Gå til innhold

Økt avføring i spa

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vinterferien hadde vi ei deilig langhelg på spahotell. Det var aldeles nydelig! 

Jeg stusser likevel over en "bivirkning" som jeg opplevde, økt avføring. Flere ganger daglig måtte jeg altså ordentlig på do, noe som er ganske uvanlig. 1-2 ganger OK, men under dette oppholdet så var det nærmere 4-5-6 ganger til dagen. 

Prøvde å søke litt på det store internettet men "økt avføring"+spa ga ikke gode treff, så vender meg til KG-ekspertene og undres hvorvidt noen andre har opplevd lignende? Eventuelt kanskje noen har en forklaring?

Kan økt temperatur ha en påvirkning på systemene? 

Matmessig så har jeg spist noenlunde likt som hjemme.
(Denne neste delen kan skippes. Bare en forklaring på hvordan jeg har spist:
 Det ble riktignok et glass vin til middagen på lørdag, samt 4-5 enheter fordelt utover lørdagen (et glass mimosa til frokosten, et glass musserende i spaet på dagtid, 2 glass vin til middagen også en drink på kvelden). Men vi rørte ikke alkohol hverken onsdagen eller torsdagen (heller ei søndagen). Så ser ikke korrelasjon med alkohol og økt avføring).
Frokosten har vært helt normal med eggerøre, noe bacon, frukt, middagene vært kyllingsalat, skrei, fiskesuppe, burger og and. Normale mengder mat. Hadde dessert den ene dagen, sjokoladefondant. Lunsj har vi faktisk ikke hatt hver dag, ble bare en smoothie den ene dagen, en wrap en dag og den ene dagen hadde vi frokost på rommet hvor vi spiste rester av den til lunsj. Hadde noen nøtter den ene dagen og et bakverk en dag. )

Men fra å gå på toalettet 0-2 ganger daglig hjemme, så har jeg i helgen vært på do opptil 5-6 ganger daglig på spaet. Ikke hatt mageverk, eller luft i magen. Jeg forstår det bare ikke. 

Dette ble jo en fryktelig lang tekst. Men noen som har tanker å dele her?

Anonymkode: 10b50...8cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at spa har fått kroppen til å slappe av og kvitte seg med avfallsstoffer?

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker heller at TS ble «løsere i magen» av uvant bakteriekultur i hotellets kjøkken.

• Liker 3
Skrevet
hohumpf skrev (9 timer siden):

Jeg tenker heller at TS ble «løsere i magen» av uvant bakteriekultur i hotellets kjøkken.

Hadde det vært noe sånt tror jeg faktisk TS hadde klart å resonnere seg frem til det på egen hånd. Det pleier å merkes, og TS har ikke sagt noe som helst om magetrøbbel, tvert imot spesifiserer hun at hun ikke har hatt mageverk eller luft i magen. Da tror jeg nok hun hadde vært obs på løs mage også. 

Anonymkode: 11139...dcc

Skrevet

Hvis du tok boblebad fikk du kanskje massert magen litt og satt i gang noe?

Anonymkode: 967d9...b61

• Liker 3
Skrevet

Kanskje du ble matforgiftet?

Anonymkode: fc21a...5b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...