Gå til innhold

hva er innafor med alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk inn på en datingside, jeg er 46 og møtte en på 55, han er så snill, sex er helt fantastisk, å han har tatt meg med på mer spennende ting enn noen rundt min alder har gjort. Han er moden, ønsker ikke festing, vil være hjemme med meg på kveldene og vi har så fine arbeidsfordelinger både hjemme å på fjellet, men jo mer glad jeg blir i han, jo mer ser jeg at han kan bli syk før meg, er 9 år i aldersforskjell så stor på vår alder? erfaringer? Han kan sitte en hel kveld å holde rundt meg, eller så kan han stå ute å jobbe med prosjekter som gjør han glad, han er i god form og aktiv

Anonymkode: ba3d3...8ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ni år er så vanlig aldersforskjell at det er ikke noe å nevne i det hele tatt.

Her har du funnet en fyr som gjør deg fornøyd og som du er blitt glad i! Kos deg med dette, og glem tøvet om alder! Ingen vet hva morgendagen bringer, det kan være du som blir syk eller utsatt for en ulykke, sånt kan man bare ikke gå og henge seg opp i. Hadde det vært 15-20 år forskjell, da er det grunn til å tenke seg om, men ikke når det er såpass få år som dette.

Anonymkode: a1cee...e18

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Aldersforskjell betyr mest når det utgjør en maktubalanse. Typ 18 og 27. 21 og 30.

I deres tilfelle er det ingen fare. Han er ikke så mye eldre enn deg at du kommer til å bli pleieren hans et tiår, heller.

Kjør på!

Anonymkode: 43547...038

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ni år er så vanlig aldersforskjell at det er ikke noe å nevne i det hele tatt.

Her har du funnet en fyr som gjør deg fornøyd og som du er blitt glad i! Kos deg med dette, og glem tøvet om alder! Ingen vet hva morgendagen bringer, det kan være du som blir syk eller utsatt for en ulykke, sånt kan man bare ikke gå og henge seg opp i. Hadde det vært 15-20 år forskjell, da er det grunn til å tenke seg om, men ikke når det er såpass få år som dette.

Anonymkode: a1cee...e18

Takk🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk inn på en datingside, jeg er 46 og møtte en på 55, han er så snill, sex er helt fantastisk, å han har tatt meg med på mer spennende ting enn noen rundt min alder har gjort. Han er moden, ønsker ikke festing, vil være hjemme med meg på kveldene og vi har så fine arbeidsfordelinger både hjemme å på fjellet, men jo mer glad jeg blir i han, jo mer ser jeg at han kan bli syk før meg, er 9 år i aldersforskjell så stor på vår alder? erfaringer? Han kan sitte en hel kveld å holde rundt meg, eller så kan han stå ute å jobbe med prosjekter som gjør han glad, han er i god form og aktiv

«Kjærligheten er sjelden- grip den!»

Anonymkode: 13fae...af4

• Hjerte 1
Skrevet

Ni år kan være grunn til å ikke innlede et forhold, men det er ikke grunn til å avslutte forhold med en du er glad i. Bare se opp for gubbetendenser etter hvert.

Anonymkode: cddf9...3c9

Skrevet

Det blir et problem for de fleste med alderen, ser jeg i egent omgangskrets. Særlig der den ene går av med pensjon lenge før den andre. Det skjer ofte et stort skifte når man blir pensjonist, og det er en fordel å gå den reisen sammen. Har også sett at mannen er for gammel/gubbete/skral til å reise når kvinnen har sine sprekeste/beste pensjonistår foran seg.

Anonymkode: 96b21...91e

Skrevet

Alle aldersforskjeller er innafor hvis begge er over 18.

Anonymkode: e84d8...77e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det blir et problem for de fleste med alderen, ser jeg i egent omgangskrets. Særlig der den ene går av med pensjon lenge før den andre. Det skjer ofte et stort skifte når man blir pensjonist, og det er en fordel å gå den reisen sammen. Har også sett at mannen er for gammel/gubbete/skral til å reise når kvinnen har sine sprekeste/beste pensjonistår foran seg.

Vel. Det blir for mye fordommer i disse diskusjonene. I mitt nettverk har jeg sett alle variantene.

Par som er jevngamle og dama blir kjerring, kjip og satt mens mannen er frisk, aktiv og sosial. Eller motsatt..

Par med stor aldersforskjell og dama, som er yngst, dør først. Eller blir dement og pleiepasient mens den 80 år gamle mannen lever et aktivt liv (for alderen) 

Damer på så vidt over 40 som utvikler MS. Eller kreft... Eller menn som dør av hjerteinfarkt i 40-50 åra.. 

Har også sett par med 10 års aldersforskjell som hadde det helt fint helt til de døde - nesten samtidig. 

Og pls ikke kom trekkende med statistikk. Ingen av oss lever i statistikken, vi lever i våre egne realiteter. Å ta vare på helse og mentalitet har alt å si jo eldre man blir. 

Det vi snakker om her ligger maange år fram i tid for TS. Veldig mye kan skje på den tiden. 

En en dag skal vi alle dø. Og i mellomtiden skal vi leve - ikke bare overleve. 

TS. Lytt til hjertet ditt - ikke surbitre kjerringer på KG. 

Anonymkode: 737ab...f9e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel. Det blir for mye fordommer i disse diskusjonene. I mitt nettverk har jeg sett alle variantene.

Par som er jevngamle og dama blir kjerring, kjip og satt mens mannen er frisk, aktiv og sosial. Eller motsatt..

Par med stor aldersforskjell og dama, som er yngst, dør først. Eller blir dement og pleiepasient mens den 80 år gamle mannen lever et aktivt liv (for alderen) 

Damer på så vidt over 40 som utvikler MS. Eller kreft... Eller menn som dør av hjerteinfarkt i 40-50 åra.. 

Har også sett par med 10 års aldersforskjell som hadde det helt fint helt til de døde - nesten samtidig. 

Og pls ikke kom trekkende med statistikk. Ingen av oss lever i statistikken, vi lever i våre egne realiteter. Å ta vare på helse og mentalitet har alt å si jo eldre man blir. 

Det vi snakker om her ligger maange år fram i tid for TS. Veldig mye kan skje på den tiden. 

En en dag skal vi alle dø. Og i mellomtiden skal vi leve - ikke bare overleve. 

TS. Lytt til hjertet ditt - ikke surbitre kjerringer på KG. 

Anonymkode: 737ab...f9e

Selvfølgelig er det stor variasjon i praksis. Det finnes også 50-åringer som plutselig stuper. Garantier har man ikke i livet.

Men i snitt vil den som er ca 10 år eldre, eldest først, gå av med pensjon først, og falle fra først. Det er faktum. Det kan man ta hensyn til når man setter kriterier i datinglivet. Her er aldersforskjellen tre år, noe som gjør at vi sparer til pensjon på en måte som gjør at vi kan gå av samtidig. For meg er det viktig i mitt forhold. 

Og du, det går an å argumentere uten å ty til hersketeknikker. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han virker sprekere enn deg.

Anonymkode: d69dd...5d9

Skrevet

Om 10 år, når han er pensjonist og du har mange yrkesaktive år igjen, blir det et problem. 

Anonymkode: 317bc...039

Skrevet

Finnes ikke noe "innenfor" og "utenfor" når det kommer til alder, så lenge alle er myndige og går inn i det frivillig.

Er man forelsket så kaster man ikke bort et forhold fordi i fremtiden kan det få problemer. Tenk med hjertet. Og for guds skyld slutt å bry deg om andres meninger.

Anonymkode: 53b91...2a7

• Nyttig 1
Skrevet

Regelen er din egen alder delt på 2 pluss 7. Altså kan du sikte helt ned på en 30-åring. Han du dater er også godt innafor regelen.

Anonymkode: 5787e...8a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Finnes ikke noe "innenfor" og "utenfor" når det kommer til alder, så lenge alle er myndige og går inn i det frivillig.

Er man forelsket så kaster man ikke bort et forhold fordi i fremtiden kan det få problemer. Tenk med hjertet. Og for guds skyld slutt å bry deg om andres meninger.

Anonymkode: 53b91...2a7

Jeg har ingenting i mot aldersforskjell men begge må takle den biten med sosial aksept kan bli litt kronglete i begynnelsen til folk blir vant til det. Dumt å tenke på alder pga at man tror det skal vare livet ut. Jevnaldrende bryter jo ofte de og. En må bare nyte den fine tiden man får sammen hvis er glad i noen. Tenk med hjertet som noen skrev her🩷

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...