AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #1 Skrevet 26. februar 2024 Jeg har en veldig støttende og omsorgsfull samboer, så det er ikke reaksjonen hans jeg er bekymret for. Er mer redd for å si det høyt for da blir det så ekte, og jeg føler meg så utrolig overdramatisk. Trenger bare hjelp til å takle enkelte kjipe ting jeg har opplevd, så jeg er ikke syk og jeg har det jo bra i hverdagen sånn egentlig. Derfor føles det så overdramatisk å skulle ta et sånn steg, om dere skjønner. Anonymkode: 6a1a0...f05
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #2 Skrevet 26. februar 2024 Jeg sa rett ut at jeg ikke hadde det bra og hvorfor, og at jeg ønsket psykolog. Han sa at det støttet han meg i. Anonymkode: 47e52...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #3 Skrevet 26. februar 2024 Trenger du å fortelle det til ham da? Anonymkode: 31e58...fde 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #4 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trenger du å fortelle det til ham da? Anonymkode: 31e58...fde Ja, jeg vil jo det. Anonymkode: 6a1a0...f05
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #5 Skrevet 26. februar 2024 Sa bare at jeg skulle gå til psykolog. Det er jo like normalt og viktig som å gå til legen. Anonymkode: a8c6e...633 2 1 5
svartkatt Skrevet 26. februar 2024 #6 Skrevet 26. februar 2024 Det vil vel bare være positivt å gjøre noe med saken. Ser ikke helt problemet, han vet jo allerede om fortiden din.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #7 Skrevet 26. februar 2024 Sa bare: har vært hos legen i dag og fått henvisning sånn og sånn. Men jeg har flere runder med behandling bak meg her og der, så ikke noen stor greie her hos oss. Anonymkode: bff9f...d02
Amistad Skrevet 26. februar 2024 #8 Skrevet 26. februar 2024 Jeg skjønner at du gruer deg TS. Det er slik mange av oss er bygget opp. Men bit det i deg, og fortell ham det. Ja da blir det mer virkelig, men du kommer til å merke ganske kjapt at det gjør ingenting. SÅ en deilig følelse av at dere deler dette. Stå på! fortell det, og kom deg til psykolog. Dette blir bra ❤️ 1
xQueenKx Skrevet 26. februar 2024 #9 Skrevet 26. februar 2024 Sa det rett ut. Ikke noe big deal her. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #10 Skrevet 27. februar 2024 Dette var også en problemstilling. Om du skal inkludere dine møtene din behandling sier du det som det er. «Jeg skal gå til psykolog» og så velger du hvornøye sensitiv info om årsak du er komfortabel med å dele Anonymkode: 7c3b0...aa8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #11 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, jeg vil jo det. Anonymkode: 6a1a0...f05 Da sier du det bare? Hvis du lager det til en stor sak å dele det blir det en stor sak. Om du sier det som del av en vanlig samtale blir det ikke en stor sak. Virker som du overtenker. Anonymkode: 31e58...fde
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #12 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Da sier du det bare? Hvis du lager det til en stor sak å dele det blir det en stor sak. Om du sier det som del av en vanlig samtale blir det ikke en stor sak. Virker som du overtenker. Anonymkode: 31e58...fde Ja, jeg overtenker så til de grader, og det er en av tingene jeg skulle hatt litt hjelp med av psykologen 😅 Vet ikke hvorfor jeg ser på det som en så stor greie, har vel litt gammeldagse foreldre og har vokst opp med at det er litt skamfullt å gå til psykolog. Det er jo egentlig ikke en større greie enn å dra til fastlegen, men jeg klarer ikke å se det på den måten. Anonymkode: 6a1a0...f05
xQueenKx Skrevet 27. februar 2024 #13 Skrevet 27. februar 2024 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, jeg overtenker så til de grader, og det er en av tingene jeg skulle hatt litt hjelp med av psykologen 😅 Vet ikke hvorfor jeg ser på det som en så stor greie, har vel litt gammeldagse foreldre og har vokst opp med at det er litt skamfullt å gå til psykolog. Det er jo egentlig ikke en større greie enn å dra til fastlegen, men jeg klarer ikke å se det på den måten. Anonymkode: 6a1a0...f05 Hadde du dømt noen som hadde sagt til deg at de skulle til psykolog? Og en annen ting, kjæresten din kjenner deg jo? Kan det tenkes at vedkommende allerede skjønner HVORFOR du skal til psykolog? Å jobbe med seg selv, utvikle seg og lære om hvorfor man har de ulike handlingsmønstrene man har, er bare en styrke i mine øyne. Endret 27. februar 2024 av xQueenKx
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #14 Skrevet 27. februar 2024 Ikke overdramatisk kjære deg. Det er modig, modent, voksent, ansvarsfullt, selvstendig, fremtidsrettet. Bra jobba! Anonymkode: 2e047...fb9
Maskinfører Skrevet 27. februar 2024 #15 Skrevet 27. februar 2024 Er ikke det bare og starte da ? Eller har det blitt noe endring her ?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #16 Skrevet 27. februar 2024 Det er ikke dramatisk å måtte gå til psykolog. Det er et modent og selvstendig valg som det oser respekt av. Anonymkode: 60eb7...024 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #17 Skrevet 27. februar 2024 xQueenKx skrev (5 timer siden): Hadde du dømt noen som hadde sagt til deg at de skulle til psykolog? Og en annen ting, kjæresten din kjenner deg jo? Kan det tenkes at vedkommende allerede skjønner HVORFOR du skal til psykolog? Å jobbe med seg selv, utvikle seg og lære om hvorfor man har de ulike handlingsmønstrene man har, er bare en styrke i mine øyne. Nei, jeg hadde ikke det. Føler meg bare så "skadet" sammenlignet med samboeren min som (meg bekjent) ikke har noen problemer som burde vært nøstet opp i. Han er rolig, stabil, optimistisk og har hatt veldig trygge rammer som barn, som sikkert har bidratt positivt på den måten. Jeg stresser, blir fort nervøs, overtenker og er alltid forberedt på at noe vondt skal skje. Kan ligge helt rolig i senga og ha kjempehøy puls fordi jeg stresser sånn. Jeg har også hatt en generelt god oppvekst, bortsett fra at faren min var skikkelig hissig hele oppveksten min og stakk fra oss da jeg var på vei inn i tenårene, så jeg er sikkert litt preget av det. Skulle bare ønske jeg følte meg like trygg og bra som samboeren min gjør, så det å fortelle det til ham blir å erkjenne at jeg har hatt en dårligere oppvekst og sannsynligvis lider av det nå. Han vet jo om disse tingene ved meg, så det er jo litt rart at jeg synes det er så vanskelig å prate om. Anonymkode: 6a1a0...f05
Rotemor Skrevet 27. februar 2024 #18 Skrevet 27. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, jeg overtenker så til de grader, og det er en av tingene jeg skulle hatt litt hjelp med av psykologen 😅 Vet ikke hvorfor jeg ser på det som en så stor greie, har vel litt gammeldagse foreldre og har vokst opp med at det er litt skamfullt å gå til psykolog. Det er jo egentlig ikke en større greie enn å dra til fastlegen, men jeg klarer ikke å se det på den måten. Anonymkode: 6a1a0...f05 Du er fordomsfull. Det virker som om du ikke selv skjønner at du dømmer folk som går til psykolog. Endret 27. februar 2024 av Rotemor
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #19 Skrevet 27. februar 2024 Rotemor skrev (4 minutter siden): Du er fordomsfull. Det virker som om du ikke selv skjønner at du dømmer folk som går til psykolog. Huff da, hva vil du med dette innlegget? Anonymkode: 6a1a0...f05 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #20 Skrevet 27. februar 2024 «Jeg skal begynne å gå til psykolog for å ta vare på meg selv og min psyke, og få hjelp til å sortere litt tanker». Ser ikke hvorfor man ikke skal kunne si det til sin partner eller at det må være så dramatisk. Helt vanlige folk uten diagnoser går til psykolog for å få hjelp, både forebyggende og for å bedre sin mentale velvære. Anonymkode: 27ca3...1d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå