Gå til innhold

Dverghunder..

Anbefalte innlegg

Gjest Jalileh
Skrevet

Jeg kunne tenke meg en bulldog....men jeg vil ha den i valpeform.

Finnes det dverghunder? :rodme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke akkurat valpeform, men Fransk Bulldog er jo ikke så stor - og så er det jo en bulldog, på en måte ihvertfall...

Regner med at det du egentlig tenkte på var en hund med dvergvekst? Det finnes sikkert, men jeg vil tro at de er vanskelig å få kjøpt.

Gjest Jalileh
Skrevet

Takk for svar! :danse:

Ja, det er nok vanskelig å få tak i. Føler meg litt ego også.

Jeg kunne faktisk tenke meg en engelsk bulldog, i en litt mindre form. Og da blir det jo franske bulldoger, men det er så rare. :forvirret:

Skrevet

Bare husk på at bulldogger er avlet ganske intenst for utseendets skyld; mange har pusteproblemer, de har problemer med å føde normalt, og som andre flatnesede hunder er tennene stilt på skrå inni munnen (ser ganske grotesk ut etter min mening). Jeg ville undersøkt så mye jeg kunne rundt helsa til disse hundene før jeg anskaffet meg en, heller enn å tenke på størrelsen.

Men det er jo lov å ØNSKE seg en bitteliten en, da:-) Bulldogger er jo også koselige hunder.

Skrevet

Jeg har en dvergschnauzer, så ja, det finnes dverghunder. ;p Vil virkelig anbefalle dvergschnauzer hvis du har planer om å kjøpe deg en hund. De er barske og robuste og er en veldig fin familiehund. ;D

Gjest Turboguri
Skrevet
Jeg har en dvergschnauzer, så ja, det finnes dverghunder. ;p Vil virkelig anbefalle dvergschnauzer hvis du har planer om å kjøpe deg en hund. De er barske og robuste og er en veldig fin familiehund. ;D

:Nikke: Helt enig med deg!!

Skrevet

Jeg tror fremdeles trådstarter lurte på om det fantes hunder med dvergvekst, ikke dverg-etellerannet som en egen rase...

Skrevet

Ja det finnes dverghunder av mange raser, men de er som oftest syke og blir derfor tatt livet mens de er små. De som vokser opp ser ikke ut som valper når de er voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...