Gå til innhold

Arbeidsrettet tiltak og restarbeidsevne

Anbefalte innlegg

Skrevet

NAV har sendt henvisning til en arrangør som driver med slikt arbeidsrettet tiltak, for å blant annet finne ut av min restarbeidsevne. Jeg har god nok dokumentasjon på mine fysiske/psykiske plager, men mangler da en restarbeidsevnevurdering. 

Er det noen her som har deltatt på slikt? Og kan si noe om forløpet. Hva skjer på slike tiltak? Og hvor lang tid tar det som regel?

Anonymkode: 92b10...eb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller fleste må gjennom arbeidsrettet tiltak for å vurdere arbeidsevnen. Og det har blitt merkbart strengere de siste årene. 

Hvilket tiltak har du blitt søkt inn i? For det er stor forskjell på dem. Avklaringstiltaket varer i fire uker med mulig å forlenge inntil 12 uker. Da skal man på denne tiden kartlegge mulighetene dine i arbeidslivet og ha en kort utprøving. Hvis dette ikke gir svar så må man ut i et lengre løp. Kanskje må man prøve seg ut i en lav stillingsprosent også øke for å se hva man klarer. Har man en arbeidsgiver prøver man først der. Om det ikke går, selv med ulike tilrettelegginger så må man tenke på andre yrker. 

Så det kommer helt an på situasjonen din, utdanning, arbeidserfaring osv. 

Det beste er å snakke med veilederen din og få et godt svar ut i fra din situasjon.

Anonymkode: 4f032...7cb

• Liker 2
Skrevet

Tok 4 uker her. Så skrev de rapport og sendte nav. 

Anonymkode: dc350...f62

• Liker 1
Skrevet

Spørs hva du vil gjøre det. Blir du satt til å teste F.eks. filmanmelder og trives med å se på TV og notere dine synspunkter og attpåtil få betalt opp mot 1Mill.i året. Så er saken klar.

Så viktig å fremme dine ønsker,ellers blir du satt til å sy luer selv om du mangler både syn og armer.

Anonymkode: f2e8c...c0d

Skrevet

Det varierer veldig. Forskjellige opplegg og folk har ulike forutsetninger.

Jeg ble erklært ferdig avklart etter 2-3 dager, da det var klart for alle at jeg var alt for syk, og på ingen måte tålte oppmøtet engang.

Anonymkode: deefb...cd9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...