Gå til innhold

Er det seriøst noen som starter tråder bare for å provosere eller få oppmerksomhet på KG????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser ofte at folk "troller" her på KG og lager tråder som ikke er sann eller bare for å provosere. Er dette sant?? Gjør folk virkelig dette??? Hvorfor?? Har ikke folk annet liv eller interesser?? Skjønner ikke noe jeg dersom det virkelig finnes slike mennesker. 

Anonymkode: ac0bc...0e5

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok at det er tilfellet. Noen tråder er ganske ekstreme og da håper man jo at det er tull og ikke virkelighet.

Anonymkode: 8d2e0...205

Skrevet

Tror nok noe driver med det når de kjeder seg ja. Noe er jo for vilt til å være sant.

Anonymkode: 95341...45e

• Liker 1
Skrevet

Ja, og økningen er merkbar i perioder med skoleferie. Så er det nok også noen som gjør det av ren kjedsomhet. Og andre igjen er ensomme.

Så er det nok en del som er fabrikkert nettopp for å øke engasjementet og generere høy temperatur i svarinnleggene.

Skrevet

Ja, de er ganske hyppige. Ofte de samme som går igjen. Blant annet ei som har et stort behov for å angi alder og varighet forhold så mye som mulig. Noen ingen med litt vett i toppen gjør om de vil være anonyme. 

Kjennetegnes også lett på at man slenger på ny informasjon senere for å dra debatten videre. 

Anonymkode: 4c15b...7d1

• Liker 2
Skrevet

Ja, selvsagt gjør folk det for underholdning og provokasjon. Det skulle tatt seg ut om alt her var sant 😅 og det er ekstremt enkelt å provosere her. Det er jo bare å starte en av disse klassikerne:

Kvinner er for kravstore, hvorfor får jeg ikke f***e?

Barnløse kvinner lyver for seg selv, jeg forsto ingenting av kjærlighet før jeg fikk de små sussebassene mine!

Jeg har kommet på en ting ingen andre har tenkt på før: Hvorfor skriver dere som anonym bruker??

Hvorfor er alle uføre så late? Jeg er jo helt frisk!

Hvorfor er dere så tjukke? Jeg er jo så tynn!

Osv.

Anonymkode: 7969c...032

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Samboeren min sa jeg måtte slutte å lese på KG for det er så mange som troller der og finner på ting, jeg trodde ikke det kunne stemme, men det gjør jo visst det. Patetisk. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Samboeren min sa jeg måtte slutte å lese på KG for det er så mange som troller der og finner på ting, jeg trodde ikke det kunne stemme, men det gjør jo visst det. Patetisk. 

Kanskje det er han som står bak alle kravstore kvinner-trådene?

• Liker 1
Skrevet

Og så har du jo vel så mange som troller i tråder. I tråden om 6-åringer i svømmehall ser du flere som bare er ute etter å provosere. Hopper over fornuftige motinnlegg, vrir på faktum, og lyver i vei. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kanskje det er han som står bak alle kravstore kvinner-trådene?

Hæ? Skrev du det der bare for å provosere? Ble du seriøst å trigget av at jeg skrev "samboeren min ba meg slutte", så da ser du på det med en gang som kontroll og tvang? Altså seriøst, begynner å forstå hvorfor KG er full av gærninger, om det virkelig ikke skal mer enn dette til for å trigge deg. Få deg et liv kvinne, min samboer jobber med integrering av kvinner i samfunnet vårt og at de skal ha like utdanningsrettigheter. Håper du har det bra, for det er  fryktelig trist dersom du virkelig er så tåpelig.

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at det skjer oftere enn vi tror. Og noe av dette er engasjement Egmont selv sørger for via egne brukere/egne ansatte.

• Nyttig 1
Skrevet

Tydeligvis flere som gjør det ja, dessverre. Så irriterende, siden mange er gode folk. 
Tror jeg kommer til å prøve å kutte ut kg, for det blir brukt for mye tid på det…og før visste jeg ikke om dette i det hele tatt og levde bedre uten! Så…prøver nå å fjerne meg 🙂👋

Anonymkode: 14d6f...4b9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ? Skrev du det der bare for å provosere? Ble du seriøst å trigget av at jeg skrev "samboeren min ba meg slutte", så da ser du på det med en gang som kontroll og tvang? Altså seriøst, begynner å forstå hvorfor KG er full av gærninger, om det virkelig ikke skal mer enn dette til for å trigge deg. Få deg et liv kvinne, min samboer jobber med integrering av kvinner i samfunnet vårt og at de skal ha like utdanningsrettigheter. Håper du har det bra, for det er  fryktelig trist dersom du virkelig er så tåpelig.

Du gir jo brukeren akkurat det de ønsker når de provoserer/troller. Bare overse slike, hun/han sitter og humrer over responsen din nå. Ellers bør du logge av. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Wow, for en reaksjon. Ikke meg du siterer, men jeg leste kommentaren du reagerer på som en spøk. 

Og angående det om at det ikke skal mer til for å trigge folk, vel ...

Skrevet

Hehe, dette var en ny og kreativ måte å trolle på 😄

Anonymkode: f3c65...571

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, ti10 said:

Wow, for en reaksjon. Ikke meg du siterer, men jeg leste kommentaren du reagerer på som en spøk. 

Og angående det om at det ikke skal mer til for å trigge folk, vel ...

Haha, ja den reaksjonen der sa fryktelig mye om kg. 😅 Nettopp derfor er det mange som liker å starte tulletråder på kg, veldig lett å fyre opp folk. Selv om jeg faktisk ikke forutså at den kommentaren kunne utløse det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kjennetegnes også lett på at man slenger på ny informasjon senere for å dra debatten videre. 

Jeg blir beskyldt for å trolle i veldig mange av trådene jeg skriver, men jeg lyver aldri. Det er veldig irriterende. 

Til informasjon er det ganske vanlig å legge til mer informasjon, både fordi man ønsker å forsvare seg, få mer sympati, fordi man får spørsmål underveis eller man har glemt noe. 

Anonymkode: 19233...baf

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe, dette var en ny og kreativ måte å trolle på 😄

Anonymkode: f3c65...571

Hva da? Forklar meg gjerne hva som er trolling av at noen stiller et spørsmål angående det å trolle? 

Skrevet

Ja, er dessverre det. Jeg synes det virker nitrist, at man ikke har noe bedre å ta seg til.

Anonymkode: b3182...c44

Skrevet

Det er mer irriterende med de som anklager ts for å trolle, enn evt de som lager en tråd for å provosere. Til dere som er så paranoide og holder på med disse TROOOOOLLL-beskyldningene deres, kan dere ikke heller gå UT av tråden og finne på noe annet? Og de av dere som sliter med alvorlig paranoia kan jo kontakte fastlegen for behandling heller. 

Det er veldig irriterende og ikke minst frekt med alle de som roper TROOOOLL. Bare fordi DERE ikke har opplevd noe så betyr ikke det at andre ikke kan det. Dere er heller ikke noe KG-politi og bestemmer ikke hva andre skal skrive. Skjerpings. 

Anonymkode: 90126...798

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...