AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Vi fikk barn sammen for litt over 1 år siden, og jeg har to barn fra før. Jeg jobber 100 prosent, og ellers går dagene til masse husarbeid hver dag, minste i trassalder og følge opp de eldste. Jeg jobber turnus også, noe som sliter på. Minste våkner også flere ganger iløpet av kvelden/natten. Er så sliten, på kveldene føles det ut som at jeg har gått i flere timer på 17 mai, kroppen verker, null energi, øyene glir igjen og hodet mitt orker ikke en eneste tanke. Jeg ønsker et sexliv selv og skjønner at samboeren min ønsker seg et sexliv, men jeg klarer ikke gi han noe nå. Jeg er så ødelagt. Når vi legger oss så er jeg noen ganger fysisk kvalm av å være så sliten. Jeg trives heller ikke i jobben min, og skal utdanne meg til noe annet til høsten. Kan ikke jobbe mindre enn 100 prosent akkurat nå pga vi har mye utgifter. Samboeren min maser ikke, men jeg ser han er skuffet. Jeg tenker mange dager at ikveld da skal jeg prøve meg, men når kvelden kommer så er jeg på gråten over hvor sliten jeg er og det siste jeg har lyst på er sex. Samtidig spiser samvittigheten min meg opp pga jeg vet samboer ønsker det. Hva skal jeg gjøre? Trenger råd. Anonymkode: 1bf8b...788 1 9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #2 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva skal jeg gjøre? Trenger råd. Anonymkode: 1bf8b...788 Du skal fortelle han akkurat det du har skrevet i innlegget ditt. Om samboeren din ikke forstår dette, så er det faktisk grunn til å revurdere hele forholdet. Enhver oppegående voksenperson vil forstå dette og lett tilpasse seg..lett. Anonymkode: 3df2d...cf9 13 7
Snublefot62 Skrevet 27. februar 2024 #3 Skrevet 27. februar 2024 Du ser han er skuffet? Hva med å snakke om det? Det er helt greit å være skuffet over at den andre parten ikke vil ha sex når en er gira, men det gir en ikke rett til å agere på det. Og dårlig samvittighet er det mest unyttige du kan bruke tiden din på. 6
Mt3 Skrevet 27. februar 2024 #4 Skrevet 27. februar 2024 Skriv ned en liste over alt du/dere gjør i løpet av dagen, i løpet av uken også ser dere sammen om det er noe dere kan omstrukturere eller dele mer likt på for å få hverdagen til å bli bedre for deg. For blir din hverdag bedre så vil samboer og barnas dag også bli bedre etter hvert. 5 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #5 Skrevet 27. februar 2024 Du kan senke kravene til deg selv litt. Ellers er det helt normalt å være sliten i perioder. Og det er klart at om du ikke trives på arbeidsplassen, hvor man tilbringer så mye tid i løpet av en uke, blir det fort slitsomt. Er det meningen at du skal jobbe fullt når du skal studere også, eller kan du jobbe deltid da? Anonymkode: 7ee10...f2d 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #6 Skrevet 27. februar 2024 Samboer er åpenbart ikke så sliten at han er kvalm, siden han ønsker sex. Kan dere fordele ansvaret mellom dere litt bedre? Anonymkode: 675cb...6ff 12 15
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #7 Skrevet 27. februar 2024 Slutt å ha dårlig samvittighet. Gjør han noe hjemme? Anonymkode: a99ce...d75 5
Bamseklemmer Skrevet 27. februar 2024 #8 Skrevet 27. februar 2024 Jeg synes dere takler dette bra, for dere begge berger husfreden❤️ Men du TS, du trenger jo ikke å løfte en finger, det krever jo ikke energi å bli slikket eller pult? Jeg tror nok typen din tenker det samme Hadde du vært mentalt sliten, og ikke fysisk sliten.. skulle jeg ha forstått problemet ditt bedre😉 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #9 Skrevet 27. februar 2024 Bamseklemmer skrev (5 minutter siden): Jeg synes dere takler dette bra, for dere begge berger husfreden❤️ Men du TS, du trenger jo ikke å løfte en finger, det krever jo ikke energi å bli slikket eller pult? Jeg tror nok typen din tenker det samme Hadde du vært mentalt sliten, og ikke fysisk sliten.. skulle jeg ha forstått problemet ditt bedre😉 🤮 Hadde hun BARE vært fysisk sliten så skulle du skjønt det? Du tror ikke et menneske som jobber 100% i turnus (på en jobb hvor hun ikke trives) og tar seg av 3 barn hvorav den minste er rundt året - er sliten mentalt? Anonymkode: e3590...571 15 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #10 Skrevet 27. februar 2024 Hva gjør han hjemme siden han fortsatt har energi? Har du tatt blodprøver og sjekket verdiene dine? Anonymkode: 1ca87...686 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #11 Skrevet 27. februar 2024 9 minutter siden, Bamseklemmer said: Jeg synes dere takler dette bra, for dere begge berger husfreden❤️ Men du TS, du trenger jo ikke å løfte en finger, det krever jo ikke energi å bli slikket eller pult? Jeg tror nok typen din tenker det samme Hadde du vært mentalt sliten, og ikke fysisk sliten.. skulle jeg ha forstått problemet ditt bedre😉 🤢 JO! Det krever både energi og lyst. Om man bare ligger der som en sekk så er det veldig ubehagelig å bli skvulpet rundt. Anonymkode: 39d17...a14 11 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #12 Skrevet 27. februar 2024 Går det an å ha sex midt på dagen (helg) eller i barnetv-tiden? Er du mindre sliten da?❤️ Anonymkode: ca9b0...576
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #13 Skrevet 27. februar 2024 Har du mulighet til å gå ned i stilling? Jeg har 2 små og følte at jeg løp i et hamsterhjul 24/7. Nå har jeg en fridag i uken og det har seriøst forandret livet mitt. Stressnivået er mye lavere, jeg har ork til å trene, bedre humør osv. Men best av alt; jeg og samboeren min, som knapt har rørt hverandre på 2-3 år, klarer ikke å få nok av hverandre. Vi er rett og slett nyforelsket. Og sexen er bare helt utrolig. Jeg sier ikke at det bare er ditt ansvar, men stress og mas 24/7 er drepen for samlivet. Anonymkode: dbf48...8fa 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #14 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi fikk barn sammen for litt over 1 år siden, og jeg har to barn fra før. Jeg jobber 100 prosent, og ellers går dagene til masse husarbeid hver dag, minste i trassalder og følge opp de eldste. Jeg jobber turnus også, noe som sliter på. Minste våkner også flere ganger iløpet av kvelden/natten. Er så sliten, på kveldene føles det ut som at jeg har gått i flere timer på 17 mai, kroppen verker, null energi, øyene glir igjen og hodet mitt orker ikke en eneste tanke. Jeg ønsker et sexliv selv og skjønner at samboeren min ønsker seg et sexliv, men jeg klarer ikke gi han noe nå. Jeg er så ødelagt. Når vi legger oss så er jeg noen ganger fysisk kvalm av å være så sliten. Jeg trives heller ikke i jobben min, og skal utdanne meg til noe annet til høsten. Kan ikke jobbe mindre enn 100 prosent akkurat nå pga vi har mye utgifter. Samboeren min maser ikke, men jeg ser han er skuffet. Jeg tenker mange dager at ikveld da skal jeg prøve meg, men når kvelden kommer så er jeg på gråten over hvor sliten jeg er og det siste jeg har lyst på er sex. Samtidig spiser samvittigheten min meg opp pga jeg vet samboer ønsker det. Hva skal jeg gjøre? Trenger råd. Anonymkode: 1bf8b...788 «Jeg elsker deg, du tenner meg og jeg vil leve livet med deg. Men jeg er ikke på et bra sted nå og klarer ikke sex. Vær så snill å være tålmodig med meg». Anonymkode: 1c6e6...5ad 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #15 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samboer er åpenbart ikke så sliten at han er kvalm, siden han ønsker sex. Kan dere fordele ansvaret mellom dere litt bedre? Mangel på sex gjør meg fysisk sliten. Det er faktisk noe av det mest belastene med hverdagen: Sex er det som GIR energi og overskudd. Den ubetydelige fyskiske delen av det, er ubetydelig. Så det er ikke sikkert han har noe mer arbeidskapasitet enn henne. Anonymkode: d8c82...a62 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #16 Skrevet 27. februar 2024 Kan han komme mer på bane, bidra mer i hverdagen? Sexlivet er jo bare èn side av saken her. Du er jo utslitt! Du trenger at han bidrar mer enn han gjør. Han har overskudd til sex, han har til og med overskudd til å bli skuffa (noe som viser lite forståelse), så han kan absolutt ta i et tak her, tenker jeg. Anonymkode: 7db49...af5 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #17 Skrevet 27. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Samboer er åpenbart ikke så sliten at han er kvalm, siden han ønsker sex. Kan dere fordele ansvaret mellom dere litt bedre? Anonymkode: 675cb...6ff Hun skriver ikke noe om at hun gjør mer, bare at hun blir mer sliten. Kanskje hun har en mer stressende jobb? Eller kanskje hun bare har naturlig lav energinivå? Kona mi er også sånn. Blir sliten av den minste ting. Veldig lite energi. Jeg er motsatt, blir nesten aldri sliten. Hun sier hun kan bli sliten av å tenke! For meg er det helt umulig. Anonymkode: 3ebfa...41f 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #18 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun skriver ikke noe om at hun gjør mer, bare at hun blir mer sliten. Kanskje hun har en mer stressende jobb? Eller kanskje hun bare har naturlig lav energinivå? Kona mi er også sånn. Blir sliten av den minste ting. Veldig lite energi. Jeg er motsatt, blir nesten aldri sliten. Hun sier hun kan bli sliten av å tenke! For meg er det helt umulig. Anonymkode: 3ebfa...41f Hvis kona di blir sliten av å tenke, kan det være fordi hun tar mer mentalt ansvar for hjem/sosialt liv/evnt barn? Men om ts sin situasjon: Selv hvis ansvaret er likt fordelt, så kan man gi det samme svaret. Hun ønsker sex, men er fysisk og mentalt utslitt, og orker derfor ikke tanken når kvelden kommer. Han ser skuffet ut, og har dermed trolig mer energi og overskudd. Om han gjør mer husarbeid og/eller med 1åringen enn han allerede gjør, så er sjansen større for at hun orker sex på kvelden. I tillegg vil han uansett da avlaste dama han elsker i en krevende periode for henne, det burde man jo ønske å gjøre uavhengig av sex. Så det høres jo ut som et ganske enkelt problem for han å hvertfall gjøre noe med. Anonymkode: 43fa1...303 4 2
SlemUlv Skrevet 27. februar 2024 #19 Skrevet 27. februar 2024 Har du hatt tid å dra til legen? Sjekke vitamin nivåer? Spesifikt, jern, B12, d og folsyre? Ja det er slitsomt med småbarn og resten av livet, men disse manglene er overaskende vanlige i Norge. Og gjør at man føler seg mer sliten en man trenger. 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #20 Skrevet 27. februar 2024 1 hour ago, Bamseklemmer said: Men du TS, du trenger jo ikke å løfte en finger, det krever jo ikke energi å bli slikket eller pult? Jeg tror nok typen din tenker det samme Tenker du ts er en dukke? Som bare skal tåle å la mannen forsyne seg? At kvinner ikke deltar eller har glede av sex? Anonymkode: abc75...62f 7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå