Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #1 Skrevet 2. februar 2006 Skal kjøpe ny sofa. Synes Ektorp fra Ikea er fin. Er det noen som har noen erfaring vedr. kvalitet og sittekomfort? Lurer litt på om den beholder formen etter en tids bruk. Er og litt redd den er for myk å sitte i.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #2 Skrevet 2. februar 2006 Vi har Ektorp sofaer som vi har hatt i over 5 år. Den er veldig god å sitte i (og ikke minst sove i! ), men putene i ryggen er vel ikke akkurat like fine i dag som da vi kjøpte dem. Vi lener oss en del på "oversiden" og trykker putene ned, slik at de mister fasongen, men da snur vi putene og bytter om på dem og de blir bedre. En kjempefordel er at trekket lett kan tas av og vaskes!
Orthia Skrevet 2. februar 2006 #3 Skrevet 2. februar 2006 (endret) Jeg har hatt Ektorp, og sofaen så temmelig nedsittet ut etter fem år. Praktisk med vaskbart trekk, men fargen bleknet også mye i vask. Sittekomforten var ganske ok, men sofaen er litt for lav etter min smak. Pga kvaliteten ville jeg ikke valgt IKEA-sofa som "hovedsofa", dvs en som blir sittet i daglig. Til kjellerstue el er det sikkert ok. Endret 2. februar 2006 av Orthia
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #4 Skrevet 2. februar 2006 Har Ektorp. Kjempefornøyd. Gleder meg hver dag etter jobb,når jeg kan krype opp i den å slappe av å se på tv. Så god å sittte i.
Blackjack Skrevet 3. februar 2006 #5 Skrevet 3. februar 2006 Jeg har også Ektorp, den er super å både sitte og sove i! Begynner å bli litt nedsittet nå etter 1,5 år, men bare å snu putene oftere så går det greit. Kjempepluss at man kan vaske trekkene, og at de ikke krymper i vask!
Jandia Skrevet 5. februar 2006 #6 Skrevet 5. februar 2006 VI hadde først sovesofaen og den var supergod (sov ikke i den da, var gjesteseng). Den har nå svigersøster overtatt og hun er like fornøyd. Nå har vi hjørnesofaen og den er vi også VELDIG fornøyd med. Hatt den i 3-4 år. Anbefales absolutt...
Shoegal Skrevet 5. februar 2006 #7 Skrevet 5. februar 2006 Jeg har en Ektorp sovesofa på 6. året, som brukes som "vanlig" sofa(MYE bruk), og den holder seg utrolig godt. Kommer ikke til å skifte den ut på lenge. Jeg har hvitt trekk på min, og kan vaske det på 60 grader. Synes det er kjempepraktisk.
Gjest lille bille Skrevet 27. april 2006 #8 Skrevet 27. april 2006 har ektorp jeg og, men fikk litt problem med at putene ble flate etter ca 5 år...heldigvis så hadde jeg kvitteringen liggende siden det er 10 års garanti på den og snakket med de på kundeservice...fikk helt nye puter til sofaen uten problem...måtte vente litt siden de var nødt til å bestille putene ifra leverandøren og da putene kom så kom de rett på døren og leverte de..+ de som leverte putene tok og med seg de gamle stygge i retur. Sofa trekket er enda kjempefint etter så mange år. Kan trygt anbefale ektorp videre..bare husk å ta vare på kvitteringen viss du skulle få problemer..da kan du vise når du kjøpte sofaen og at du forstatt har garantien på den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå