Gå til innhold

Hotellrom/leilighet i London med eget soverom?

nyibyen

Anbefalte innlegg

Hei! Planlegger å ta med mitt barn med spesielle behov på en liten byferie. Hun vil absolutt dra til London. For at det skal bli noenlunde vellykket, må vi ha hvert vårt soverom/jeg kan godt ligge på en sofa eller noe, men hun må ha et eget sted der hun kan lukke seg inne og stenge verden ute. Eventuelt en skillevegg eller noe, kunne også fungert.

Er det noen som vet noe, kan anbefale et sted som ikke er altfor dyrt? Har sett på ting utenfor sentrum også, men mye transport blir stressende for henne. Må i så fall være lett å komme seg inn til byen med t-bane uten så mange skifter...

Suiter har vel ofte egne soverom, men er så himla dyre.

Vi har bodd i leilighet i London før, langt ut i gokk, men det var skikkelig skittent og ekkelt. Min datters diagnose innebærer også varhet for skitt, lukter osv. Så vi må vite at en ev. leilighet er normalt ren.

Har tenkt på connecting rooms, men et barn får ikke lov til å bo alene på hotell, og da er jeg redd det blir trøbbel ved innsjekkingen. Muligheten til å booke to rom på nettsidene forsvinner når jeg taster inn barnets alder.

Noen som har bodd på et hotell el.l. med familien der man kan få litt privatliv? Tar gjerne imot tips. Har lett og lett på booking.com etc.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ringt hotellet direkte og forklart situasjonen :) godt mulig de kan bestille manuelt. 

Ellers er vel Airbnb kanskje beste alternativ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite tips: Hvis du har sett hoteller som kan være interessante på booking.com/hotels.com/etc., men er for dyre - så send en mail direkte til hotellet å spør om pris. Ofte pleier hoteller å prise seg litt høyere på booking.com for å dekke kommisjonen booking.com tar, så om du kutter ut det leddet kan det bli billigere. 

Generelt anbefaler jeg å sende mail til hoteller direkte når man har litt ekstra krav, ofte er betjening svært behjelpelige med løsninger/gi informasjon/komme med forslag.

1. Finn område du vil bo i
2. Sjekk hvilke hoteller som ligger i det området 
3. Send mail til hotellene med forespørsel om pris og om de kan imøtekomme deres krav. 

Anonymkode: 314e4...df9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for airbnb. Det er veldig mye bra i London. Vi betaler mindre for god plass, separat soverom, stort bad, skikkelig kjøkken, enn et helt greit hotellrom. Da vi du også få en god sengeplass, om det er eget soverom, eller sovesofa stue. 

Har du tenkt over hvor du ønsker å bo? Jeg har bodd i byen i to år, så spør gjerne om du har spørsmål. 

Anonymkode: 8df53...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gå for airbnb. Det er veldig mye bra i London. Vi betaler mindre for god plass, separat soverom, stort bad, skikkelig kjøkken, enn et helt greit hotellrom. Da vi du også få en god sengeplass, om det er eget soverom, eller sovesofa stue. 

Har du tenkt over hvor du ønsker å bo? Jeg har bodd i byen i to år, så spør gjerne om du har spørsmål. 

Takk for svar. Vi flyr til Heathrow så jeg har sett etter noe langs Piccadilly line. Men innser at jeg kanskje bør utvide søkeområdet litt, det bør gå greit å skifte bane én gang for å komme til hotellet/leiligheten.

Skal i allefall gå etter noe som har MANGE anmeldelser fra før, Vi brant oss litt på det sist, verten flyttet oss over til en "bedre" leilighet som var nærmere sentrum, men det var virkelig dårlig... Ikke varmt vann, en skabbete rev som gikk rundt i hagen, osv :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyibyen skrev (1 time siden):

Takk for svar. Vi flyr til Heathrow så jeg har sett etter noe langs Piccadilly line. Men innser at jeg kanskje bør utvide søkeområdet litt, det bør gå greit å skifte bane én gang for å komme til hotellet/leiligheten.

Skal i allefall gå etter noe som har MANGE anmeldelser fra før, Vi brant oss litt på det sist, verten flyttet oss over til en "bedre" leilighet som var nærmere sentrum, men det var virkelig dårlig... Ikke varmt vann, en skabbete rev som gikk rundt i hagen, osv :)

Gå for en superhost, med høy score. Da har jeg aldri blitt skuffet. Og er det noe ordner de opp umiddelbart. 

Fra Heathrow kommer du inn til Paddington. Området rett nord for Hyde park er i gangavstand, her er det rolig og fint. Ikke det mest spennende, litt turistifisert, men absolutt noe å vurdere om du ikke vil ta banen til hotell i det hele tatt, og du har mange muligheter for tube og buss for turer gjennom oppholdet. Leiligheter langs kanalene er også veldig fint, og i gangavstand. Her er det noen ok boligblokker der du er garantert god standard. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 11.07):

Hvilken del av byen er fin for en liten barnefamilie? Tenker langhelg. 

Anonymkode: 9e2f3...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken del av byen er fin for en liten barnefamilie? Tenker langhelg. 

Anonymkode: 9e2f3...d96

Hva er viktig for dere? Avstand til togstasjon der dere kommer inn? (Victoria eller Paddington?) Muligheter for mat i gangavstand på kvelden? Park for litt avslapping og lek? 

Er selv veldig glad i Hampstead. Det er litt roligere, ikke turistifisert, nærhet til Hampstead Heath, og gode spisesteder på kvelden. MEN det er litt utenfor, selv om banen går raskt. Samtidig vil dere nok finne rimeligere airbnbs der. 

Nord for Hyde, sør for Paddington st. er relativt rimelig, trygt og rolig. Mange turister. Ikke de mest spennende spisestedene, men supert for barn på kvelden. Og perfekt hvis dere flyr til Heathrow. 

Chelsea er rolig og fint, mange airbnb. Et "nytt" område er nord for Kings Kross, opp mot kanalene. Barbican og området rundt, selv om jeg ikke ville beveget meg for langt mot Liverpool street og Whitechapel. Notting Hill er også rolig og trygt, men der går det en grense for områder jeg ikke ville bodd i , østover og nordover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...