Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det noe dere gleder dere til?

Anonymkode: 745f1...e45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke obligatorisk på noen måte. Vi har ikke hatt verken dåp eller navnefest for vårt barn. 

Anonymkode: 8dcde...6a8

• Liker 3
Skrevet

Jeg gleder meg veldig til å stelle i stand navnefest. Men vi har det da barnet er nærmere 8-9 mnd istedenfor 3 mnd.

Anonymkode: 222b5...519

• Liker 2
Skrevet

Jeg orket det fordi det var viktig for meg at han ble døpt. Svigermor gjorde veldig mye for oss, så det hjalp! :) 

• Liker 1
Skrevet

Har dere veldig stor slekt? De fleste har vel dåpen hjemme, med kun de nærmeste. Middag, dessert og kake/kaffe. Ikke så mye verre enn en vanlig familiemiddag 🙂. Bare faddere i tillegg, hvis de er utenom nær familie.

Anonymkode: 580b0...a16

• Liker 1
Skrevet

Mannen fikset det meste praktiske. Og det jeg tok var nesten utelukkende lystbetont. 

Anonymkode: a2787...9d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dere veldig stor slekt? De fleste har vel dåpen hjemme, med kun de nærmeste. Middag, dessert og kake/kaffe. Ikke så mye verre enn en vanlig familiemiddag 🙂. Bare faddere i tillegg, hvis de er utenom nær familie.

Anonymkode: 580b0...a16

Mye mer behagelig å ha det ute. Da står andre for lokaler, vask, mat, og det meste. 

Anonymkode: a2787...9d1

Skrevet

Vi outsourcet begge gangene. Bestilte lokale med rengjøring, bestilte all mat og alle kaker. Gjorde ingenting selv. Kneip godt på invitasjonene da, så bare de nærmeste fikk komme. Ingen av oss foreldrene sine tanter, søskenbarn etc. Bare barnets tanter/onkler og deres barn. Pluss besteforeldre og fadderene. Hadde ikke orket å stelle i stand hjemme 

Anonymkode: 7e21e...f76

• Nyttig 1
Skrevet

Vi hadde navnefest ikke dåp. Men orket egentlig ikke. Så vi ventet til baby var litt større, rundt 8 mnd, og så fikk vi mye hjelp av familie, og inviterte ikke så mange. Da gikk det fint :)

Anonymkode: ccbf3...e52

• Liker 1
Skrevet

Første barnet ble døpt da han var alkurat 2 mnd. Natta før var det omtrent ikke søvn. Jeg husker nesten ingenting av selve dåpen. Maten (koldtbord) hadde vi bestilt, og lokale pyntet vi dagen før. 

andre ble døpt da hun var ca 8 mnd. Skulle egentlig før, men corona. Samme opplegg, men så mye mer avslappende. Fordi vi var inne i rutiner, og barnet var såpass stort at hun ikke var konstant klistret på puppen. 

nå venter vi nr 3 i høst, og vi har bestemt oss for å vente iallefall til våren. Fordi våre erfaringer tilsier at det blir mer avslappende når barnet er større

Anonymkode: 0b1fd...e0e

Skrevet

I 2020 var der veldig litt å stelle i stand i dåp. Vi ble 20 stk og halvparten av gjestene hjalp til både før og etter. 

Anonymkode: 456da...493

Skrevet

Vi hadde navnefest da barnet var 6 mnd. Venta til det ble sommer i lufta, vi hadde det hjemme men det var litt trangt om plassen, så da var det godt å kunne bruke terrassen også. Inviterte kun de aller nærmeste som er barnets besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Likevel ble vi rett over 30 stk. Fikk gjester til å bake kaker unntatt en som vi bestilte hos baker. og bestilte tapas. Barnet var enkelt å holde fornøyd gjennom dagen, og var heldigvis ferdig med å henge på puppen konstant så mating var ikke noe issue. Men altså, der var litt stress å arrangere, jeg følte jeg spratt rundt som en strikk hele dagen, selv om mamma og søstera mi hjalp masse til med det praktiske. 

Anonymkode: 9c743...a33

Skrevet

Vi har hatt "navnefest" for våre, bare en sammenkomst hjemme med besteforeldre og de tanter/onkler som hadde anledning når barna var rundt 3 mnd. Det har vært enkel servering, stort sett mannen som har gjort jobben. To-tre gjester har hatt med et bidrag til buffet eller kake.

Anonymkode: 5c93b...19b

Skrevet

Forstår ikke helt at det er så krevende.. Jeg husker det som trivelig og ein positiv ting å gjøre. 

Anonymkode: 566ea...f4a

• Liker 4
Skrevet

Vi valgte å ha det i Spania , han var da 3 mnd.

Synes det er gøy å stelle til dåp, konfirmasjon osv..

Anonymkode: 85b00...127

Skrevet

Familie hjalp med kaker. Og vi laget snitter selv med hjelp av et par venninner kvelden før. Men det kan jo kjøpes ferdig også. 

Vi gjorde det enkelt med pynt. Rosa servietter, syltetøyglass med grønne greiner fra hagen og en lyserosa roser (kjøpte et par buketter fra Rema). Laget bordkort selv og festet med liten klype på glassene.

Hadde dåpen i kantinen på mannens jobb. Kunne derfor dekke på dagen før. Anbefaler noe slikt hvis dere har mulighet. Eller høre med familie om de kan dekke på før dåpen. Da bør lokale være nær kirken eller de som hjelper.

Vi hadde søsken med partner, besteforeldre, oldeforeldre og min og manns onkel og tante. Søsken var faddere.

Anonymkode: ba78c...b12

Skrevet

Handlet 90%  av pynt og div ting på nett, foreldre hjalp med mat og kakebaking. Hadde dåp når barna var 3.5mnd. 

Syns ikke det var noe stress. Verre med barnebursdager når man har baby i tillegg 😂

Anonymkode: 746cd...7af

Skrevet

Hva syns du er stress? 

Anonymkode: aa880...6c8

• Liker 1
Skrevet

Hvis barnet ikke er døpt havner det jo i helvete (eller i beste fall limbo) om det dør. Klart man orker litt arbeid for å unngå det.

Anonymkode: 2d84b...cc5

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...