AnonymBruker Skrevet 26. februar #1 Del Skrevet 26. februar Forstå det den som kan her inne (ja, spørsmålet går mest til de med samme evnene). Jeg er såkalt «empat», så føler veldig lett stemninger og energier - også til steder, ikke bare folk (dog sjeldnere). Opplever også at jeg kan ‘læsing’/å lese av energier - noe som jeg tydeligvis blir mer og mer flink på. Tror også ganske sikkert at jeg kan stoppe blod, da dette har skjedd flere ganger (oppdaget det ordentlig etter å ha jobbet i helsevesenet… men ja, skal ikke «skryte» av dette). Kan «føle» andres følelser og ta innover meg f.eks. sykdom, mental tilstand og ulike livsproblemer. Den største evnen er nok synskhet i form av å få opp ganske tydelige bilder i hodet av spesielt ting som har skjedd, kommer til å skje, graviditet, o.l. Det siste året har jeg for første gang fått kontakt med «ånder», enda jeg aldri trodde noe medium lå i meg. Har nok vært alt for redd dette tidligere, da jeg har tidvis sett og opplevd gjengangere/besøkende siden jeg var en liten jente. Vil ikke utlevere så konkret, men kan godt merke besøk, gjennom lukt, hørsel, får opp bilder, «hører» ting, o.l. Nei, det er ikke som å hallusinere, umulig å forklare ordentlig til noen som ikke forstår. Det er jo litt «tabu» å snakke om dette, og jeg er ganske så høyt utdannet innen helse og er helt sikker på at dette ikke er galskap.. spesielt etter så mange år. Det ligger også til min slekt. Men det jeg synes er litt vanskelig, er nemlig å skille mellom seg og sine følelser og stemninger, og omverden. Finner det vanskelig, ja, nesten umulig å ikke «lese»/ta inn mennesker og steder rundt meg, spesielt i en ikke-profesjonell setting. Støter ofte på likesinnede, da vi har en tendens til å kjenne igjen hverandre. Men de fleste sier selv at de ikke har klart å bli mer autonome når det kommer til å stenge seg av og på. Noen som har noen råd her? Man vet jo når man spør eller får tilbakemelding fra andre når man har «spådd»/brukt evnene eller ei, men uten slik kommunikasjon, kan jeg ofte finne den empatiske delen vanskelig å skille fra selvet. Vanskelig å sortere følelser, f.eks. Anonymkode: 243e4...065 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #2 Del Skrevet 26. februar Hvis du er høyt utdanned innen helsevesenet burde du vel ha litt vitenskapelig forståelse, og kan konstruere eksperimenter som utelukker feilkilder her. Anonymkode: 65536...1fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #3 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du er høyt utdanned innen helsevesenet burde du vel ha litt vitenskapelig forståelse, og kan konstruere eksperimenter som utelukker feilkilder her. Anonymkode: 65536...1fe Iom. at jeg også er utdannet i forskning så vil jeg si at det å skulle «konstruere» mentale eksperimenter der man skal få gjort slike evner målbare (og oppfylle den kvantitative eksperimentelle forskningens mange krav) ville blitt nokså vanskelig. Men kunne gladelig stilt som kandidat dersom dette var mer mulig! Ts Anonymkode: 243e4...065 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #4 Del Skrevet 26. februar Anbefaler deg podcasten «Ånd & vitenskap». Du finner den på Spotify. Mange gode episoder der, og der får du svar på mye av det du lurer på. Anonymkode: 16612...505 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #5 Del Skrevet 26. februar For meg har nøkkelen ligget i å ikke forsøke og stenge seg av eller på (jeg føler dette er litt gammeldags på en måte..?), men heller bygge opp to parallelle "øyne". La meg prøve å forklare. Du har jo en del av psyken som er den delen hvor du tar imot all "synsk" og empatisk informasjon. I stede for å prøve å stenge ned eller endre på denne delen, kan du også velge å aktivere et nytt jeg, eller et nytt "øye" som observerer den "synske" delen som tar i mot informasjon/som ikke klarer sette klare grenser mellom jeg og andre osv. Når du gjør dette over tid vil dette nye "øye", øye nummer 2, begynne å plukke opp på så mye mer data angående hva som foregår i disse "grenseløse transaksjonene" i underbevisstheten enn hva du tidligere hadde tilgang til. Det blir på en måte som å aktivere en ørn som bare svever der oppe og observerer og samler data. Den informasjonen og de mønstrene du begynner å plukke opp på vil gjerne være viktige for deg spesifikt (og også andre nære personer i ditt liv), da det typisk vil relatere til din frigjørings/oppvåkningsprosess. Det tar deg gjerne også tilbake i tid og du lærer mer om slekta di/røttene o.l. Det du typisk får innsikt i er ting du trenger forstå/innse/endre for å bli ditt ultimate jeg og komme inn på en vei hvor dine "synske" og empatiske evner går hånd i hånd med dine rasjonelle, logiske og "vitenskapelige" evner. To øyne åpne, ikke bare et. En lag-på-lag-multidimensjonal bevissthet, ikke bare en en-dimensjonal-rett-frem-bevissthet - hvis du forstår hva jeg mener med dette bilde 🙂 Det er derfor jeg tenker at vi ikke bør "stenge av" det empatiske, grenseløse, men heller integrere det tilbake inn i bevisstheten gjennom observasjon og "data-innsamling". Jeg opplever også at nå når jeg har hatt disse to "øynene" åpne over tid (flere år i mitt tilfelle) begynner jeg etter hvert også å åpne det "tredje øye". Dette snakkes det veldig mye om blant mange synske, men min erfaring er at veldig få faktisk har kommet til dette nivået (de tror kanskje de har det, men jeg mistenker at dette ofte er fordi det har blitt litt trendy å snakke om). Jeg har bare så vidt begynt å føle på dette "tredje øye", men jeg lurer på om det som skjer er at begge hjernehalvdelene (hemisfærene) nå kan være aktive på likt og har økt sin evne til å kommunisere med hverandre i real-time. Vanligvis har det ofte vært slik for meg at når jeg går inn i de synske, intuitive evnene og blir der en stund trenger jeg litt tid på å "summe meg" hvis jeg plutselig må gjøre hoderegning eller annen logisk tekning - og vice versa, at jeg noen ganger trenger litt tid for å tune-in til det intuitive dersom jeg er stresset og i hamsterhjul-rett-frem-modus. Nå begynner jeg å merke at alt begynner å flyte sammen mer sømløst på grunn av denne "ørnen" som alltid flyr over og observerer min egen psyke på flere plan. Med dette har bevisstheten min en helt annen evne til å prosessere informasjon raskt. Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg videre. "Ørnen" eller "øye nummer 2" ble på en måte en trapp som ledet til at hjernehalvdelene kunne kommunisere bedre med hverandre. (Man snakker jo ofte om Corpus Callusum som er "nerve-broen" mellom de to hjerne-halvdelene, jeg mistenker at denne styrkes når man jobber med "ørne-observasjonsteknikken"). Så for meg har jeg innsett at jeg ikke vil stenge av, for sannhetene er at da stenger jeg av en elementær del av meg selv og min egen hjerne, den delen som er en og som kan bli ett med alt. Det tar tid og energi å forstå denne delen og la den utvikle seg, men dersom du integrerer den vil det nok kunne tjene deg på sikt! Håper dette var til hjelp (og ikke ytterligere forvirring 😅🥰). Gleder meg også max til disse tema blir mer mainstream og vi finner ut mer om hvordan vi kan drive forskning på dette. Det blir gyldene tider det 💛 Anonymkode: b1a8c...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #6 Del Skrevet 27. februar On 2/26/2024 at 5:35 PM, AnonymBruker said: Iom. at jeg også er utdannet i forskning så vil jeg si at det å skulle «konstruere» mentale eksperimenter der man skal få gjort slike evner målbare (og oppfylle den kvantitative eksperimentelle forskningens mange krav) ville blitt nokså vanskelig. Men kunne gladelig stilt som kandidat dersom dette var mer mulig! Ts Anonymkode: 243e4...065 Men hvis du ikke klarer det må du jo også innse at grunnlaget for å tro på det er nokså skralt. Anonymkode: 65536...1fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #7 Del Skrevet 27. februar Slik jeg ser det er kroppen både din avleser, men også kilden til informasjon om selvet. Det er dette som gjør dette vanskelig. For meg handler det bare om å bli mye mer i kontakt med hva som er mine følelser og sanseinntrykk. Jeg har f.eks skrevet mye dagbok, for meg handlet det rett og slett om å kjenne igjen alle mine egne følelser, og å skille mellom dem. Som å finstemme et instrument. Har også gjort somatiske øvelser og mindfullness. Vende fokus mot det du vet intuitivt, og å lære deg å skille mellom inntrykkene. Kan det være noe for deg? Anonymkode: 93036...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #8 Del Skrevet 27. februar Tenker en tur til fastlegen og eventuelt videre henvisning til psykiatrisk hjelp er på sin plass. Anonymkode: 0b467...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå