Gå til innhold

Hvist Norge ble angrepet

Gjest King James II

Anbefalte innlegg

Gjest King James II

Hva vist Norge ble angripet av f.eks Frankrike i morgen klokken 12:00 eller noe sånn.

Ville dere da ha gått inn i hæren og kjempet for og kaste dem ut eller ville dere bare stått stille og sett på.

Ville dere kjempet mot Franskmennen for og fått dem ut ? eller slått dere sammen med dem ?

Og foresten i denne hypotetiske spørsmål har Norge ingen alierte og må greie seg på egen hand. Mot den Franske hær som er på ca 20 millioner mann..

Så ville dere kjempet for Norge mot franskmenne eller ville dere gjort som Qvisling gjorde da Tyskerene kom i 1940 ?

for og neven det...Jeg ville kjempet mot Franskmennen

og husk det er et hypotetisk spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Hmm, det spørs på grunnen til at Frankrike invaderte oss. Hvis Sven O. hadde tatt makten gjennom et militærkupp og ville innsette seg selv som keiser kan det tenkes at jeg ville heia på Frankrike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Så du er en foreæder...Uansett man trenger ikke alti ha en grunn for og starte en krig...De fleste kriger starter som regel uten noen spesiel grunn...Kanskje Frankrike bare ikke liker Hvordan Norge styres..Det kan være grunnen de vil at Norge skal styres som Franrkike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært av dem som hadde rømt opp i fjellene for å gjemme meg. Krig er ikke noe for meg, så jeg hadde nok rømt fra dem som ville hatt meg inn i hæren også hvis de hadde kommet etter meg.

Jeg kunne kanskje heller vært med i motstandsbevegelsen - og prøvd å holde meg unna de mer actionfylte delene av motstandsarbeidet, jeg er mer sånn som passer til å gjemme radioer og flyktninger og frakte informasjon, sånt som ikke er altfor skummelt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jalileh
Jeg hadde vært av dem som hadde rømt opp i fjellene for å gjemme meg. Krig er ikke noe for meg, så jeg hadde nok rømt fra dem som ville hatt meg inn i hæren også hvis de hadde kommet etter meg.

Jeg kunne kanskje heller vært med i motstandsbevegelsen - og prøvd å holde meg unna de mer actionfylte delene av motstandsarbeidet, jeg er mer sånn som passer til å gjemme radioer og flyktninger og frakte informasjon, sånt som ikke er altfor skummelt  :sjenert:

:ler::klappe:

Blir med deg, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vist Norge ble angripet av f.eks Frankrike i morgen klokken 12:00 eller noe sånn.

Ville dere da ha gått inn i hæren og kjempet for og kaste dem ut eller ville dere bare stått stille og sett på.

Jeg ville fulgt mobiliseringsorderen som den lovlige regjeringen hadde sendt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gaja_*
Jeg ville fulgt mobiliseringsorderen som den lovlige regjeringen hadde sendt ut.

-i posten ;)

hadde nok gjort passiv motstand. vold er aldri en løsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ville det nok blitt business as usual. Hæren er ikke helt min ting.

Endret av Christiane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-i posten  ;)

hadde nok gjort passiv motstand. vold er aldri en løsning...

Nei, idag forgår det via radio/TV. Og jo, vold er en løsning om ditt eget liv står på spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida
Så du er en foreæder...Uansett man trenger ikke alti ha en grunn for og starte en krig...De fleste kriger starter som regel uten noen spesiel grunn...Kanskje Frankrike bare ikke liker Hvordan Norge styres..Det kan være grunnen de vil at Norge skal styres som Franrkike...

Daaa tror jeg kanskje jeg ville fulgt en eventuell oppfordring fra Norges lovlige regjering. Det kan hende jeg ville blitt med i en motstandsgruppe, men en som ville kjempe med ikkevoldelige midler - kanskje politisk for å samle internasjonal støtte for demokratiet i Norge. Prøve å få verden til å boikotte Frankrike eller no?

Jeg har jo ikke førstegangstjeneste, og ikke særlig peil på tekniske ting, så jeg tror jeg vill vært en skikkelig dårlig soldat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe::klappe::klappe:

Endelig et godt og seriøst svar på en heller useriøs hypotetisk scene...

Mer realistisk ville det være akkurat nå om man sa muslimer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg enig. Gubben har blitt sendt ut tvert og jeg har sikkert kommet til å meldt meg til å gjøre noe slu og utspekulert noe, eller til hjelp på førstehjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Jeg ser at det faktsik finnes landsforædere..Det og rømme landet kan jeg forstå.

Men og ikke ville kjempe for frihet vist Franskmenne hadde invadert oss.

Nå skulle jo det skjedd for rundt 37 min siden. Det er bare foræderi.

Hypotetisk foræderi. Og ikke ville forsvare sitt land og kanskje det værste foræderi av alle. Og rømme landet er forstålig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen landspatriot - at jeg er født i Norge er bare tilfeldig fordi foreldrene mine er norske, og jeg ville tatt ungene mine og fjernet meg fra dette landet. Hadde ikke kostet meg en kalori å bosette meg andre steder enn her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...