Gå til innhold

Er det greit å fortsette å ringe etter man har avsluttet en romanse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han ringer meg sånn innimellom, bare prater om alt og ingenting. Det er alltid han som ringer, og det gjerne på kveldstid. Ville du syntes det var koselig? Vi har ikke noe relasjon annet enn venner nå etter vi avsluttet dette for 2 mnd siden. Kan det hende det ligger litt i han enda? Usikker på om det vil vekke følelser i bildet igjen for han og at jeg fortsetter å være glad i han. Er det lurt å møtes som venner? 

Anonymkode: 74afd...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis begge er åpne for å fortsette å ha kontakt er det vel greit. 

Jeg hadde aldri giddet det.

Anonymkode: 6e280...791

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis begge er åpne for å fortsette å ha kontakt er det vel greit. 

Jeg hadde aldri giddet det.

Jeg prater jo for å være hyggelig tilbake og vi prater lett en halvannen time. Mulig vi finner tilbake til hverandre igjen men jeg aner ikke. Vi begge hadde følelser for hverandre så er redd det kan blusse opp igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ville du syntes det var koselig? Vi har ikke noe relasjon annet enn venner nå etter vi avsluttet dette for 2 mnd siden. Kan det hende det ligger litt i han enda? Usikker på om det vil vekke følelser i bildet igjen for han og at jeg fortsetter å være glad i han. Er det lurt å møtes som venner? 

Venner ringer jo og snakkes. Da er det ikke rart. Men om du ikke ønsker dette vennskapet, trenger du å ta grep.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg prater jo for å være hyggelig tilbake og vi prater lett en halvannen time. Mulig vi finner tilbake til hverandre igjen men jeg aner ikke. Vi begge hadde følelser for hverandre så er redd det kan blusse opp igjen. 

Du er redd for at følelsene dine skal blusse opp igjen? Hva ønsker du da? Sånn egentlig?

Anonymkode: 1e93e...a80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo åpenbart noe bare du/dere selv vet svaret på eller kan finne ut av. Ingen på KG kan svare deg på dette.

Anonymkode: 6f2b5...c2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at han ønsker omsorg og oppmerksomhet fra deg uten å være i et forhold. Kan godt være at han trenger vennskapet og aldri ønsker noe mer heller. Men om du på sikt ønsker å bli sammen igjen burde du vurdere å sette grenser. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som at han ønsker omsorg og oppmerksomhet fra deg uten å være i et forhold. Kan godt være at han trenger vennskapet og aldri ønsker noe mer heller. Men om du på sikt ønsker å bli sammen igjen burde du vurdere å sette grenser. 

Hvordan sette grenser, gi noen eks? For eks aldri ringe han? Det gjør jeg aldri, er alltid han som vil ringe. Jeg måtte avslutte dette til vennskap fordi det var noe kluss med eksen hans. Innerst inne tror jeg vi begge liker hverandre, men vi treffes vennskapelig hjemme hos han eller hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan sette grenser, gi noen eks? For eks aldri ringe han? Det gjør jeg aldri, er alltid han som vil ringe. Jeg måtte avslutte dette til vennskap fordi det var noe kluss med eksen hans. Innerst inne tror jeg vi begge liker hverandre, men vi treffes vennskapelig hjemme hos han eller hos meg. 

Eksempel på grensesetting er:
"Beklager, det passer ikke å snakke på telefonen akkurat nå.", "Beklager, jeg er opptatt med noen andre, du må ringe en annen kveld".

Du må spørre deg selv om du er villig til å være venn med ham, selv om dere muligens aldri blir sammen igjen. Hvis du tilbringer tid med ham og innerst inne ønsker å bli sammen med ham kan det skade deg på sikt. Beskytt deg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eksempel på grensesetting er:
"Beklager, det passer ikke å snakke på telefonen akkurat nå.", "Beklager, jeg er opptatt med noen andre, du må ringe en annen kveld".

Du må spørre deg selv om du er villig til å være venn med ham, selv om dere muligens aldri blir sammen igjen. Hvis du tilbringer tid med ham og innerst inne ønsker å bli sammen med ham kan det skade deg på sikt. Beskytt deg selv.

Kan det hende det er derfor han trekker seg litt bort fordi han vil prøve å komme over meg? Samtidig ringer han og han liker kommunikasjonen vi har, men jeg vet det var litt kjipt for han å skulle gå fra å være eksklusive til vennskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Eksempel på grense: "Jeg har tenkt litt. Jeg liker deg veldig godt og setter pris på alt vi har hatt sammen. Det er vanskelig for meg å bare skulle være venn med deg siden det er en liten del av meg som håper vi kan være mer enn venner. Selv om det er hyggelig med telefonsamtaler, kan jeg derfor ikke ha kontakt med deg fremover. Hvis du en gang skulle ønske noe mer enn vennskap mellom oss er du velkommen til å ta kontakt." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg opplevde det en gang med en som fortsatte å ringe en gang imellom vennskapelig, og det var han som hadde gjort det slutt.

Jeg synes det var koselig, men hadde et håp om noe mer. Det skjedde ikke. Da sa jeg at jeg synes det er best å ikke ha kontakt mer, for jeg har fremdeles varme følelser for deg. 

Endret av exictence
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (16 minutter siden):

Jeg opplevde det en gang med en som fortsatte å ringe en gang imellom vennskapelig, og det var han som hadde gjort det slutt.

Jeg synes det var koselig, men hadde et håp om noe mer. Det skjedde ikke. Da sa jeg at jeg synes det er best å ikke ha kontakt mer, for jeg har fremdeles varme følelser for deg. 

Ser den. Hva sa han da? Var det lett å komme over han etter det? Er vanskelig fordi jeg merker at følelsene har kommet litt tilbake igjen for for han siden vi prater så mye. Jeg har datet noen etter han men havner tilbake til "tryggheten" igjen. Er redd han ikke har noe for meg lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ser den. Hva sa han da? Var det lett å komme over han etter det? Er vanskelig fordi jeg merker at følelsene har kommet litt tilbake igjen for for han siden vi prater så mye. Jeg har datet noen etter han men havner tilbake til "tryggheten" igjen. Er redd han ikke har noe for meg lengre. 

Han sa at han forsto det. 

Ja, det måtte til for at jeg lettere kom meg videre uten å tenke på ham. Men altså, det var vondt i begynnelsen, men det er ikke noe godt å stadig få en påminnelse og et håp som bare gjorde meg skuffet igjen og igjen.

Dette er lenge siden. Ser tilbake på det og er glad det ikke ble oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

exictence skrev (2 timer siden):

Han sa at han forsto det. 

Ja, det måtte til for at jeg lettere kom meg videre uten å tenke på ham. Men altså, det var vondt i begynnelsen, men det er ikke noe godt å stadig få en påminnelse og et håp som bare gjorde meg skuffet igjen og igjen.

Dette er lenge siden. Ser tilbake på det og er glad det ikke ble oss.

Er akkurat det... nå er jo alle forskjellige men mange ganger er det vel ikke enkelt å skru på følelsene igjen. Eller så noen ta seg til takke med tryggheten og at andre ikke var så interessante likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...