Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bytta bank fra DNB til Sparebank1, og får i ny nettbank mulighet til å flytte fondene. På en måte veldig praktisk, for da slipper jeg å ha kundeforhold i DNB (som jeg nå ikke bruker). Men: har det noen negative virkninger? Jeg har flest penger i fondet DNB global indeks A, kan jeg flytte det fondet til en annen bank når det er et DNB-fond?

Anonymkode: 83052...3e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja? Jeg har sp1 og sparer i dnb techfond. Så bør gå greit

Skrevet

Jeg har kundeforhold i kron, nordnet, dnb, klp ... sparer mange steder, synes ikke det er noe pes. MEN, vurderer å avslutte DnB på grunn av én ting; deres kannibalisering av Sbanken. Det er sjofelt det de har gjort. Kjøpe opp en brysom konkurrent og så i praksis legge den ned sakte men sikkert. Jeg fatter ikke hva Konkurranseklagenemnda tenkte på da de opphevde vedtaket fra konkurransetilsynet som forbø DNB å kjøpe Sbanken ...

Anonymkode: 2be11...fd0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har bytta bank fra DNB til Sparebank1, og får i ny nettbank mulighet til å flytte fondene. På en måte veldig praktisk, for da slipper jeg å ha kundeforhold i DNB (som jeg nå ikke bruker). Men: har det noen negative virkninger? Jeg har flest penger i fondet DNB global indeks A, kan jeg flytte det fondet til en annen bank når det er et DNB-fond?

Anonymkode: 83052...3e0

Sjekk om DNB tar penger for å flytte fondene ut, det kan være de tar gebyr. Slik jeg kjenner DNB så ville jeg nesten ha gått ut i fra det. Da kan du evt selge fondene og overføre midler, men da vil du utløse skatt ved å realisere eventuell gevinst du har hatt i DNB ...

Skrevet

Sjekk prisene, jeg tror Sparebank1 er veldig dyre på fond. 

Anonymkode: 20b34...3e8

• Nyttig 1
Skrevet

Du tjener garantert mer penger på å ha et DnB-fond stående i DnB fremfor å betale ekstra avgift til sparebanken. 

Anonymkode: a6622...0ab

Skrevet

Sparebank1 tapte nettopp soleklart i pristesten til Forbrukerrådet. De var kriminelt mye dyrere enn alle andre. Så ille faktisk at de senere på dagen måtte sende ut pressemelding om at de nå senker prisene noe. 
Ville nok vurdert Kron eller Nordnet, eller Sbanken om de fortsatt vil tilby fond etter slakten

Skrevet
42 minutter siden, newman01 said:

Ville nok vurdert Kron eller Nordnet, eller Sbanken om de fortsatt vil tilby fond etter slakten

Enig. Men tror du Sbanken vil eksistere om 2 år?

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Enig. Men tror du Sbanken vil eksistere om 2 år?

Har det egentlig noe å si? Da er det jo bare å flytte fondet enda en gang... Man må alltid jakte beste opplevelse for kunden. 

Jeg flyttet nettopp kapitalen vekk fra Sbanken, primært fordi jeg ikke liker prosessen til DNB i denne saken. Her hadde vi en fin bank med en fin fondstjeneste og en nesten helt perfekt app og nettbank. Så kommer DNB og skal lage en ny app, som ødelegger den fine som var. Appen til DNB er horribel, og de gir totalt f*** i de som har Android. De som hadde epletelefon kunne bruke FaceID og tommeltott, mens Android fortsatt måtte bruke pinkode og den appbanken var sååå treig og begrenset. Det er jo fortsatt slik på mobilnettsidene til DNB. 

Men når det gjelder flytting av fond er det bare å fylle ut et lite skjema og signere med BankID. Tar ikke mange minuttene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...