Gå til innhold

Hva er god kvalitet/ting med ektefelle/samboeren deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller beste trekk? 

Når det gjelder min mann;

- Han maser aldri. Han har aldri mast på meg når vi skal noen plass, jeg kanskje bruker litt for lang tid med sminke, strømpebuksehelvete osv. Da sitter han der tålmodig og venter og skaper aldri mer stress. "Vi har god tid" sier han når jeg springer rundt. Fantastisk. 

Tiden er inne for ros. Har du en ting som du virkelig setter pris på?

Anonymkode: 9888b...e77

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er enormt flink til å lage mat og står gjerne i timesvis på kjøkkenet. Han vasker opp etterpå også.

Anonymkode: a608f...8fa

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Han gjør hva som helst for at jeg skal ha det bra, og setter meg foran seg selv. Han setter seg aldri ned på sofaen om noe kan gjøres. Og han stiller opp, kjører og henter, fikser ærender og ordner opp. Har alltid en armkrok om jeg har en dårlig dag. Tar alltid telefonen om jeg ringer fordi jeg trenger en prat. 

Det fører jo til at man blir slik tilbake. Så her gikk diskusjonene mer ut på hvem som skulle få lov til å stå opp om natta, ikke hvem som skulle få sove. Det er en veldig god måte å ha det på. 

Anonymkode: 09eb2...dfe

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

At han behandler alle han møter fint. Ikke bare meg eller andre folk han er glad i - det er jo et absolutt minimum - men han er høflig og hyggelig og hjelpsom mot alle. Han er den som hilser på bygdas narkomane på gata og hjelper gamle damer med tunge bæreposer og sånn. Han hadde ikke trengt å gjøre det, men det faller ham naturlig å gjøre det. 

Den egenskapen, samtidig som han ikke er naiv eller lar seg utnytte, beundrer jeg veldig. For det er en litt krevende balansegang. 

Anonymkode: 00345...0cc

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

For en herlig tråd ❤️

Min er så utrolig varm og omsorgsfull. Han setter meg og oss først, og gjør alt han kan for å lette mine og våre oppgaver og utfordringer i en hektisk hverdag. Han finnes ikke kverulerende eller påståelig, og er veldig reflektert - dersom en diskusjon skulle oppstå, uansett hvilket tema det handler om - tar han alltid et steg tilbake for å lytte og prøve å forstå motpartens synspunkt, selv om han i utgangspunktet har en annen mening. Derfor blir han egentlig aldri sur eller krenket, han har en unik evne til å klare å sette seg inn i andres ståsted. Likevel er han ingen pushover, han lar seg ikke tråkke på. Han har rett og slett ikke stygge tanker om andre, han har aldri skjulte motiver, og er veldig rett frem på en hensynsfull måte, og han prøver alltid å forstå. Dette gjør at har venner som er ordentlig glad i ham, og var en sykt tiltrekkende kvalitet da jeg lærte han å kjenne. 

Anonymkode: 0eb97...0aa

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han gjør hva som helst for at jeg skal ha det bra, og setter meg foran seg selv. Han setter seg aldri ned på sofaen om noe kan gjøres. Og han stiller opp, kjører og henter, fikser ærender og ordner opp. Har alltid en armkrok om jeg har en dårlig dag. Tar alltid telefonen om jeg ringer fordi jeg trenger en prat. 

Det fører jo til at man blir slik tilbake. Så her gikk diskusjonene mer ut på hvem som skulle få lov til å stå opp om natta, ikke hvem som skulle få sove. Det er en veldig god måte å ha det på. 

Anonymkode: 09eb2...dfe

Det er rart...dvs, det er jo ikke det egentlig, men fascinerende hvordan raushet sprer seg, og hvordan dette med at noen kun tenker på seg selv forpester en relasjon. 

Det å sette en standard og gi det beste av seg selv, det er altså så viktig. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

m - tar han alltid et steg tilbake for å lytte og prøve å forstå motpartens synspunkt, selv om han i utgangspunktet har en annen mening.

Det ER en virkelig god kvalitet. Det må føles utrolig trygt at han faktisk lytter til det du har å fortelle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det ER en virkelig god kvalitet. Det må føles utrolig trygt at han faktisk lytter til det du har å fortelle. 

Det er veldig, veldig fint. Det er óg da like viktig at jeg er like flink å forstå og lytte tilbake. Det skal være trygt og fint for oss begge (og det er det heldigvis ❤️). 

Anonymkode: 0eb97...0aa

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er rart...dvs, det er jo ikke det egentlig, men fascinerende hvordan raushet sprer seg, og hvordan dette med at noen kun tenker på seg selv forpester en relasjon. 

Det å sette en standard og gi det beste av seg selv, det er altså så viktig. 

Mange som har sett et forhold gå oppover, og ett gå nedover, kjenner seg vel igjen i det?

Anonymkode: 2152a...3a4

Skrevet

Veldig snill og god, opptatt av å være hyggelig og snill med alle rundt seg. 

Super pappa, har alltid tid til barna og ønsker virkelig å tilbringe mye tid sammen med de. 

Lytter alltid til meg, er en tålmodig type, og blir sjelden sint eller sur (jeg kan være hissigere og fare opp raskere. Men sier unnskyld om jeg har vært urimelig eller blitt hissig :p). Men han kan gi meg motstand/si i mot også om han er uenig, det setter jeg pris på. 

Gjør alt mulig i huset. Vi maser så godt som aldri på hverandre, fordi begge bidrar på eget initiativ. F.eks om han har en dag med hjemmekontor kan han ofte bruke lunsjen på å støvsuge huset i stedet for å slappe av. 

Lite egoistisk, tar alltid hensyn til andres behov. Nylig hadde han barna alene i noen dager pga at jeg var bortreist, og første dagen min hjemme var det selvfølgelig min tur til å stå opp tidlig. Men jeg var litt sent hjemme/sen i seng, så da lister han seg ut og tar barna om morgenen og lar meg sove (jeg var innstilt på å stå opp, men han vekket meg ikke for han mente jeg trengte å hvile litt). 

Har den andre lyst til å dra på helgetur, ut med venner, eller et eller annet, så er alltid grunninnstillingen vår: Så gøy, det går fint! 

Det går ikke bare ene veien altså.. :)

Kunne listet opp mye mer ❤️

(Og: gir meg massasje om jeg spør :D) 

Anonymkode: 3e9e5...4e4

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke bare gå og snakke med samboeren din om dette og løse det som er problemet. Du kaster vekk mye kvalitetstid med han ved å sitte her på et forum med fremmede mennesker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 0af1e...e94

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du ikke bare gå og snakke med samboeren din om dette og løse det som er problemet. Du kaster vekk mye kvalitetstid med han ved å sitte her på et forum med fremmede mennesker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 0af1e...e94

Whats up dramaboy.

Anonymkode: ccf3c...c2d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Min er smart og gøy å snakke med. Vi går aldri tom for noe å snakke om. Han er opptatt av natur og dyr og tar vare på de tingene han har. Kaster aldri mat. Han er veldig kosete, snill og tålmodig. 

Anonymkode: e66d0...08d

• Hjerte 1
Skrevet

Han har en veldig varm personlighet. Sjarmerer de fleste, er lett å prate med. Utstråler trygghet. Folk føler seg vel i hans selskap. Sikkert en sammenheng med at han har stor evne til empati med andre mennesker. 

Også kan han være ganske streng😆 ingen problem med å si ifra, eller blir hørt når han gjør det. 

• Liker 1
Skrevet

Mer enn jeg kan ramse opp 😅

Har tidligere vært i et forhold med en som hadde mange gode sider, men noen alvorlige problemer som påvirket begge i stor grad.

Nå er det så bekymringsfritt og fint med min nåværende mann! Han er utrolig blid, og sprer glede rundt seg. Alltid takknemlig for hver minste ting, og det gjør det så koselig å finne på ting til ham. Han er åpen, ærlig, spør meg til råds om han grubler, forteller meg om planer og forhører seg om det skulle kræsje med noe noe annet. Setter meg først og kan gjerne slite seg ut for å spare meg, men jeg setter foten ned der da 😂Må jo passe like godt på ham, så det ender i et fint samarbeid der ingen av oss drar lasset alene. Han er flott, sjarmerende og lojal. Han viser følelser og prater like mye som meg - god samtalepartner, og likevel veldig maskulin (til dere menn som tror det er macho å være en taus saltstøtte) Støtter meg når vanskelige ting skjer, er generøs og veldig lydhør. Hevder seg aldri over andre selv om han vet han har rett, men diskuterer rolig og lytter på motparten. Økonomisk fornuftig og vi liker de samme tingene så hverdagen glir liksom sømløst.

Sist, men ikke minst- oppmerksom! Jeg har aldri vært en som trenger mye skryt/ bekreftelse, jeg liker meg nok helst i bakgrunnen, men han sier så mye fint hver dag, både om ting jeg gjør, hvordan jeg er og hvis jeg har nye klær f.eks. Sprer gode følelser rett og slett 🧡

Visste ikke maken fantes og priser mine lykkestjerner daglig! 

Anonymkode: 69f95...54e

• Liker 1
Skrevet

Han er tålmodig, varm, snill, betryggende, handyman, flink til å både oppfordre meg og utfordre meg, flink til å inkludere, generøs, hjelpsom, sjarmerende, ærlig og så mye mer.💕

Anonymkode: 7e217...433

• Liker 1
Skrevet

Han er arbeidssom, utholdende og lojal, og samtidig genuin og full av følelser.

Han er nysgjerrig, smart, dyp og original. 

Han har en barnlig glede. 

Han er åpen for kritikk og klarer å moderere seg. 

Han gir gode, dype, varme klemmer. 

Han er kjekk, pen og attraktiv i alle sine ulike uttrykk. 

Han tar meg med på råd.

Han er ærlig og lite konfliktsky.

Utrolig smart med penger. Finner glede i annet enn materielle ting.

Støtter meg i alt jeg foretar meg. Gir komplimenter ikke bare på åpenbare ting som alle kan sette pris på, men ting som tyder på at han liker akkurat meg.

Anonymkode: ccf3c...c2d

• Liker 1
Skrevet

Han er ekstremt tålmodig og snill. Veldig morsom og tåler min dårlige humor. Lojal, ærlig, økonomisk, handy og arbeidsom. I tillegg er han god på å ta vare på seg selv og oss rundt seg.

Sikkert 1000 andre ting også, er jo en grunn til at jeg har valgt å dele livet med ham 🥰

• Liker 1
Skrevet

At han bidrar uoppfordrer og anser oss som likeverdige ❤️ 

Det er ikke en selvfølge at jeg lager mat, handler, vasker klær, vasker badet, kjører på trening osv. Vi både bytter på oppgavene og gjør de sammen. Jeg elsker det med han. 

Han så det var mye 60 grader til vask, han setter på en maskin. Jeg står fast i rushen på vei hjem, han kutter opp og gjør ting klart til middag, selv om det er jeg som har sagt at jeg skal lage og det er "min" rett den dagen. Han pusler med noe greier i sportsboden, vipps kan han få ånden over seg og skifte på sengen fordi det trengs. Han smører syklene til barna fordi det trengs. Han spontant vasker bilen min, fordi det trengs. Listen er endeløs. 

Jeg gjør selvfølgelig det samme. Står ikke å venter taus på at den andre skal gjøre noe. Vi bare bidrar og sammarbeidet flyter så godt.

En annen ting er at han lar meg være meg. Aldri forsøk på kontroll, kritikk eller begrense meg. Han stoler på meg 100% og nyter at jeg er hans. Det setter jeg stor pris på, å bli elsket for den jeg er ❤️

• Liker 1
Skrevet (endret)

Han er stabil! Han vakler aldri og står stødig som et fjell i møte med alt. Han snakker meg frem og støtter meg i alt jeg måtte stå i. Han er lyttende og går aldri til angrep eller i forsvar når jeg deler tanker og følelser, men forsøker å møte meg der jeg er. Han tør å dele egne følelser og er flink til å kommunisere med meg. Jeg føler aldri at jeg mangler noe og har aldri vært i tvil om at han er mannen for meg.

Han er en helt fantastisk pappa som møter barna på deres følelser og behov, han leker, engasjerer seg og setter barna først.

Han er omsorgsfull, raus og empatisk overfor alle han møter og får alle til å smile i møte med ham. Jeg brukte litt tid på å bli vandt til at spesielt andre kvinner ble så tiltrukket av hans vesen, men han har aldri hatt en atferd rundt andre kvinner som har gjort meg usikker. Jeg er bare stolt over at han er min og han får meg til å føle meg som verdens vakreste og beste kvinne. Han både viser og sier at han elsker meg og setter pris på meg hver eneste dag. 

Også må jeg legge til at han er utrolig nydelig å se på og en fantastisk elsker.

Endret av Frkego
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...