Gå til innhold

17 og 36 år gammel rar kjæreste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 17 år. Hvis hun fikk seg en kjæreste på 36 hadde hun faktisk blitt nekta utgang av huset. Jeg hadde kjørt rundt og lett henne opp hvis hun stakk av. Det er rett og slett en for stor forskjell i modenhet/hvor man er i livet til at det er greit. Selv om man ikke driver med bdsm blir maktbalansen forferdelig skeiv. Jeg ser du ikke har en far/fungerende mor, og det gjør meg trist, TS. Du kan imidlertid be om hjelp hos barnevernet, fastlegen eller helsesykepleier på skolen din. At du har så mye erfaring med bdsm og er «skråsikker på dine kinks» før du er myndig sier meg at du har vokst opp temmelig grenseløst. Selv om du har mye erfaring innen både sex og livet, så er du egentlig bare et barn enda.

Når det kommer til dominansen så virker det som om han på 36 har glemt noe vesentlig: samtykkende lek mellom to voksne mennesker. Selv om han liker å dominere også utenfor senga (f.eks såkalt TPE - total power exchange), så må du være enig og gi ditt samtykke til at han kan gjøre det. Hvis du trives med å få ris fordi du ikke gjør oppvasken kjapt nok så kan dere snakke om det og bli enige om måter å gjøre det på. At han gjør som han vil er fysisk og psykisk mishandling - SELV OM dere har røff sex. Nå forskyver han grensene litt og litt, og til slutt er dere inne i en dynamikk som har gått fra bdsm til ren partnervold (det er allerede elementer). Når grensene viskes ut gradvis blir det sjukt vanskelig å si nei. Og selv om man skulle være to om å ønske å leve med total kontroll, så er det en illusjon som krever at begge dyrker den da man etter loven ikke har lov til å begrense et annet menneske på den måten. En sub/slave/underdanig kan når som helst si nei, trekke sitt samtykke og gå.

Så TS: søk hjelp. Ikke tenk at det går ganske greit og at pyttpytt, du holder da ut. For plutselig er du på et sted du ikke vil være. At en på 36 holder seg med en 17 år gammel sexslave er et stort rødt flagg i alle bdsm-miljø i hele landet, og han hadde aldri fått bli medlem noe sted med de usunne holdningene sine til bdsm. 

Anonymkode: f1d22...3d4

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grensen mellom BDSM og mishandling er veldig skjør, men samtidig ganske klar: har dere snakket om dette? Har du gitt samtykke til at han behandler deg slik, uten at det er i en seksuell setting? BDSM handler om klare grenser for hva begge parter tillater. En ekte Dominant gjør ingenting mot sin Underdanige uten at det er avklart på forhånd. Har dere diskutert sikkerhetsord, klarert grenser, hva som er lov og ikke lov? Hvis ikke, og han forsetter å behandle deg på denne måten, er han ikke en ordentlig Dominant, men en kvinnemishandler som tror at «alt» er lov, «bare» fordi du liker kinky sex. Du er svært ung, og mindreårig. Ja du er over den seksuelle lavalder, men du er fortsatt ikke myndig. Han er en voksen mann som er mer enn dobbelt så gammel som deg. Du burde komme deg bort fra han, han kan komme til å ødelegge deg, og muligheten til å ha ett sunt forhold til en skikkelig mann seinere i livet. Ønsker deg masse lykke til, og ta vare på deg selv ❤️ 

Anonymkode: 30212...1aa

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte min eldre ektemann da jeg var 16. 

Du må ut nå . Dette er farlig ! Jeg vet hva vold er. Og det er ikke kjærlighet ! 

Anonymkode: 142fd...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Grensen mellom BDSM og mishandling er veldig skjør, men samtidig ganske klar: har dere snakket om dette? Har du gitt samtykke til at han behandler deg slik, uten at det er i en seksuell setting? BDSM handler om klare grenser for hva begge parter tillater. En ekte Dominant gjør ingenting mot sin Underdanige uten at det er avklart på forhånd. Har dere diskutert sikkerhetsord, klarert grenser, hva som er lov og ikke lov? Hvis ikke, og han forsetter å behandle deg på denne måten, er han ikke en ordentlig Dominant, men en kvinnemishandler som tror at «alt» er lov, «bare» fordi du liker kinky sex. Du er svært ung, og mindreårig. Ja du er over den seksuelle lavalder, men du er fortsatt ikke myndig. Han er en voksen mann som er mer enn dobbelt så gammel som deg. Du burde komme deg bort fra han, han kan komme til å ødelegge deg, og muligheten til å ha ett sunt forhold til en skikkelig mann seinere i livet. Ønsker deg masse lykke til, og ta vare på deg selv ❤️ 

Anonymkode: 30212...1aa

Setting Dominant / Sub er ingenting et barn på 17 skal ta stilling til ! 

Anonymkode: 142fd...236

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

jeg er 17 år og er i et forhold med en 36 år gammel mann. vi har vært sammen i rundt et halvt år. det skal sies at i en god periode før vi ble sammen løy jeg om at jeg var 19, men når vi ble mer glad i hverandre sa jeg til slutt sannheten. han synes jo det var ganske sykt, men vi prøvde likevel. vi har det egentlig ganske bra sammen. vi har som oftest sex under kategorien bdsm, så veldig voldsom sex. kinkene mine har jeg vært ganske så skråsikre på lenge før jeg møtte han og jeg har mye seksuell utfoldelse innenfor kategorien bdsm fra før av, så akkurat kinkene han og jeg har stusser jeg ikke på. det jeg synes er litt rart er at nå som vi har vært sammen en stund og jeg nesten så og si bor hjemme hos han, så legger jeg merke til at han ofte tyr til å disiplinere meg i en ikke seksuell situasjon. jeg skjønner at han slår meg, kveler meg, binder meg fast osv når vi har sex, men jeg synes det er rart at han midt i hverdagslige situasjoner velger a disiplinerer meg med fysisk vold. hvis jeg for eksempel er litt spydig i kommentarene mine, glemmer å sette inn oppvasken, glemmer å skru a lyset på badet eller får en orgasme uten å spørre om lov først kan han ende opp med å gi meg ris på rompa, sette meg i skammekroken eller spontan "voldta" meg. er dette veldig rart? er dette et forsøk på å prøve å være kinky med meg eller prøver han aktivt å oppdra meg? er han syk som gjør dette mot meg og burde jeg frykte han? og er jeg syk som liker at han gjør det?

Anonymkode: c2052...0ef

Dette er ikke sunt. En mann på 36 år som velger kjærlighetsforhold med en på 17 er ikke en moden, oppegående og sikker mann! Hva hindrer han i å etablere forhold med en jevngammel? Her er det garantert noe som skurrer. Jeg er 30 og har venninner og kompiser i samme alder. Hadde én av disse kommer hjem med en 17 åring, hadde det blitt en alvorsprat. 

Kom deg ut av forholdet. Ingen oppegående mann med sunn fornuft setter seg selv eller en ung jente i denne situasjonen ❤️ 

Og fysisk og/eller psykisk vold er totalt uakseptabelt uansett forhold! Friske mennesker holder ikke på slik.

Endret av Marvels
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke BDSM.

Dette er partnermanipulasjon av verste sort.

Du blir hersket og utnyttet. 

Av en som er gammel nok til å være faren din. 

Relasjonen er så usunn som du kan få det, og hvis du forblir i forholdet, kommer du til å bli skadet av det. 

Seriøst, kom deg ut - fort som fy.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 år og under hælen på en godt voksen mann !!  
Det høres helt for jævlig ut det du beskriver. 
Hvorfor lar du mennesker behandle deg på den måten?? Vold og faenskap 

Har du tenkt over foreldrene dine fremdeles får barnetrygd for deg? 
Slutt med denne sadistiske livsstilen 

Anonymkode: 72fd4...9f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Middelmådig

Støtter de andre som foreslår at du tar kontakt med barnevernet. Du bør gjøre det før du blir 18. Ta gjerne kontakt med barnevernsvakten på kvelden og si at du ikke har noe annet sted å bo enn hos en voksen person som du er i et forhold med, men at dette forholdet har blitt veldig voldelig. Si at du ikke vet hvor du skal gjøre av deg og er redd for at han kommer til å straffe deg med vold.  Da har de plikt til å komme til deg og tilby deg alternativ bosted. 
Fortell også at din far er død og din mor er veldig alkoholisert.

Dersom du syns det er vanskelig med barnevernet, kan du ringe krisesenteret. De har plikt til å ta i mot deg om du er i fare for å bli utsatt for så grov vold som du beskriver her. 

For det er det dette er, grov vold. Uansett om du har samtykket i seksuelle situasjoner, så er alt det andre VOLD. Dere er også i en maktdynamikk i alder som gjør deg sårbar for utnyttelse. Ta kontakt med krisesenter eller barnevernsvakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting:

Innenfor BDSM er det helt nødvendig å være godt samsnakket, at dere vet hva dere andre vil. Når dere begge vil kan det være deilig for begge. Når en av dere styrer dette alene, så går det over til misbruk, vold og voldtekt.

Den andre tingen er at man bør være godt voksen aldersmessig og objektivt sett før man tester ut alle fantasier. Du er en ungdom, og skal ikke begynne med slike ting allerede nå.  Når du blir gammel nok til det, så skal du teste det ut med en forstår at kommunikasjon er A-Å for å holde på med dominans-underdanig.

Anonymkode: cc91c...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er jo ikke «rar», han er sjuk.

Det knuser hjertet mitt at det står folk som han klar til å utnytte sårbare ungdommer med bakgrunn som dette, er det faen rart noen aldri har en sjans i livet til å få det bra. TS, livet kan være godt, det finnes fine folk som kan bringe positive ting til livet ditt istedenfor å dra deg ned. Vær så snill og søk hjelp hos barnevern, krisesenter etc.

Anonymkode: b0210...948

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, kom deg langt bort! Dette her er absolutt ikke et sunt forhold. Aldersforskjellen er en ting, men når han også driver og kuer deg i det hverdagslige, ikke bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært faren din hadde jeg straffet han for å si det ryddig.

Han skulle vært skambanka og låst inn på et mørkt rom på ubestemt tid uavhengig om du liker det eller ikke!

Finnes nok av menn som liker BDSM uten at de undertrykker partneren på det groveste i hverdagen... Finn deg noen andre..

Alt dette OM innlegget ikke bare er trolling for å sjokkere da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter alle som sier du bør kontakte barnevernet og komme deg vekk fra han.

Anonymkode: b3bf2...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis så er det noe sykt galt med han. Oppegående noen å tredveåringer er ikke kjærester med tenåringer. 

Anonymkode: eb225...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 13.16):

men jeg synes det er rart at han midt i hverdagslige situasjoner velger a disiplinerer meg med fysisk vold

Dette kommer til å ødelegge deg, kjære deg. Du er like gammel som datteren min, og allerede opplevd så mye vondt. Kjærligheten er ikke sånn som du tror, den skal ikke gjøre vondt, livet skal ikke være sånn. 

♥️

Anonymkode: c76af...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...