AnonymBruker Skrevet 27. februar #1 Del Skrevet 27. februar Lurte på om noen har lyst til å foreslå noen øvelser som kan passe for meg? 🙏 Har hatt treningsprogram fra PT tidligere, men ønsker forslag til styrketrening 4 ganger pr uke! Trening mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Utfordringen min er at jeg sliter med utmattelse etter kreft. Lett til moderat hard styrketrening funker veldig bra. Løping, intervall, høy puls slår meg desverre ut. Prøvd å bygge opp dette flere ganger, men innsett at det er styrketrening (rolig oppvarming på feks sykkel eller tøying) som funker. Så tenker at jeg må passe på å ikke belaste de samme musklene når jeg trener to dager på rad? Ønsker å trene hele kroppen, styrke og få mer markerte muskler. Er slank. Lyst på definerte muskler på magen, men det er vel kanskje håpløst når man ikke kan trene med høy puls og forbrenne? Er som sagt slank, men har litt fett (normalt) på magen. Setter pris på alle innspill 🙏🤩 Anonymkode: e432e...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 27. februar #2 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Lurte på om noen har lyst til å foreslå noen øvelser som kan passe for meg? 🙏 Har hatt treningsprogram fra PT tidligere, men ønsker forslag til styrketrening 4 ganger pr uke! Trening mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Utfordringen min er at jeg sliter med utmattelse etter kreft. Lett til moderat hard styrketrening funker veldig bra. Løping, intervall, høy puls slår meg desverre ut. Prøvd å bygge opp dette flere ganger, men innsett at det er styrketrening (rolig oppvarming på feks sykkel eller tøying) som funker. Så tenker at jeg må passe på å ikke belaste de samme musklene når jeg trener to dager på rad? Ønsker å trene hele kroppen, styrke og få mer markerte muskler. Er slank. Lyst på definerte muskler på magen, men det er vel kanskje håpløst når man ikke kan trene med høy puls og forbrenne? Er som sagt slank, men har litt fett (normalt) på magen. Setter pris på alle innspill 🙏🤩 Anonymkode: e432e...9d4 Hei! Høres ut som du kan ha godt av å trene overkropp - bein - hvile - overkropp - bein - hvile - hvile Synlige muskler på magen er helt uoppnåelig for mange kvinner, og for noen menn. Det er rett og slett genetisk disponert. Likevel kan du øke sjansen ved å trene øvelser som får magemusklene til å vokse. Her gjelder de samme reglene som for å få andre muskler til å vokse. Tunge vekter med progressiv overbelastning over tid. Jeg foreslår at du begynner i det små med 2 sett per hovedbevegelse per økt, og øker til 3 - 6 etter hvert. Om du kommer opp i 4 sett eller flere og det føles greit kan du splitte opp og fordele utover to øvelser, for eksempel 3 sett på hver øvelse, eller 3 + 2 osv. Har du noen tanker om hvilke øvelser du kunnet tenke deg å gjøre, som du trives med? Har du et program du har laget allerede, eller vil du prøve deg på et og få tilbakemeldinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #3 Del Skrevet 27. februar Sandum.PT skrev (8 minutter siden): Hei! Høres ut som du kan ha godt av å trene overkropp - bein - hvile - overkropp - bein - hvile - hvile Synlige muskler på magen er helt uoppnåelig for mange kvinner, og for noen menn. Det er rett og slett genetisk disponert. Likevel kan du øke sjansen ved å trene øvelser som får magemusklene til å vokse. Her gjelder de samme reglene som for å få andre muskler til å vokse. Tunge vekter med progressiv overbelastning over tid. Jeg foreslår at du begynner i det små med 2 sett per hovedbevegelse per økt, og øker til 3 - 6 etter hvert. Om du kommer opp i 4 sett eller flere og det føles greit kan du splitte opp og fordele utover to øvelser, for eksempel 3 sett på hver øvelse, eller 3 + 2 osv. Har du noen tanker om hvilke øvelser du kunnet tenke deg å gjøre, som du trives med? Har du et program du har laget allerede, eller vil du prøve deg på et og få tilbakemeldinger? Tusen takk for utfyllende svar! 🤩 Vet at synlige magemuskler er vanskelig 😅 Men iallefall en mer definert mage kan jeg si meg fornøyd med 😉 Jeg trener 3 ganger pr uke nå, blir hele kroppen på hver trening egentlig. For bein går det i beinpress, utfall, hipthrust, bulgarsk utfall, markløft med kettlebell. Mage situps, side til side med vekt, beinhev. Overkropp nedtrekk, liggende roing, brystpress feks. Jeg må ha «rolige» bevegelser om du skjønner. Men skjønte ikke helt hva du mener med 2 sett pr hovedbevegelse pr økt? 🙉 Du må gjerne komme med forslag til - jeg er litt usikker på hvilke øvelser jeg bør samle til samme økt (dag). Eller har det kanskje ikke så mye å si? TS ☺️ Anonymkode: e432e...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 27. februar #4 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Tusen takk for utfyllende svar! 🤩 Vet at synlige magemuskler er vanskelig 😅 Men iallefall en mer definert mage kan jeg si meg fornøyd med 😉 Jeg trener 3 ganger pr uke nå, blir hele kroppen på hver trening egentlig. For bein går det i beinpress, utfall, hipthrust, bulgarsk utfall, markløft med kettlebell. Mage situps, side til side med vekt, beinhev. Overkropp nedtrekk, liggende roing, brystpress feks. Jeg må ha «rolige» bevegelser om du skjønner. Men skjønte ikke helt hva du mener med 2 sett pr hovedbevegelse pr økt? 🙉 Du må gjerne komme med forslag til - jeg er litt usikker på hvilke øvelser jeg bør samle til samme økt (dag). Eller har det kanskje ikke så mye å si? TS ☺️ Anonymkode: e432e...9d4 Det har jo litt å si, men jeg registrerte ikke at du allerede trener Hvor mange sett tar du nå? Å starte med 2 sett var bare for å sikre at det ikke ble for mye, for fort. Men du har jo en base! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #5 Del Skrevet 27. februar Sandum.PT skrev (2 timer siden): Det har jo litt å si, men jeg registrerte ikke at du allerede trener Hvor mange sett tar du nå? Å starte med 2 sett var bare for å sikre at det ikke ble for mye, for fort. Men du har jo en base! Måtte ta en pause grunnet sykdom, men til vanlig 3x12(15) av de øvelsene jeg nevner ovenfor. Dog ikke tunge vekter, har brukt lang tid på å komme dit jeg er nå ☺️ En treningsøkt ligger på 20-30 min (pluss oppvarming), da slår det ikke ut på utmattelse virker det som! Anonymkode: e432e...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå