Gå til innhold

Hvor mange ganger er det egentlig vanlig å spise som normalvektig (om man ikke slanker seg altså)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må spise fire ganger hver dag for å ikke gå i altfor mange timer skrubbsulten, er det helt unormalt om dagen? Så mange av kollegaene mine spiser bare to ganger, noen tre. Skjønner ikke hvordan de klarer seg gjennom dagen da, men vi er jo ulike 😅 Må være deilig å ikke tenke så mye på mat og måltider. 

Anonymkode: 6b975...cdd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg må spise fire ganger hver dag for å ikke gå i altfor mange timer skrubbsulten, er det helt unormalt om dagen? Så mange av kollegaene mine spiser bare to ganger, noen tre. Skjønner ikke hvordan de klarer seg gjennom dagen da, men vi er jo ulike 😅 Må være deilig å ikke tenke så mye på mat og måltider. 

Personlig spiser jeg to( relativt store måltider). I begynnelsen ble jeg sulten men nå er kroppen innstilt på at den får næring 13 og 19🥰

Anonymkode: b4d53...e41

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva man er vant til, jeg spiser 2 ganger om dagen. Har alltid gjort det, fordi jeg sjeldent blir sulten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 4-5 ganger til dagen, pluss snacks innimellom måltider. Spiser sunt for det meste. 

Har BMI på 19. Svimer av om jeg venter for mange timer mellom måltider.

Anonymkode: 25c1b...26b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg spiser 4-5 ganger til dagen, pluss snacks innimellom måltider. Spiser sunt for det meste. 

Har BMI på 19. Svimer av om jeg venter for mange timer mellom måltider.

Anonymkode: 25c1b...26b

Jeg har samme bmi som deg, og spiser som regel to, noen ganger tre, ganger om dagen. Av og til spiser jeg en frukt mellom de to måltidene.

Jeg spiser mellom 12 og 19.30, sånn omtrent. Av og til spiser jeg første måltid senere og siste måltid tidligere, men 12-19.30 er spisevinduet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser to til tre måltider. Av og til frokost, alltid lunsj og middag. Spiser gjerne lunsj 10.30, og middag kl 17. Jeg tar ofte en kopp te rundt kl 14.30. 

Spiser større frokost i helgene, og lunsj og middag blir senere. 

Anonymkode: 55ab9...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var det vanlig med tre til fire måltider om dagen, men nå er det en trend med å kutte ned. De fleste som gjør det, gjør det nok for å spare kalorier, men en del trives sikkert sånn også.

Anonymkode: 9e2dd...2cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser tre ganger om dagen som regel. Jeg tror det kommer ann på hva du spiser og hvor godt sammensatt måltidet ditt er. Brød for eksempel som jeg har inntrykk av at de aller fleste spiser til frokost og lunsj spiser jeg omtrent aldri, jeg spiser derimot alltid gode balaserte måltider med fokus på næringsinnhold rett og slett.. Da er jeg mett lengre og trenger ikke overspise.

Anonymkode: e0788...cae

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste tre ganger før, var i øvre grense for normalvektig (BMI 24). Gikk ned til å spise en gang om dagen og har da fått BMI på 20. Spiser jeg mer legger jeg på meg.

Anonymkode: 5c75c...eae

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser to måltider om dagen. Som regel klokken 12 og 18. Hvis jeg er sulten utover det spiser jeg så klart et måltid til. 

Anonymkode: 63999...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser vanligvis to ganger pr dag nå, avogtil tre. Tidligere spiste jeg fem måltider pr dag.

Som du sier, vi er alle forskjellige. Og minst like viktig : vi spiser ulike mengder til måltidene, og vi har ulik aktivitetsnivå!

I tyveårene måtte jeg ha fem måltider, og ofte noe snack/mellommåltid også, for å ha nok energi, og for å ikke gå ned i vekt. Lå i snitt mellom 3000 og 4000 kcal pr dag for å holde vekten stabil.

Nå bør jeg ikke over 2000 kcal, siden jeg både er eldre og mye mindre aktiv.

Anonymkode: 3e062...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser normalt to måltid.

Men er jeg sulten spiser jeg også frokost, eller et måltid mellom lunsj og middag (hovedmåltidene mine).

Tenker lite på mat, men lytter til kroppen. 

Anonymkode: 8e288...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser 4-5 måltider om dagen. Kunne ikke bare spist to, fordi jeg klarer ikke spise så mye av gangen. Synes det er ubehagelig å bli for mett. 

Spiser frokost, lunsj, mellommåltid i 14 tiden, Middag, og noen dager kveldsmat (spørs om jeg trener eller ikke) 

Anonymkode: 3d61c...ac4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser to måltid. Lunsj kl 11(500kcal) og middag(med snack/dessert) kl 17(1200kcal). Og jo jeg tenker på mat HELE tiden, og er sulten HELE tiden. Må holde meg til to måltider for å kunne spise litt ekstra for å føle meg litt mettere til de måltidene.

Anonymkode: f6935...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må spise små og mange måltider om dagen for ikke å bli fysisk dårlig. Spiser frokost, lunsj, middag, dessert og noe til kvelds, pluss flere mellommåltider i mellom. Kanskje 7-8 ganger for dagen? Jeg spiser nesten konstant, og har kontorjobb som tillater det, så ikke godt å si.

Har nok kanskje en BMI på 19.

Anonymkode: a11d3...dd3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ingen fasit på dette!

Alle har sin egen oppskrift.

Jeg kan spise alt fra 1 til 5 måltider. Det er totalen som er viktigst.

Anonymkode: 4c35c...568

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser 5 måltider om dagen. Må dette for å få i meg nok og holde energien oppe. Klarer ikke spise så mye av gangen, så hadde aldri gått for meg å spise bare to måltider per dag.

Anonymkode: 591ed...2da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Folk er forskjellige. Du må finne ut hva som fungerer for deg og bruke mindre energi på hva andre gjør. Og ikke tro alt folk sier, overdrivelser pleier å sitte løst. 

Anonymkode: 565f6...f56

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...