Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men utelukkende fordi jeg ikke finner et eneste guttenavn jeg liker. Mens jeg har to jentenavn jeg elsker. 

Hvordan kom du over navnet du valgte til barnet ditt? (Tar imot tips til guttenavn som ikke alle guttebarn heter også) 

Anonymkode: 352b7...574

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jonathan - fødenavnet til pappaen som er adoptert 🥰 (adoptivforeldrene ga annet navn når han kom hit). Det var mitt forslag fordi jeg synes navnet er fint, ikke på topp 10 og en del av pappaens kultur og historie videreføres

Anonymkode: 65211...729

• Hjerte 4
Skrevet

Mine heter Noralf og Maria.

Ikke navn jeg i utgangspunktet kunne finne på å velge. Noralf kom først, mannen insisterte på å kalle opp etter sin bestefar som ikke gadde oenge igjen. Jeg ville ikke, men gav meg. Det tok tre uker, så kukne ikke gutten hatt koe annet navn. Denne erfaringen gjorde at jeg valgte å kalle opp jenta etter en slektning som levde med kreft som ikke kunne behandles, selv om navnet ikke var noe favorittnavn. Det samme skjedde, etter en stund var det verdens fineste jentenavn.

Anonymkode: 8b033...cd7

• Hjerte 4
Skrevet

Jeg er veldig glad i navnet Brage. Er ikke et populært navn, men er et fint navn som jeg assosierer med å være en fin fyr. 

Anonymkode: 8ab87...b4d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Navnet bare kom til meg som en følelse og tanke. "ja det er perfekt navn" 😊

Anonymkode: 7b109...3ce

Skrevet

Jeg hadde også bare jentenavn på blokka. Nå etter jeg fikk to gutter har jeg snudd om.
Navn jeg liker: 

- Alfred

- Jens

- Anton

- Martin

- Teodor

- Elling

- Krister

- Peder

- Vilhelm

- Ørjan

- Gustav 

- August

- Magnus

- Viktor

- Sverre

- Torben

- Henrik

- Iver

- Kasper

- Jakob

- Ludvig

- Jørgen

- Jon

- Nils

- Mats

- Aksel

Som du ser liker jeg tradisjonsrike navn.

Det jeg liker med disse navnene er at de er sterke, tradisjonsrike, og at det ikke er typisk motenavn. Noen av disse har kommet tilbake i det siste, likevel er de ikke for vanlige.  

Anonymkode: 4a535...762

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men utelukkende fordi jeg ikke finner et eneste guttenavn jeg liker. Mens jeg har to jentenavn jeg elsker. 

Hvordan kom du over navnet du valgte til barnet ditt? (Tar imot tips til guttenavn som ikke alle guttebarn heter også) 

Birk, Alvar, Varg, Ludwig, Iver, Edvin, Brage, Vetle, Imre, Ask, Linus, Olve

Anonymkode: 923ff...f8d

Skrevet

Har også kjøpt meg en hohund 😁

Anonymkode: 3bf01...af0

Skrevet

Guttenavnet til barnet mitt kommer fra slektstreet til en adelsfamilie, kunne det vært noe å lete gjennom gamle slektstrær? 

(Såpass sjeldent at jeg ikke vil skrive navnet her.)

Anonymkode: 1c006...e5a

Skrevet

Jentenavn vi vurderte/har brukt: Kornelia, Alma, Ellie, Elida, Selma, Tuva, Hedda og Johanna.

Om jeg hadde fått gutt hadde det sikkert blitt et av disse navna: Emrik, Henry, Tobias, Magnus eller Karl.

Liker litt gammeldagse navn😊

Anonymkode: a292e...cd5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jentenavn vi vurderte/har brukt: Kornelia, Alma, Ellie, Elida, Selma, Tuva, Hedda og Johanna.

Om jeg hadde fått gutt hadde det sikkert blitt et av disse navna: Emrik, Henry, Tobias, Magnus eller Karl.

Liker litt gammeldagse navn😊

Liker også Viljar og Helmer. Flere jentenavn: Lilly, Lilja og Mie.

Skrevet
On 2/26/2024 at 10:05 PM, AnonymBruker said:

Jeg hadde også bare jentenavn på blokka. Nå etter jeg fikk to gutter har jeg snudd om.
Navn jeg liker: 

- Alfred

- Jens

- Anton

- Martin

- Teodor

- Elling

- Krister

- Peder

- Vilhelm

- Ørjan

- Gustav 

- August

- Magnus

- Viktor

- Sverre

- Torben

- Henrik

- Iver

- Kasper

- Jakob

- Ludvig

- Jørgen

- Jon

- Nils

- Mats

- Aksel

Det jeg liker med disse navnene er at de er sterke, tradisjonsrike, og at det ikke er typisk motenavn. Noen av disse har kommet tilbake i det siste, likevel er de ikke for vanlige.  

Fine!

Anonymkode: 290db...7f6

Skrevet

Henrik, Adam

Anonymkode: 0c676...b73

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 22.05):

Navn jeg liker: 

- Alfred

- Jens

- Anton

- Martin

- Teodor

- Elling

- Krister

- Peder

- Vilhelm

- Ørjan

- Gustav 

- August

- Magnus

- Viktor

- Sverre

- Torben

- Henrik

- Iver

- Kasper

- Jakob

- Ludvig

- Jørgen

- Jon

- Nils

- Mats

- Aksel

Jørgen er det fineste guttenavnet jeg vet ❤️

Anonymkode: dddcf...ad2

Skrevet

Navnene bare kom til oss. Vi snakket sammen og kom med navn vi likte og tenkte litt på dem. Med nr 1 hadde jeg et navn jeg hadde likt i mange år og mannen likte det også, og selv om vi slengte ut flere forslag ble det ganske raskt klart at det kunne ikke være noe annet enn det første alternativet. Med nr 2 fant vi plutselig et helt nytt navn som ikke var vurdert ved nr 1, så nr 2 fikk ikke "restene" av navn etter nr 1, han fikk et helt nytt som vi ikke hadde tenkt på før. Da vi ventet nr 3 var vi derimot tomme for guttenavn og hadde flere på listen som var litt "meh" og ingen vi virkelig falt for, så sånn sett var det praktisk at det var en jente fra der hadde vi jentenavn klart fra første svangerskap. :D Alle har for øvrig helt vanlige navn og ingen av dem har noen gang gått i klasse med eller kjent noen med samme navn så man trenger ikke finne noe uvanlig for at de skal være alene om navnet sitt. :) Hvis du vil ha et guttenavn som ingen på barnets alder heter kan det være lurt å hente navn fra din egen generasjon. Det er nemlig uvanlig å bruke, de fleste går til besteforeldregenerasjonen når de finner navn. Så der har du et lite tips. 

Skrevet

Syns Isak er utrolig fint❤️

Anonymkode: a5352...d26

Skrevet

Enig med deg, ts! Ønsker meg også jenter og én gutt pga navn. Det finnes så mange nydelige jentenavn, men i mine øyne, kun ett guttenavn fint nok til å brukes. 

guttenavn jeg synes er ok, men ikke fine nok til å bruke dem selv: Magnus, Lucas, Filip, Victor, Kristoffer, Andreas, Jonas, Tobias, Erlend, Herman, Oliver, Leo, Sander, Daniel, Emmet, Nathaniel, Mathias, Falk, Heine.

Anonymkode: 4185b...4e0

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 20.39):

Jeg er veldig glad i navnet Brage. Er ikke et populært navn, men er et fint navn som jeg assosierer med å være en fin fyr. 

Anonymkode: 8ab87...b4d

Brage er jo blitt trendnavn nå, så jo, veldig poulært.

Anonymkode: e285a...67c

Skrevet

Liker Benjamin, Mathias og Lukas. 

Anonymkode: 7a916...4ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 17.57):

Enig med deg, ts! Ønsker meg også jenter og én gutt pga navn. Det finnes så mange nydelige jentenavn, men i mine øyne, kun ett guttenavn fint nok til å brukes. 

guttenavn jeg synes er ok, men ikke fine nok til å bruke dem selv: Magnus, Lucas, Filip, Victor, Kristoffer, Andreas, Jonas, Tobias, Erlend, Herman, Oliver, Leo, Sander, Daniel, Emmet, Nathaniel, Mathias, Falk, Heine.

Anonymkode: 4185b...4e0

Ts her

Veldig morsomt at vi ikke er bare enige om at det er enklere å finne jentenavn men den lista di ligner i tillegg mi😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...