AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Hjelp meg med å tenke klart her. Jeg har termin 8 mai, og vi flytter inn i et hus som skal totalrenoveres hele April. Vi kan derfor ikke bo der før 1 mai. Av helseårsaker kan jeg ikke bo i huset mens det renoveres, og vi skal bo hos bestemoren, en 6 minutter kjøretur unna. Nå sier han at han vil sove i det nye huset mens jeg sover hos bestemoren, for å gjøre det lettere å pakke ut etter hvert som rommene blir ferdige. Dette gjør meg veldig nervøs siden det er så nærme termin - i tilfelle baby plutselig bestemmer seg for å komme tidlig og midt på natten og han ikke våkner av telefonen. Han har ikke for vane å sove gjennom alarm etc, men jeg er likevel urolig av tanken. Hans argument: det er bare 6 min unna så han kommer fortere enn lynet om noe skjer. Mitt argument: det er bare 6 min unna så han kan oppholde seg i huset så mye han bare vil på dagtid/kveldstid og ta den 6 min kjøreturen på kvelden for å være hos meg om nettene. Anonymkode: 297e9...541 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #2 Skrevet 27. februar 2024 Jeg tenker at han må ta den bilturen hver kveld/morgen hvis du trenger det. Nå er det sjeldent det er akutt fødsel midt på natta for en førstegangsfødende men det er jo viktig at du føler deg trygg. Anonymkode: 373ca...6d6 16
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #3 Skrevet 27. februar 2024 Jeg tenker det er viktig hva du føler er trygghet for deg oppi det hele, men 6 minutter unna, det hadde jeg ikke brydd meg om personlig. Det er ikke slik at babyen faller ut, som oftest, i det vannet går eller en rie starter. Jeg er enig med han, men dere må selvfølgelig finne ut av det sammen! Anonymkode: 0c4b2...0d6 11
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #4 Skrevet 27. februar 2024 Jeg hadde lett tenkt på at jo mer han får gjort i huset, jo bedre er det. Så for meg hadde det vært helt ok. Er jo bare noen minutter unna uansett og han våkner nok også av telefonen. I tillegg har du noen andre i huset også (bestemoren). Anonymkode: 46ebd...e51 30 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #5 Skrevet 27. februar 2024 Syns ærlig talt at du er litt hysterisk. Han er 6 min unna, og du er ikke alene i huset der du sover. Han får gjort ting fortere klart i deres nye hjem. I tillegg kommer du nok som de fleste høygravide til å sove dårlig. Vri deg, ligge urolig, vandre rundt. Bedre å sove alene da, uten å måtte ta hensyn. Anonymkode: 7beac...a6c 21 3
svartkatt Skrevet 27. februar 2024 #6 Skrevet 27. februar 2024 De 6 minuttene må han også kjøre på dagtid hvis det skjer da.. så på en måte er ikke det noe argument for at han skal sove med deg. Å bo hos bestemor er vel ikke så fristende om man kan unngå det.. Det tenker jeg kanskje er hovedgrunnen her.. Hva om han sov litt her og litt der? 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #7 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns ærlig talt at du er litt hysterisk. Han er 6 min unna, og du er ikke alene i huset der du sover. Han får gjort ting fortere klart i deres nye hjem. I tillegg kommer du nok som de fleste høygravide til å sove dårlig. Vri deg, ligge urolig, vandre rundt. Bedre å sove alene da, uten å måtte ta hensyn. Anonymkode: 7beac...a6c «Urolig» er ikke det samme som «hysterisk», men ellers takk for input. Vi hadde ikke sovet i samme rom i bestemor sitt hus heller så akkurat det hadde ikke hatt noe å si. Det handler mest om å være urolig for at han ikke våkner av telefonen. Anonymkode: 297e9...541 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #8 Skrevet 27. februar 2024 Det er irrelevant om du er hysterisk eller ulogisk. Du bærer hans barn, og du skal føde for første gang. At han ikke bare setter seg ned og godtar at det blir slik du vil ha det er uforståelig for meg. Hovedfokuset nå er at du skal føle deg så trygg som mulig, ikke at han skal spare seks minutters kjøretid. Anonymkode: 59673...35d 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #9 Skrevet 27. februar 2024 Hvis din mor har hatt lynfødsler hadde jeg ikke godtatt det. Anonymkode: cc014...0b0
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #10 Skrevet 27. februar 2024 Hvis han passer på å ha på ringevolum på maks hver kveld da? Han burde jo våkne av det ❤️ Skjønner akkurat det med at du er redd han ikke skal våkne da, jeg hadde blitt rimelig stressa selv❤️ Og det er viktig at du føler deg trygg i tiden frem mot fødsel og får ladet batteriene dine så mye som mulig! Håper dere finner ut av det ❤️ Anonymkode: 09f41...a2b 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #11 Skrevet 27. februar 2024 Jeg skjønner faktisk at du er litt urolig for dette. Min mor ville være med på fødselen av mitt andre barn. Jeg prøvde å ringe henne 2 ganger i timen hele natten gjennom mens jeg lå med åpningsrier i badekaret, hun hørte det ikke. Hun rakk frem på sykehuset 20 minutter før barnet var født. Anonymkode: ea8a4...566 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #12 Skrevet 27. februar 2024 Hadde bare vært glad for at han fikk gjort så mye som mulig. 6 minutters biltur er jo ikke verre enn at noen kan kjøre innom og vekke ham OM han nå plutselig ikke skulle våkne av alarmen (men det gjør han jo aller mest sannsynlig). Anonymkode: 72e55...61c 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #13 Skrevet 27. februar 2024 svartkatt skrev (9 minutter siden): De 6 minuttene må han også kjøre på dagtid hvis det skjer da.. så på en måte er ikke det noe argument for at han skal sove med deg. Å bo hos bestemor er vel ikke så fristende om man kan unngå det.. Det tenker jeg kanskje er hovedgrunnen her.. Hva om han sov litt her og litt der? Det handler ikke om hvor langt unna han er, men om at han kanskje ikke våkner av telefonen. Anonymkode: 297e9...541 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #14 Skrevet 27. februar 2024 Han kommet vel garantert til å være på alerten og ikke sove veldig tungt når han ligger der og venter på en telefon uansett Anonymkode: 0aaad...358 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #15 Skrevet 27. februar 2024 PS! Jeg burde skrevet dette i hovedinnlegget, men selv om han ikke har for vane å sove gjennom alarmer er han relativt vims når det kommer til å huske å lade mobilen og å skru av lydløs etter jobb. Jeg forstår på svarene her at mange synes han skal få lov og det hjelper meg litt med å falle til ro, men jeg ville bare forklare litt hvor uroligheten kommer fra. Han er ikke en generelt uansvarlig mann, og jeg vet han vil gjøre sitt beste og garantert skjerpe seg de dagene. Men… han er vims. ts Anonymkode: 297e9...541 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #16 Skrevet 27. februar 2024 Ville sett det litt an når det nærmer seg. Du har jo enda over to måneder igjen til termin. Tenker at det er svært lite sannsynlig at han sover gjennom flere telefoner, men at du skal slippe å bekymre deg for det i en sårbar periode. Du bærer tross alt frem deres felles barn. La det ligge litt og ta det opp igjen når termin nærmer seg. Lykke til med fødsel Anonymkode: 15e92...6cd
Lauv Skrevet 27. februar 2024 #17 Skrevet 27. februar 2024 Jeg tenker nok at du bekymrer deg for lite, MEN, når dette er en bekymring for deg så synes jeg han burde sove hos deg. Det er vel ingen mann som vil at kona skal gå med en uro, som han lett kan fikse, den siste tiden før en fødsel?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #18 Skrevet 27. februar 2024 Du skal bo hos dine foreldre? Å være på besøk hos svigers kan være en påkjenning. Å bo med dem over tid er sjeldent hyggelig for noen. Jeg synes han kan sove 6 minutter unna. Dere snakker vel sammen løpet av ettermiddagen, og selv om styrtfødseler før termin forekommer er det ikke normalen, spesielt ikke med første barn. Anonymkode: e2ae0...2f8 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #19 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du skal bo hos dine foreldre? Å være på besøk hos svigers kan være en påkjenning. Å bo med dem over tid er sjeldent hyggelig for noen. Jeg synes han kan sove 6 minutter unna. Dere snakker vel sammen løpet av ettermiddagen, og selv om styrtfødseler før termin forekommer er det ikke normalen, spesielt ikke med første barn. Anonymkode: e2ae0...2f8 Nei, det er hos hans bestemor. Og han elsker å sove der vanligvis, han får mye ro der. -ts Anonymkode: 297e9...541
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #20 Skrevet 27. februar 2024 Tenker at dere har 18 veldig krevende år foran dere om dette er alt som skal til for at dere er fastlåst i en diskusjon. Anonymkode: 28325...3dd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå