Gå til innhold

Hva skal til før du kutter kontakt med venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye skal til før du kutter kontakten med ei venninne/ venn? 

Anonymkode: 2fafc...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når de er kun suger livsgnisten ut av deg ( emosjonelle  igler)

Holder ikke avtaler.

Altfor forskjellige. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de er negative og klager over alt, det gidder jeg ikke. 

Anonymkode: a9495...532

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kutter ut venner som bare klager, uten å prøve å gjøre noe med det som plager dem, lyver, er upålitelige osv.

Også kutter jeg ut venner som er respektløse.

Anonymkode: b7a6d...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venner som ikke unner meg suksess. Prøver heller å trykke deg ned istedenfor å gratulere. 

Hadde en venninne som alltid skylder på utseendet mitt når jeg gjør noe bra. Kommer med kommentarer som «hvem måtte du forføre for å få den jobben» eller hvem måtte du ligge med for å få lønnsøkningen». 

Hun kom gjerne med sånne kommentarer når det er andre tilstede som hører. Men å tømme garderoben min for designerklær var ikke noe problem, men istedenfor å si takk, så tok hun bare klærne som ikke så bra ut på meg. 

Det tok meg 20år å innse at hun var giftig. Nå er det 5 år siden jeg dumpet henne og hun spiller offer i hjembygda om at hun ikke lenger passet inn i snobbelivet mitt😅

Anonymkode: 284f6...495

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis personen over tid enten: 

1. Ikke viser interesse for meg og mitt, men bare ønsker å fokusere på seg selv. 
2. Alltid er mer opptatt av alle andre enn meg når vi møtes. 
3. Er energivampyr

En gang eller to kan jeg nok overse, og tenke at det var nok et unntak eller det kan unnskyldes for noe.
Men skjer det mer enn to ganger etter hverandre, så slutter jeg å bruke tid på vennskapet.

Anonymkode: 9f401...37b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke unner meg å ha det bra, og er smålig/gjerrig. Klager og klager over ting som kunne vært gjort noe med. Liten tillit.

Anonymkode: df59f...317

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er negative og klagete, uten vilje til å gjøre noe med situasjonen sin selv. De er skikkelig energisugere for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svik, løgner og falskhet ved at vedkommende snakket stygt om meg bak ryggen min ville nok gjort susen. 

Flest venner har jeg nok likevel faset ut over tid dersom vedkommende trengte såpass mye av meg at vennskapet ble en belastning, og ikke til glede. Jeg har ikke mer å gi enn jeg har, og om det ikke har vært tilstrekkelig for vedkommende er vi ikke bra for hverandre. Jeg ved å ikke kunne gi tilstrekkelig av det vedkommende trenger, og vedkommende ved å slite meg ut. 

Jeg har ingen problemer med å stille opp for venner i perioder de trenger meg ekstra, men når det å trenge mer enn jeg har krefter og tid til er en permanent situasjon er vi ikke bra for hverandre. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En depressiv episode som vanligvis varer et par måneder hvor jeg ghoster alle og isolerer meg selv. Ganske tragisk, har ødelagt en del vennskap slik.

Anonymkode: 40f08...696

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bevisst kuttet ut 2 stk.

Hun ene begynte med MLM og ble ek sånn "de som jobber hardt får rikdom osv"-type.

Hun andre hørte på mine hjertesukk og min forelskelse over en mann hun lå med bak ryggen min mens hun aktivt oppmuntret meg til å ha kontakt med han for å booste sitt eget ego. Det var som å gå på ungdomsskolen igjen.

Hun siste gav meg flere år med hjertesorg. Ikke på grunn av mannen, men fordi jeg og hun var så nære og jeg var så glad i henne og det hun gjorde var så bevisst og kalkulert. Det viste seg at hun likte veldig godt følelsen av at jeg prøvde og avvist samtidig som hun visste at han ville ha henne.

Jeg har fått et unnskyld fra mannen i ettertid. Hun prøvde å kontakte meg for å møtes og skvære opp da det ble slutt mellom dem, men jeg kunne aldri stolt på henne igjen uansett, mest fordi det føler en hel del flere greier med i den historien. Det var fryktelig vondt å avvise henne, og jeg får nesten tårer i øynene nå fordi jeg egentlig savner henne veldig..

Anonymkode: 1744c...a54

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At de fjør krav på tiden min pg blir sure for mine prioriteringer,  på en måte som bærer preg at de kan bestemme over meg, hva jeg skal når og hvem jeg skal snakke med osv.  Da har jeg svært lite tålmodighet. 

Det samme gjelder om de ikke tar imot beskjeder og respekterer mine grenser. Hvis jeg feks sier jeg ikke kan på onsdag,  men på tordag. Også kommer de å presser seg på alikevel på onsdag.

Jeg tåler endel feiltråkk, men når det går over i utnytting, og ufinheter som å ditche en avtale for å gjøre det samme med noen andre ol. Da anser jeg de ikke som venn. Da bør de heller foreslå at en til kan bli med.  Og der hjelp ol går kun en vei. Vil du at jeg skal være med deg å vaske kjøkkenet ditt, så forventer jeg at du blir med meg å vaske kjøkkenet mitt. Sier du nei etter at jeg har gjort det for deg, da vet jeg at du er en snylter. Det blir noe annet om jeg tibyr meg og du ikke har spurt.

Jeg takler også dårlig folk som presser på meg ting jeg sier nei til.  Feks maser om at jeg skal låne penger av dem. Når jeg sier nei til det, og de til og med blir fornermet av at jeg ikke vil låne penger. Da tråkker de langt over streken iht å blande seg i ting de ikke har noe med

Anonymkode: e9720...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er energityver over lang tid. Har forståelse for at man kan ha vanskelige perioder.

Om de forteller ting jeg har fortalt i fortrolighet videre.

Om de tror at de kan mer en legene og meg selv om sykdommen min.

Om de ikke kan være med på hyggelige treff uten å være negative/kritiske/bare snakke om seg selv/bare snakke om sykdom/syte mye.

Om man har utviklet seg helt forskjellig gjennom årene. F.eks står helt ulikt politisk, og personen mangler empati for andre mennesker. 

Må nok gjerne mer enn en av disse tingene til for å bryte. Og man bryter gjerne ikke tvert. Blir bare mindre kontakt over tid.

Anonymkode: 00937...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis de er energityver over lang tid. Har forståelse for at man kan ha vanskelige perioder.

Om de forteller ting jeg har fortalt i fortrolighet videre.

Om de tror at de kan mer en legene og meg selv om sykdommen min.

Om de ikke kan være med på hyggelige treff uten å være negative/kritiske/bare snakke om seg selv/bare snakke om sykdom/syte mye.

Om man har utviklet seg helt forskjellig gjennom årene. F.eks står helt ulikt politisk, og personen mangler empati for andre mennesker. 

Må nok gjerne mer enn en av disse tingene til for å bryte. Og man bryter gjerne ikke tvert. Blir bare mindre kontakt over tid.

Glemte en ting. Om de ikke kan klokka, og alltid dukker opp for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...