AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #1 Skrevet 26. februar 2024 Hei. Vi var på TUL på sykehuset i dag. Det første vi så på skjermen var en aktiv liten krabat som koste seg. Nakkefold og neseben var helt normalt og vi beundret det lille menneske❤️ Så skulle hjerterytmen sjekkes, den viste seg å være for høy (176) noe jordmor sa ikke var normalt. Det ble kikket litt rundt igjen og oppdaget at buken ikke har grodd sammen, jordmor hentet en kollega som også så det samme.. De sa det kan være litt tidlig og at det kan gå seg til (er i uke 12+4 og på nett står det at den gror sammen i uke 11 - 12), og jeg håper jo selvfølgelig det er tilfelle. Ble også tilbudt NIPT test grunnet dette (er under 35), tok prøven og ble henvist til Rikshospitalet med time om 14 dager. Er nå livredd for hvordan det her skal gå og kjempe lei meg. Vi har prøvd å få barn i lang tid uten hell og dette er vårt lille IVF mirakel😢❤️ Måtte bare få det litt ut. Noen som har opplevd noe av det samme? Anonymkode: 1cb26...f5f 23
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #2 Skrevet 26. februar 2024 Sender mange klemmer og håper på det beste! ❤️ Vet selv hvor vondt og skummelt det er å få beskjed om avvik på ultralyd, og hvor lang og vond ventetiden før man får flere svar er. At de sier det kan gå seg til gjør jo at man kan holde på håpet, for det hadde de ikke sagt om de ikke mente det 😊 Anonymkode: e1d48...30c
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #3 Skrevet 26. februar 2024 Jeg trodde ikke det var så høyt? Hjerterate går opp hos foster også ved bevegelse.. Men dette med buken vet jeg ikke noe om. Håper det gror igjen! Anonymkode: 62b1b...38f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #4 Skrevet 26. februar 2024 Jeg fant dette da jeg googlet litt "A normal fetal heart rate (FHR) usually ranges from 120 to 160 beats per minute (bpm) in the in utero period. It is measurable sonographically from around 6 weeks and the normal range varies during gestation, increasing to around 170 bpm at 10 weeks and decreasing from then to around 130 bpm at term" Anonymkode: 131e8...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #5 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sender mange klemmer og håper på det beste! ❤️ Vet selv hvor vondt og skummelt det er å få beskjed om avvik på ultralyd, og hvor lang og vond ventetiden før man får flere svar er. At de sier det kan gå seg til gjør jo at man kan holde på håpet, for det hadde de ikke sagt om de ikke mente det 😊 Anonymkode: e1d48...30c Tusen tusen takk for omtanken❤️ Anonymkode: 1cb26...f5f
Melus Skrevet 26. februar 2024 #6 Skrevet 26. februar 2024 Så leit å få en slik beskjed! Forstår veldig godt bekymringen din og at det er veldig tøft. Håper alt går bra med babyen deres ❤️
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #7 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trodde ikke det var så høyt? Hjerterate går opp hos foster også ved bevegelse.. Men dette med buken vet jeg ikke noe om. Håper det gror igjen! Anonymkode: 62b1b...38f Det trodde ikke jeg heller🤔 Ja, det er over gjennomsnittet da det ligger mellom 140 - 160, men lest en del på en engelsk forum side nå hvor samme problemstilling angående hjertet kommer opp. Der er det flere som har hatt babyer i magen med høy puls, ene var 179bpm i uke 14 og legen hadde sagt at det ikke var noe å bekymre seg for. Anonymkode: 1cb26...f5f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #8 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fant dette da jeg googlet litt "A normal fetal heart rate (FHR) usually ranges from 120 to 160 beats per minute (bpm) in the in utero period. It is measurable sonographically from around 6 weeks and the normal range varies during gestation, increasing to around 170 bpm at 10 weeks and decreasing from then to around 130 bpm at term" Anonymkode: 131e8...0a3 Leste det samme. Ved 10 uker kan hjerte slå i rundt 170, men det skal i utgangspunktet roe seg ned i uke 12. Samtidig leser jeg om mange som har opplevd at pulsen har vært både 170 og opp til 180 i uke 12 til og med 14. Anonymkode: 1cb26...f5f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #9 Skrevet 26. februar 2024 Melus skrev (6 minutter siden): Så leit å få en slik beskjed! Forstår veldig godt bekymringen din og at det er veldig tøft. Håper alt går bra med babyen deres ❤️ Tusen takk❤️🙏🏼 Anonymkode: 1cb26...f5f
strawberry88 Skrevet 26. februar 2024 #10 Skrevet 26. februar 2024 Vi fikk vite at barne vårt var alvorlig sykt/ikke hadde utviklet seg som normalt på OUL. Etter flere ultralyder påfølgende dag og samtale med en gynekolog og en barnekirurg, så endte vi med svangerskapsavbrudd i uke 20 💔. Noe av det vanskeligste, men samtidig noe av det enkleste valget som jeg/vi har tatt. Håper det ikke er noe for deres del, og at de har rett i at det kan ordne seg iløpet av de neste ukene 🫶. 1 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #11 Skrevet 26. februar 2024 strawberry88 skrev (1 time siden): Vi fikk vite at barne vårt var alvorlig sykt/ikke hadde utviklet seg som normalt på OUL. Etter flere ultralyder påfølgende dag og samtale med en gynekolog og en barnekirurg, så endte vi med svangerskapsavbrudd i uke 20 💔. Noe av det vanskeligste, men samtidig noe av det enkleste valget som jeg/vi har tatt. Håper det ikke er noe for deres del, og at de har rett i at det kan ordne seg iløpet av de neste ukene 🫶. Det handler om ts i denne tråden, ikke din historie. Anonymkode: 1ec8a...078 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #12 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det handler om ts i denne tråden, ikke din historie. Anonymkode: 1ec8a...078 Når man er i slike situasjoner som ts så kan det gjøre godt å høre ulike erfaringer. Anonymkode: bc219...38b 3 1
EmVeeJee Skrevet 27. februar 2024 #13 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når man er i slike situasjoner som ts så kan det gjøre godt å høre ulike erfaringer. Anonymkode: bc219...38b Eh nei? Da vil man ha solskinnshistorier, det stikk motsatte av hva du har servert. Håper det går seg til ts og at lille bønna er frisk som en fisk! Jeg har derimot hørt om flere to hvor innvollene har ligget på utsiden. Operasjon like etter fødsel, så barseltiden blir jo ikke helt som planlagt men begge barna er friske i dag ❤️ 7
strawberry88 Skrevet 27. februar 2024 #14 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei. Vi var på TUL på sykehuset i dag. [.......] Måtte bare få det litt ut. Noen som har opplevd noe av det samme? Anonymkode: 1cb26...f5f AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det handler om ts i denne tråden, ikke din historie. Anonymkode: 1ec8a...078 Jeg er fullstendig klar over at det ikke handler om meg, men TS spurte om noen som har opplevd det samme. Jeg har opplevd det samme. Barnet mitt utviklet seg ikke som det skulle. Jeg håper av hele mitt hjerte at det går bra med TS og hennes barn 💖. Jeg unner ikke en gang min værste fiende å gjennomgå det vi gjorde. Men dessverre så er det en del mennesker årlig som må stå i samme situasjon som oss. For meg hjalp det å vite at jeg ikke var alene i en slik elendighet. Og min erfaring etterpå er at andre synes også det er greit å vite at de ikke er de eneste som har opplevd noe slikt. For det er jaggu grusomt å tro at man er alene om noe så forferdelig 💔 1 9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #15 Skrevet 27. februar 2024 strawberry88 skrev (13 minutter siden): Jeg er fullstendig klar over at det ikke handler om meg, men TS spurte om noen som har opplevd det samme. Jeg har opplevd det samme. Barnet mitt utviklet seg ikke som det skulle. Jeg håper av hele mitt hjerte at det går bra med TS og hennes barn 💖. Jeg unner ikke en gang min værste fiende å gjennomgå det vi gjorde. Men dessverre så er det en del mennesker årlig som må stå i samme situasjon som oss. For meg hjalp det å vite at jeg ikke var alene i en slik elendighet. Og min erfaring etterpå er at andre synes også det er greit å vite at de ikke er de eneste som har opplevd noe slikt. For det er jaggu grusomt å tro at man er alene om noe så forferdelig 💔 Du har jo ikke opplevd det samme. Du opplevde noe annet, mye seinere i svangerskapet. Hadde du fått en beskjed i uke 12, om At det muligens var noe avvik på ul, og at det kan gå seg til- MEN ikke hadde gjort ser, så hadde du opplevd det samme. Anonymkode: 7c8c2...5a4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #16 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har jo ikke opplevd det samme. Du opplevde noe annet, mye seinere i svangerskapet. Hadde du fått en beskjed i uke 12, om At det muligens var noe avvik på ul, og at det kan gå seg til- MEN ikke hadde gjort ser, så hadde du opplevd det samme. Anonymkode: 7c8c2...5a4 Please, vær snill mot hverandre. Dette er ikke en tråd der en skal småkrangle om hvem som har rett. Håper TS får positive nyheter etterhvert, men ventetiden er tøff desverre Anonymkode: 63281...728 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #17 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det handler om ts i denne tråden, ikke din historie. Anonymkode: 1ec8a...078 Oi. Dette var stygt skrevt til vedkommende. Husk at vedkommende har hatt en traumatisk opplevelse. Ha litt medfølelse. Anonymkode: fb51e...c7f 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #18 Skrevet 27. februar 2024 Nå skal du bare tenke gode tanker ts og vite at barnet i magen har det best når du har det bra psykisk og fysisk. Uansett hva det er så er det ikke noe du kan gjøre med det per nå utover å forholde deg rolig. Jeg hadde en del vonde tanker under svangerskap og kom til slutt frem til at uansett hva som måtte skje så skulle jeg gi barnet det beste fosterlivet jeg kunne gi. Min gave til mitt barn. Og, det gikk bra for nå er barnet ferdig på VGs. Anonymkode: 85412...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #19 Skrevet 28. februar 2024 On 2/27/2024 at 6:29 AM, EmVeeJee said: Eh nei? Da vil man ha solskinnshistorier, det stikk motsatte av hva du har servert. Håper det går seg til ts og at lille bønna er frisk som en fisk! Jeg har derimot hørt om flere to hvor innvollene har ligget på utsiden. Operasjon like etter fødsel, så barseltiden blir jo ikke helt som planlagt men begge barna er friske i dag ❤️ Jeg tenker jeg hadde satt pris på alle erfaringer, ikke kun solskinnshistorier. Det verste jeg vet er de som serverer kun «det kommer til å gå bra» når man søker råd og erfaringer. Så vi er ulike; og det er lov å komme med alle perspektiver. Anonymkode: ca871...118 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #20 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker jeg hadde satt pris på alle erfaringer, ikke kun solskinnshistorier. Det verste jeg vet er de som serverer kun «det kommer til å gå bra» når man søker råd og erfaringer. Så vi er ulike; og det er lov å komme med alle perspektiver. Anonymkode: ca871...118 Enig. Jeg fikk selv beskjed om en annen type avvik på ultralyd og ble først forespeilet senabort etter videre utredning. Ti dager senere kom en helt ny beskjed, så nå er jeg 30 uker på vei og ingen er bekymret lenger, heldigvis!! Men da jeg hadde det som verst og ventet på svar var det faktisk god trøst i å lese andres triste erfaringer også. Man skal ikke undervurdere følelsen av å vite at man ikke er alene. Nå er det jo bare ts som vet hva hun selv mener om saken, men vedkommende som delte historien sin har absolutt ikke gjort noe galt. Anonymkode: e1d48...30c 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå