Gå til innhold

Hvor gamle har deres katter blitt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 år. Ble avlivet for noen uker siden. Hatt henne siden jeg selv var 18 år 💔

Anonymkode: 404ea...39b

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 år var den eldste. Den eldste jeg har nå er 16 år, men alle tror det er en kattunge.

Anonymkode: 72bc2...578

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 og 16. 10 åringen ble "gammel", og virket dement, den andre fikk kreft.

Anonymkode: 05723...afb

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår er 16 år nå☺️

Anonymkode: 5fc18...c34

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuss aner jeg ikke han bare kom og har vært her i 7 år så tipper han er 8-9 år eldre herremann :katt2: Frida er datter av en pus som slo seg ned på eiendommen født i naboe2s garasje (mannen til pappas avdøde kusine) hun fyller 18 år 23 Juli ;) født i 2006 :katt2:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en i barndommen som ble 18. Også måtte vi avlive gutten vår for halvannet år siden grunnet kreft 10 år

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 år, hadde god helse til helt mot slutten da det gikk så fort nedover at avlivning var det snilleste.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som ble 14 år og dement siste året. Og en som ble 15 år og fikk nyresvikt.

Anonymkode: 5f85a...ac7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 år, kreft. 

Anonymkode: 204d0...9a6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to vi hadde da jeg var barn, bare forsvant. Men det var langt ute på bondelandet, så antagelig tatt av gaupe eller rev. Som voksen så har jeg hatt en som ble 13 og døde av hjerteinfarkt. De jeg har nå er to niåringer og en på 15. Han på 15 kan være litt stiv i kroppen, men ellers er han sprek og glad. Håper det varer slik i mange år til ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at mange katter blir 15+ år. Ene min var nesten 14 da hun døde i fjor, har ei på 10, så da håper jeg å ha henne noen år til, hun er sunn og frisk.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seniorkattene ble mellom 15-20 år. En hadde kreft, to hadde nyresvikt og en hadde sannsynligvis demens.

Har også måttet avlive to katter som var mellom 4-8 år. Den ene fikk kreft og den andre hadde mange sykdommer etter å ha gått ute i årevis, vi greide ikke redde den.

Anonymkode: 095aa...e67

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er 15.5 år.Han er ofte som en unge. Leker å spretter rundt😊

Anonymkode: 49a25...776

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min skaffet og kvittet seg med katter (og hunder) slik det passet henne. Det var skikkelig trist å vokse opp med at dyrene kom og gikk. 

Selv måtte vi avlive en pus på 10 år for 2 år siden. Han fikk diabetes som var for krevende å følge opp. Har i tillegg 3 katter på 8 år. Håper de holder seg friske i mange å framover. 

Anonymkode: 16ca5...689

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 2 katter, søstre fra samme kull. Den ene ble 11 år. Det ble akutt avliving på hun. Hun fikk akutt hjertesvikt. Den andre ble 12 år. Hun hadde kreft og måtte avlives til slutt. De har satt dype spor i hjertene våre og det er ganske stille og stusselig i hjemmet vårt uten dem 💗  

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 21.41):

Tenker på de som døde av sykdom/alderdom? 

Anonymkode: d4898...f3e

15 og 19 på grunn av nyrer som er dødsårsak nummer en blant eldre katter.

Anonymkode: 7384f...071

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barndoms katter ble påkjørt/forsvant, så de ble ikke så mange år (2-5, alle kastrerte hannkatter), men vi bodde da i boligfelt med 50 grense rett utenfor hagen. Hadde så en katt som ble påkjørt første gang hun var ute alene en ettermiddag. Det ble siste katten i det huset.

Har nå en hannkatt som blir 10 i mars, og han er frisk og rask. Litt sær og egen nå med alderen, men det er vel et seniorgode. 

Vi mistet broren hans sommeren 22, av (antagelig) hjertesvikt,  og han ble litt over 8 år.

Anonymkode: 70bc9...b89

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mistet katt til hcm; tok det lang tid mellom katten ble diagnostisert og til han måtte avlives pga sykdommen? Min egen katt ble diagnostisert nylig så er jo interessert i å høre andres erfaringer 🙂

Anonymkode: 9b126...0d3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En døde når han var 14-16 en plass. Og har ei på 25 nå hun sover en del men spiser og drikker fortsatt godt og vill fortsatt ut og jakte 😊 leker som ei gal også 

Anonymkode: 9a2b4...034

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...