Gå til innhold

Har grått hver dag etter terapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått i terapi lenge grunnet vond barndom. Jeg er ikke en person som gråter mye, kan gå uker mellom hver gang det kommer ei tåre...

Sist terapitime gikk vi inn i et traume som skaket meg opp fryktelig. Jeg fikk panikkanfall, men vi klarte å avslutte på en fin måte.

Men etter dette har jeg bare gråtet ved hver minste ting og hvert minste minne i flere dager... Gråter hele tiden virker det som.

Hva kan grunnen til det være?

Anonymkode: ba726...f3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har gått i terapi lenge grunnet vond barndom. Jeg er ikke en person som gråter mye, kan gå uker mellom hver gang det kommer ei tåre...

Sist terapitime gikk vi inn i et traume som skaket meg opp fryktelig. Jeg fikk panikkanfall, men vi klarte å avslutte på en fin måte.

Men etter dette har jeg bare gråtet ved hver minste ting og hvert minste minne i flere dager... Gråter hele tiden virker det som.

Hva kan grunnen til det være?

Det er en reaksjon på terapitimen, selvfølgelig. 

Anonymkode: c6cc1...252

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, såpass forstår jeg. Men hva har skjedd, det er det jeg lurer på. Er det et positivt tegn, eller negativt... Jeg har gått lenge i terapi, men aldri opplevd denne typen reaksjon etterpå.

Skrevet

Dette. Og en positiv reaksjon, gråt er fin måte å få ut innestengte følelser på, og få løsnet opp i gamle traumer. Ikke hold igjen gråten, og bare la alt av følelser slippe til. Det er den beste måten å heale seg selv på❤️

Anonymkode: 86490...55e

Skrevet

Kroppen som bearbeider. Det er positivt. 

Anonymkode: e77ca...810

Gjest Luksusbia
Skrevet

Ja, såpass forstår jeg. Men hva har skjedd, det er det jeg lurer på. Er det et positivt tegn, eller negativt... Jeg har gått lenge i terapi, men aldri opplevd denne typen reaksjon etterpå.

Du gråter ut etter du har snAkket om det. Jeg måtte avslutte terapi helt for å bli frisk. Midt opp det må kroppen rense seg. For å gå videre må du legge traumene bak deg og fokusere på fremtiden. Enklere sagt enn gjort, men sånn var det for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...