Gå til innhold

Leieboer og vond lukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et litt kinkig problem og lurer på om det er andre her med lignende erfaring eller råd. 

Saken er at jeg leier ut et rom i leiligheten min. Nåværende leieboer har bodd her siden august i fjor. For en stund siden ba hun meg om hjelp til å skifte en lyspære, og da jeg gikk inn luktet det helt jævlig der inne selv om vinduene sto oppe. En veldig stram lukt som jeg ikke helt klarer å beskrive, en slags blanding av svette, krydder og et hint av dårlig ånde, selv om jeg vet hun har normal hygiene ... Og når hun er på badet eller kjøkkenet og døra står åpen, siver denne lukten ut i gangen. 

Ser for meg at folk vil snu i døra på visning, at jeg må male hele rommet og vil miste leieinntekt den tiden jeg bruker på dette ... Det jeg lurer på er om dette er grunnlag for å kreve tilbake noe av depositumet når hun skal flytte? Noen med erfaring?

Anonymkode: 4a2ed...129

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsigelse. Si at du trenger rommet selv.

Anonymkode: 9608e...563

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg har et litt kinkig problem og lurer på om det er andre her med lignende erfaring eller råd. 

Saken er at jeg leier ut et rom i leiligheten min. Nåværende leieboer har bodd her siden august i fjor. For en stund siden ba hun meg om hjelp til å skifte en lyspære, og da jeg gikk inn luktet det helt jævlig der inne selv om vinduene sto oppe. En veldig stram lukt som jeg ikke helt klarer å beskrive, en slags blanding av svette, krydder og et hint av dårlig ånde, selv om jeg vet hun har normal hygiene ... Og når hun er på badet eller kjøkkenet og døra står åpen, siver denne lukten ut i gangen. 

Ser for meg at folk vil snu i døra på visning, at jeg må male hele rommet og vil miste leieinntekt den tiden jeg bruker på dette ... Det jeg lurer på er om dette er grunnlag for å kreve tilbake noe av depositumet når hun skal flytte? Noen med erfaring?

Du må jo vente og se om hun klarer å få vekk lukten selv, du kan ikke ta av depositumet fordi det kanskje blir et problem. Men du kan jo prøve å prate med henne om det. 

• Liker 2
Skrevet

Du må jo først spørre henne hva denne lukta er for noe? Kan det være klær eller noe som ikke er blitt vasket eller som ikke lar seg vaske rent? Treningstøy? Har hun sølt noe på gulvet som lager lukt som sur melk?

Eller røyker hun pot? Det lukter som sure sokker, tung søt stram lukt. 

Naboen i huset ved siden av røyker mye dritt og det lukter vondt av alt han eier. Klær, møbler og han. Han er typen til å benekte all lukt selv om alle kjenner lukta, man får håpe hun ikke er slik. 

Dersom det ikke løser seg så er det noe som heter ozon maskin som hjelper på å fjerne lukt. Hvis du ikke kan bruke det må rommet vaskes ned og males. 

Anonymkode: fd293...6ce

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Naboen i huset ved siden av røyker mye dritt og det lukter vondt av alt han eier.

Huff.. Det kan da ikke være noe godt å røyke dritt...?

Anonymkode: 9ae19...da5

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du må jo først spørre henne hva denne lukta er for noe? Kan det være klær eller noe som ikke er blitt vasket eller som ikke lar seg vaske rent? Treningstøy? Har hun sølt noe på gulvet som lager lukt som sur melk?

Eller røyker hun pot? Det lukter som sure sokker, tung søt stram lukt. 

Naboen i huset ved siden av røyker mye dritt og det lukter vondt av alt han eier. Klær, møbler og han. Han er typen til å benekte all lukt selv om alle kjenner lukta, man får håpe hun ikke er slik. 

Dersom det ikke løser seg så er det noe som heter ozon maskin som hjelper på å fjerne lukt. Hvis du ikke kan bruke det må rommet vaskes ned og males. 

Anonymkode: fd293...6ce

Takk for tips med ozonmaskin. 

Det lukter verken sure klær eller pot. Jeg har mistanke om at det rett og slett er leieboerens kroppslukt, da det er samme type lukt man kan kjenne hvis man tar en full buss gjennom visse bydeler i Oslo. Derfor er hele greia et litt vanskelig tema som jeg ikke har lyst til å ta opp før hun flytter ut. 

Skrevet

Sterkt krydderdryss i flertall på alt hun spiser? :klo:  

Anonymkode: 1de56...0d4

Skrevet

Er hun fra Asia eller Afrika?

Anonymkode: a38da...61c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sterkt krydderdryss i flertall på alt hun spiser? :klo:  

Anonymkode: 1de56...0d4

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er hun fra Asia eller Afrika?

Anonymkode: a38da...61c

Sør-Asia. Det stemmer at det lages mye krydret mat, men det plager meg egentlig ikke og forsvinner fort fra kjøkkenet ved bruk av vifte og lufting. Men overrasket over at selve rommet lukter så kraftig ... Jeg har heldigvis ingen egne møbler der inne, men spent på hvordan resultatet blir etter flyttevask ☹️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...