AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Jeg går igjennom forsikringene mine å ser at jeg mangler blant annet reiseforsikring og livsforsikring. Burde hatt uføreforsikring men det kan jeg nok glemme. Det var mye å fylle ut i helseerklæringen, å jeg sitter igjen men en følelse av at jeg ikke kommer til å få livsforsikringen hvertfall, da jeg har slitt mye psykisk opp igjennom. Har selvfølgelig vært ærlig om dette i erklæringen. Jeg skrev under på at forsikringsselskapet kunne kontakte lege for opplysninger. Er det slik at det er standar prosedyre at de kontakter lege, eller er det kun hvis det er noe de lurer på? Hvordan fungerer taushetsplikten i slike tilfeller? Anonymkode: 73fc3...4dd
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #2 Skrevet 27. februar 2024 Jeg måtte godkjenne at de fikk journalen min. Den fikk de og det var bare å glemme uføreforsikring. Jeg har livsforsikring da. Masse psykisk i journalen her og over flere år med innleggelser, selvmordsforsøk etc. Anonymkode: b2ae2...cc2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #3 Skrevet 27. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg går igjennom forsikringene mine å ser at jeg mangler blant annet reiseforsikring og livsforsikring. Burde hatt uføreforsikring men det kan jeg nok glemme. Det var mye å fylle ut i helseerklæringen, å jeg sitter igjen men en følelse av at jeg ikke kommer til å få livsforsikringen hvertfall, da jeg har slitt mye psykisk opp igjennom. Har selvfølgelig vært ærlig om dette i erklæringen. Jeg skrev under på at forsikringsselskapet kunne kontakte lege for opplysninger. Er det slik at det er standar prosedyre at de kontakter lege, eller er det kun hvis det er noe de lurer på? Hvordan fungerer taushetsplikten i slike tilfeller? Anonymkode: 73fc3...4dd Du har fritatt legen for taushetsplinkt via legeerklæringen, regner jeg med. Anonymkode: 05fe1...c39
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #4 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har fritatt legen for taushetsplinkt via legeerklæringen, regner jeg med. Anonymkode: 05fe1...c39 Tror det var noe sånt, de måtte hvertfall ha fullt innsyn for å ta en vurdering. Anonymkode: b2ae2...cc2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #5 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tror det var noe sånt, de måtte hvertfall ha fullt innsyn for å ta en vurdering. Anonymkode: b2ae2...cc2 Da skal de få litt å lese imellom hvertfall 😅 Men det må jeg bare tåle. En livsforsikring er lurt å ha. Noen som vet om de avslår over en lav sko? Anonymkode: 73fc3...4dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå