AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #1 Skrevet 26. februar 2024 Hei! jeg kom hjem fra jobb i dag og åpnet en boks med våtfor til kattene mine (de er sære, og liker bare Gourmet Gold fra purina). De satt i gang å spise og da jeg rengjør boksen ser jeg at den gikk ut i november 23! De rakk å spise litt over halve boksen før jeg la merke til det. Den luktet som normalt, og så normal ut. Kan dette være noe farlig? Eller er «det verste» som kan skje oppkast og diaré? Anonymkode: ea29b...264
Gogglebox Skrevet 26. februar 2024 #2 Skrevet 26. februar 2024 Neida, det går nok helt fint. Det forringer bare smaken evt. Det verste som kan skje er som du sier at de blir litt dårlige i magen. Også er de nok litt fornærmet for at de ikke fikk spist opp maten sin.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #3 Skrevet 26. februar 2024 Gogglebox skrev (1 minutt siden): Neida, det går nok helt fint. Det forringer bare smaken evt. Det verste som kan skje er som du sier at de blir litt dårlige i magen. Også er de nok litt fornærmet for at de ikke fikk spist opp maten sin. Tusen takk for svar. Blir jo så bekymra for dissa smådyrene som ikke kan si i fra. De har spist litt tørrfôr og godbiter etterpå, så regner med at de ikke er noe ugne eller noe. De oppfører seg normalt, så da håper jeg det går bra. Ts Anonymkode: ea29b...264 1
Gogglebox Skrevet 26. februar 2024 #4 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for svar. Blir jo så bekymra for dissa smådyrene som ikke kan si i fra. De har spist litt tørrfôr og godbiter etterpå, så regner med at de ikke er noe ugne eller noe. De oppfører seg normalt, så da håper jeg det går bra. Ts Anonymkode: ea29b...264 Katter er ganske sensitive på lukt og mat som potensielt kan være farlig, så jeg tenker de hadde sagt fra på sin måte om det var noe galt. (som i at de hadde luktet veldig på maten og vært skeptiske, eller latt være å spise den) Særlig når de er kresne på mat fra før av. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #5 Skrevet 26. februar 2024 Gogglebox skrev (4 minutter siden): Katter er ganske sensitive på lukt og mat som potensielt kan være farlig, så jeg tenker de hadde sagt fra på sin måte om det var noe galt. (som i at de hadde luktet veldig på maten og vært skeptiske, eller latt være å spise den) Særlig når de er kresne på mat fra før av. Sant. Også må jeg huske på alt de kan få i seg ute som jeg ikke vet om. Men da har jeg lært å dobbeltsjekke nestegang, og sendt en Mail til butikken jeg kjøpte den fra så de kan sjekke hylla. Igjen, tusen takk for svar (og litt hjertero). Ts Anonymkode: ea29b...264
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #6 Skrevet 26. februar 2024 Boksemat er "best før" ikke "siste forbruksdag". Uåpnet hermetikk er holdbar i flere år etter dato. Anonymkode: adf8e...abb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå