AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Til dere andre med lavt stoffskifte (dere andre trenger ikke å svare): Av ulike årsaker har jeg en pakke Levaxin liggende som gikk ut på dato for et år siden. Kan jeg bruke denne, eller må den kastes? Selvsagt kan jeg høre med lege, men jeg vil høre andres erfaringer også. Anonymkode: 6b2c8...0d4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #2 Skrevet 27. februar 2024 Selvfølgelig kan du bruke den. Det er da ikke sånn at utgåtte legemidler ofte virker dårligere, og/eller kan være direkte farlige å bruke :):) Anonymkode: e14e1...2d0
Ulven Skrevet 27. februar 2024 #3 Skrevet 27. februar 2024 Virkestoffet kan være redusert, men på samme måte som med mat er det ikke slik at medisinen slutter å virke så fort man overskrider dato. Men hvis du har behov for Levaxin skriver jo legen ut en ny resept til deg slik at du får medisin som er innenfor dato. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #4 Skrevet 27. februar 2024 Medisin skal ikke brukes utover utløpsdato. Lever den inn på apoteket. Anonymkode: f38e8...953
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #5 Skrevet 27. februar 2024 La den ligge i skuffa som reserve. Det har vært utsolgt for levaxin i apoteket flere ganger. Når Putin kommer marsjerende og samfunnet kollapser kan det være greit å ha noen gamle tabletter på luringa. Anonymkode: f394d...b52
Matas Skrevet 27. februar 2024 #6 Skrevet 27. februar 2024 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Med vennlig hilsen, Matas, mod.
Anbefalte innlegg