 49b00...6d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Strawberry hoteller (de som het nordic choice før) har studentpris og gir poeng på studentpris. 

Anonymkode: 49b00...6d4

Jeg synes thon er bra pga kjøkkenkrok og treningsrom. Det er dyrt å spise ute i tre uker😬Men takk for tips🙏

Skrevet
newman01 skrev (9 minutter siden):

Hva om man kombinerer ViaTrumf med et kredittkort da? 

image.thumb.png.02e7752f7f56ba2f1ca8279e2fd77771.png

Oi takk🙏

Skrevet
Fant80 skrev (43 minutter siden):

Jeg har som nevnt penger, men legger ikke ut bilde på det her😁Men godt mulig jeg fikk avslag pga lav inntekt; 450 000kr årlig. Det er jo lav inntekt i Norge, selv om jeg greier meg på det. Har nedbetalt bil og aldri hatt betalingsanmerkninger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har som nevnt penger, men legger ikke ut bilde på det her😁Men godt mulig jeg fikk avslag pga lav inntekt; 450 000kr årlig. Det er jo lav inntekt i Norge, selv om jeg greier meg på det. Har nedbetalt bil og aldri hatt betalingsanmerkninger.

Rart, folk får jo kastet kredittkort etter seg i disse dager. Mulig det er blitt noe strengere etter at renta begynte klatringen sin.

Anonymkode: 793ab...8ce

Skrevet
Fant80 skrev (4 timer siden):

Det er jo temmelig opplagt. Men det ble jo et avslag da. Å Morrow kredittkort er ganske enkelt å få. Så et avslag vil jo tilsi at man gjerne kan få utfordringer ved å betale tilbake.

Det trenger det ikke bety. Jeg har variabel inntekt og derfor lav kredittscore, selv om inntekten alltid er høy og jeg har nærmere en million på konto og i diverse investeringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...