AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Det kan være småtterier, som hvilken kjole som er finest av x og y, til hvorvidt man bør gå tilbake til ekskjærester, kjøpe babyutstyr så snart man får to streker på en graviditetstest, etc. Her mener jeg ikke folk som ber om råd, har behov for en utblåsning, er genuint usikre, etc., men de som fortsetter å spørre etter at vi har diskutert, snakket om pros og cons, og/eller jeg har svart hva jeg tenker, som de jo spør om. Vanligvis svarer jeg ting som: hva tenker du selv? Hvilken liker du best? o.l. Noen ganger drister jeg meg til å f.eks. si "jeg tror du hadde kledd x best," eller "basert på konteksten du skal bruke den, ville jeg gått for x," men det er jo fader ikke nok! Det graves og mases om hva jeg "egentlig" synes, eller at de egentlig har bestemt seg, men føler en slags trang til å overbevise om at valget deres er det beste, etc. "Men burde jeg kjøpe x eller y??? Jeg liker jo egentlig best x, men y er fin å bruke til (annen situasjon). Hva tenker duuuu?" Er det meningen at vi skal være enige? Eller enda bedre, er det meningen at jeg skal være enig/bli overbevist? Hvorfor spørre, hvis det uansett ikke har noe å si hva jeg svarer? Anonymkode: 6fec4...e23
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #2 Skrevet 28. februar 2024 Har du ikke så mye trening i sosialt samspill? De ber deg jo ikke bestemme. Du er en sparring partner. Anonymkode: c3f00...3c2
Pringle Skrevet 28. februar 2024 #3 Skrevet 28. februar 2024 Jeg tror de vil ha deg til å "godkjenne" at de kjøper begge 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå