AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Del Skrevet 27. februar 2024 Du møter dem på bussen, toget, kjøpesenteret,nærmiljøet og de forsvinner gjerne mengden blandt andre, og de skiller seg ikkje ut men skinnet kan bedra. Omfanget av mennesker som føler seg ensome, og sliter i kvardagen er blitt helsevesenets,og Nav sine største utfordringer. Mange opplever at livet er blitt til en slags kamp for tilverelsen å få endene til å møtes økonomisk eller jobbmessig. Mange gir utrykk for at de føler at de har mer en nok med seg selve, og har ikkje overskudd til andre. Stadig flere hevder at de føler seg ensome i mengden blandt andre, og har ikkje noe nettverk av venner / bekjente rundt seg, og eit sykdomstegn i samfunnet. Mange sliter med sykdom, eller de er pårørende til barn eller eldre og syke som krever mye omsorg, og de tappes gradvis for energi. Mange opplever sorg, og ulykker som gjør at livet blir snudd på hodet, og de har kanskje mistet jobben, Anonymkode: 93ed8...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #2 Del Skrevet 27. februar 2024 Hva er det du ønsker å spørre om eller diskutere? Anonymkode: 45e3d...82b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #3 Del Skrevet 27. februar 2024 Her kom klisjeene tett. Anonymkode: ef0e2...d0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #4 Del Skrevet 27. februar 2024 Vi er i et samfunn der folk blir krenket av å være privat, der de ikke skal dele av eget liv. Ingen er tankelesere! Jeg er åpen om utfordringer og det hjelper meg , så det anbefales. Anonymkode: 44225...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #5 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er i et samfunn der folk blir krenket av å være privat, der de ikke skal dele av eget liv. Ingen er tankelesere! Jeg er åpen om utfordringer og det hjelper meg , så det anbefales. Anonymkode: 44225...7c0 Det å utlevere seg selv og sine private kjensler eller bekymringer ... det kan vel vere "farlig det" Vi lever i eit konkuranse-og forventningsamfunn, og bør helst vise den perfekte siden av oss overfor omgivelsene. Det å vise at ein har ein ein har dårleg dag, på grunn av motgang bør ein vere varsam med å dele med andre for slikt kan det lett bli nyhetsoppslag av. Å gråte bør ein helst gjøre idet det lukkede rom, og ikkje vise for offentligheten Vi lever i eit samfunn der det stilles "krav" til hver enkelt av oss, og ein bør helst kunne navigere seg igjennom det byråkratiske labyrinten i samfunnet på egen hånd. Har siste uken tatt del i 2 begravelser, og ellers møtt folk som har opplevd mye sorg,og motgang møtt folk som sliter både fysisk / psykisk, og som har syke barn, foreldre. Eit fellestrekk hos dem er at de forsvinner i mengden blandt andre, men med empati følger også telepati Anonymkode: 93ed8...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #6 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det å utlevere seg selv og sine private kjensler eller bekymringer ... det kan vel vere "farlig det" Vi lever i eit konkuranse-og forventningsamfunn, og bør helst vise den perfekte siden av oss overfor omgivelsene. Det å vise at ein har ein ein har dårleg dag, på grunn av motgang bør ein vere varsam med å dele med andre for slikt kan det lett bli nyhetsoppslag av. Å gråte bør ein helst gjøre idet det lukkede rom, og ikkje vise for offentligheten Vi lever i eit samfunn der det stilles "krav" til hver enkelt av oss, og ein bør helst kunne navigere seg igjennom det byråkratiske labyrinten i samfunnet på egen hånd. Har siste uken tatt del i 2 begravelser, og ellers møtt folk som har opplevd mye sorg,og motgang møtt folk som sliter både fysisk / psykisk, og som har syke barn, foreldre. Eit fellestrekk hos dem er at de forsvinner i mengden blandt andre, men med empati følger også telepati Anonymkode: 93ed8...018 Med empati følger også telepati? Anonymkode: 2c56f...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #7 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Med empati følger også telepati? Anonymkode: 2c56f...91b Empati: er evnen til å oppdage og erkjenne andres følelser og tanker. Emosjonelt handler empati om å se andres følelser, det være seg redsel, tristhet, sorg eller andre Telepati :] Handler om tankeoverføring og tankelesning, å oppnå direkte mental kontakt med en person og å få vite om personens tanker og følelser uten å bruke vanlige sanser, språk eller fysiske signalformer som koder og tegn. Anonymkode: 93ed8...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #8 Del Skrevet 27. februar 2024 Som en annen sier: Ingen er tankelesere. Så man er nødt til å tørre og være sårbar for å bli sett og hørt. De fleste mennesker er ganske ålreite og oppegående, og er ikke redd for å gi støtte - når noen strekker ut en hånd for hjelp. Alt er ikke samfunnets feil. Av og til så må man se innover, nødvendigvis ikke på seg selv - men miljøet man beveger seg i. Jeg kjenner meg ikke igjen i det såkalte konkurranse og forventningssamfunnet, og jeg er født på slutten av 90-tallet. Anonymkode: 04018...39d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 27. februar 2024 #9 Del Skrevet 27. februar 2024 Alle har tunge perioder, noen flere enn andre, noen lengre tunge perioder enn andre osv. Sånn er faktisk livet, det er det bare å godta. Man oppnår ingenting med å sykeliggjøre naturlige deler av tilværelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #10 Del Skrevet 27. februar 2024 Du møter dem på bussen, toget, kjøpesenteret,nærmiljøet og de forsvinner gjerne i mengden blandt andre, og de skiller seg ikkje ut men skinnet kan bedra. Noen takler kriser bedre en andre, og her handler det mye om ærfaring, nettverk, familie, etc. Det er ikkje snakk om å sykliggjøring men kanskje "bry seg". Kanskje bør du sende din oppmoding til psykiatrien, og norsk helsevesen https://tidsskriftet.no/2021/09/kommentar/dagens-psykiatri-er-sykeliggjoring-av-det-normale https://www.dagensmedisin.no/vi-ma-slutte-a-psykliggjore-en-hel-generasjon-svar-pa-sporreskjema-gir-ikke-en-klinisk-diagnose/591186 Anonymkode: 93ed8...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #11 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Som en annen sier: Ingen er tankelesere. Så man er nødt til å tørre og være sårbar for å bli sett og hørt. De fleste mennesker er ganske ålreite og oppegående, og er ikke redd for å gi støtte - når noen strekker ut en hånd for hjelp. Alt er ikke samfunnets feil. Av og til så må man se innover, nødvendigvis ikke på seg selv - men miljøet man beveger seg i. Jeg kjenner meg ikke igjen i det såkalte konkurranse og forventningssamfunnet, og jeg er født på slutten av 90-tallet. Anonymkode: 04018...39d Tankelesing handler om ærfaring, og empati å ha noen antenner som fanger opp andre sine problem, og kunne identifisere seg med dem. Eg er ein person som velger å sjå en ressurs i alle mennesker, og akseptere dem som de er. Matrialismen har utvilsamt har endret på mye på både godt og vondt, og samanlignet med årene før 1990, og som genrasjonen født etter 90 talet ikkje kan identifisere seg med. Mange klager på tidsklemma Anonymkode: 93ed8...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #12 Del Skrevet 28. februar 2024 Kanskje du heller skal sende inn disse samfunmsanalysene dine til Vi over 60? Dette er et diskusjonsforum for kvinner…. Ellers skjønner jeg ikke hva du mener med «speilbilde bak fasaden». Anonymkode: 30975...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #13 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kanskje du heller skal sende inn disse samfunmsanalysene dine til Vi over 60? Dette er et diskusjonsforum for kvinner…. Ellers skjønner jeg ikke hva du mener med «speilbilde bak fasaden». Anonymkode: 30975...81a Når du ser deg i speilet ser du deg selv speilvendt, og slik du selv ser deg. Blir du avbildet, og ser deg selv på bilder, er det slik andre ser deg. Kroppspåket gir eit bilde av dine følelser / personlighet. Huset, og fasaden kan sjå fint ut fra utsiden,men slett ikkje sikkert det alltid står like bra inn i . Mange synes det er uvant for mange å se seg selv fra andre siden, og mange synes derfor at de ikke ser fine ut på bilde..... men skinnet kan bedra. Anonymkode: 93ed8...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå