Gå til innhold

Hjelp meg å kjøpe ny garderobe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått ned 40 kg og skal unne meg en ny garderobe for første gang på mange mange år.

Veier nå 90 kg (er 175 cm høy). Har alltid kjøpt store mørke klær som gjemmer meg bort, men det har jeg ikke lys til lenger. Trenger ikke å gå helt i Barbie-modus altså, bare noe som passer min alder og er tidsriktig. 

Jeg er 30 år. Vinter-hvit hud. Var en dame en gang som sa at jeg passet gull-øredobber bedre enn sølv-øredobber mtp hudtype. Har "mamma mage" som tyter litt nederst, men er ellers ganske proporsjonal over resten av kroppen. 

Jeg har kjøpt bh, truser og sokker. Thats it. 

Tenker jeg skal kjøpe:

1 dongeribukse 

1 svart bukse 

4 gensere i vanlig bomull stoff (altså ikke hettegenser eller genser-jakker 

7 singletter/tshorter 

Har du tips til konkrete klær som kan være fine? Eller butikker du anbefaler? Har lyst å kjøpe litt kvalitetsklær som varer, ikke Zizzi, h&m eller Cubus som jeg alltid har gjort før.  Har ikke budsjett. 

Bor i Oslo, men går fint med nettbutikk også. 

Anonymkode: df2cd...39a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja den var fin 😊 hvordan sjekker jeg kvaliteten på den? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja den var fin 😊 hvordan sjekker jeg kvaliteten på den? 

Ikke jeg som skrev forslaget, men er enig i at en hvit skjorte er supert å ha (vel å merke om du vet du kommer til å trives med å bruke den). Passer til alt, er både litt fin og «casual» om man f.eks bretter ermene litt opp, eller at den er litt romslig. Kan ha den under gensere for en litt kledd look…jeg er glad i skjorter ja 🥰 

Kvaliteten; velg 100% bomull og gjerne gå for et godt merke, f.eks PartTwo, FilippaK, Ralph Lauren (suuper kvalitet!), men HM og Gina Tricot kan også ha gode skjorter i 100% bomull.

Anonymkode: 91f3f...27b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke jeg som skrev forslaget, men er enig i at en hvit skjorte er supert å ha (vel å merke om du vet du kommer til å trives med å bruke den). Passer til alt, er både litt fin og «casual» om man f.eks bretter ermene litt opp, eller at den er litt romslig. Kan ha den under gensere for en litt kledd look…jeg er glad i skjorter ja 🥰 

Kvaliteten; velg 100% bomull og gjerne gå for et godt merke, f.eks PartTwo, FilippaK, Ralph Lauren (suuper kvalitet!), men HM og Gina Tricot kan også ha gode skjorter i 100% bomull.

Anonymkode: 91f3f...27b

Tusen takk, Ralph Lauren har jeg hørt mye bra om. Føler det er litt "skummelt" å dra i en så fancy butikk når jeg ikke har klær fra før som jeg kan ha på meg til å dra i en så fin butikk. Teit tankegang, må jo bare hoppe i det 😅 skal ta turen i helgen, vet du om en konkret genser som er fin? 

Skrevet

V-genser i flettemønster fra Polo RL er dyre, men klassiske. Kanskje du kan finne på finn eller Tise? 
De oppleves som litt små i str for meg. 

Anonymkode: ac911...aa3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk, Ralph Lauren har jeg hørt mye bra om. Føler det er litt "skummelt" å dra i en så fancy butikk når jeg ikke har klær fra før som jeg kan ha på meg til å dra i en så fin butikk. Teit tankegang, må jo bare hoppe i det 😅 skal ta turen i helgen, vet du om en konkret genser som er fin? 

Du kan jo bestille fra Zalando f.eks i første omgang, så blir det ikke så «skummelt» å gå innom butikken senere.

Anonymkode: 70067...166

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan jo bestille fra Zalando f.eks i første omgang, så blir det ikke så «skummelt» å gå innom butikken senere.

Anonymkode: 70067...166

Lurt! Takk for tips 😊

Skrevet

Kva storleik brukar du no, TS?

Anonymkode: fbd81...b39

Skrevet

Hvis du bor i Oslo er du heldig, da har du mange fine butikker å velge i 😊 

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått i et par ordentlige butikker (altså ikke H&M, Zara og sånt) og bedt en som jobber der om hjelp. Da får du tips til hva slags klær du bør investere i, og de som jobber der kan også hjelpe deg med å finne klær som passer til DIN unike kropp 😊👍🏻 Bruk kanskje litt tid på nett på forhånd og se på bilder av andre, slik at du får en idé om hva slags stil du liker. Kanskje er det en kjendis eller noe som du kan la deg inspirere av? 

Jeg vet ikke hva budsjettet ditt er, men hvis du ønsker skikkelige klær og har litt penger å bruke hadde jeg gått innom Høyer, Den Dama, Kashmina, Steen og Strøm og kanskje Cos. Lykke til! 😊

Anonymkode: 20a8b...325

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kva storleik brukar du no, TS?

Anonymkode: fbd81...b39

Usikker 😬 er veldig lenge siden jeg handlet noe. Men XXL er alt for stort for meg. Tipper L, for M ser smått ut. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du bor i Oslo er du heldig, da har du mange fine butikker å velge i 😊 

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått i et par ordentlige butikker (altså ikke H&M, Zara og sånt) og bedt en som jobber der om hjelp. Da får du tips til hva slags klær du bør investere i, og de som jobber der kan også hjelpe deg med å finne klær som passer til DIN unike kropp 😊👍🏻 Bruk kanskje litt tid på nett på forhånd og se på bilder av andre, slik at du får en idé om hva slags stil du liker. Kanskje er det en kjendis eller noe som du kan la deg inspirere av? 

Jeg vet ikke hva budsjettet ditt er, men hvis du ønsker skikkelige klær og har litt penger å bruke hadde jeg gått innom Høyer, Den Dama, Kashmina, Steen og Strøm og kanskje Cos. Lykke til! 😊

Anonymkode: 20a8b...325

Tusen takk for tips! Budsjettet er "alt ettersom". Kanskje 10 000 å starte med? Tenker å se om Levis bukse er noe for meg, hører mange si at 501 modellen passer alle kroppsfasonger.  Hadde ikke hørt om de butikkene du foreslo engang, så ute av mote verden er jeg 😅 skal definitivt sjekke dem ut! 

Skrevet

På Carlings er de gode på jeans. 

Anonymkode: ac911...aa3

Skrevet

Jeg synes ikke 501 satt bra på meg, men det kommer nok an på hva du liker også, og hvilken versjon av 501 man går for. Det er visst en del varianter. Jeg har funnet olabukser som jeg liker på Cavour, da jeg vil ha hele bukser uten slitasje, helst ikke skinny og heller ikke vide, samt at jeg liker middels høyde på livet (ikke high waist eller low waist). Jeg er lav da, så det også vil variere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...