AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Har dere noen tips om hvordan å lykkes med å trives på jobb til tross for en leder med denne stilen? Hva er trikset? Anonymkode: c1917...5a1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #2 Skrevet 27. februar 2024 Eksempler på hva personen gjør? Anonymkode: 7caad...9f1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #3 Skrevet 27. februar 2024 Slutt i jobben. Slike person driver ofte med denne type "ledelse" fordi de tror de vet og kan mest. Altså forhold som er vanskelig å endre ved seg selv når du har slike trekk ved personligheten (nytter derfor sjeldent å si fra). De opphøyer seg selv til de grader, slik at de føler de må detaljstyre alt og alle, for å ha kontroll på at alt blir gjort slik de mener er riktigst. De har misforstått lederrollen, og tror at det å være leder betyr at de "leder over den andre" (leder som i en konkurranse). Anonymkode: d2f9f...ba2 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #5 Skrevet 27. februar 2024 Hadde en jobb med en slik leder engang. Mikro-ledelsen hans fjernet min faglige utvikling (skulle jo bare utvikles til å bli en kopi av perfekte han) og engasjement for jobben. I tillegg tror jeg han følte seg truet av at det faktisk var slik at jeg var bedre kvalifisert på noen områder enn han (slik det ofte er i et kollegial!), feks å skrive gode tekster. Toppet seg derfor for meg da han ga tilbakemelding på et vedtak jeg hadde skrevet hvor jeg hadde brukt ordet "i tillegg", og han hevet det ut i rødt, skrev kommentarer og gjorde et nummer av at det burde stå "samt" i stedet for " i tillegg". Han klarte ikke å se at teksten ble så full av ordet "samt", og manglet variasjon, han måtte heller pirke på meg på noe som var totalt irrelevant. Det var drøssevis av slike episoder, hvor det i mange tilfeller ikke var et riktig eller feil svar - det handlet altså bare om hans arroganse og hva han mente var riktig. Sistnevnte er en vesentlig forskjell mellom, som slike ledere ikke evner å forstå. Anonymkode: d2f9f...ba2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå