Hoppetaujenta Skrevet 26. februar 2024 #1 Del Skrevet 26. februar 2024 Så ofte har jeg kviet meg for å sette meg i stolen og droppet bestilling grunnet en veldig pratetrang på damene i salongen, men nå kan en velge pratefri klipp og det håper jeg alle salongene tar til seg. Vi er mange som bare vil snakke om frisyren vi vil ha og ting som har med klipp å gjøre og så blir det stille for resten. Slå gjerne av reklameradio i bakgrunnen også, så blir det virkelig en stille, avslappende stund med hårbehandling/massasje...akkurat som jeg helst vil ha det. Hallejula! https://www.dagbladet.no/mote-og-livsstil/na-vil-folk-ha-stilleklipp/81024825 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #2 Del Skrevet 26. februar 2024 Mens noen liker å skravle hos frisøren. Ensomme folk f.eks ser dette som et gode å ha noen å snakke med en stakket stund. Anonymkode: 4ebf8...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane Rikke Skrevet 26. februar 2024 #3 Del Skrevet 26. februar 2024 Jeg snakker med frisøren min i tre minutter om hår og frisyre, og så drar jeg frem en bok og holder nebb til han er ferdig. Fungerer utmerket! (Har sagt det til han da, han var såre fornøyd med dét. Sikkert like lei selv..). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #4 Del Skrevet 26. februar 2024 Jeg har aldri måttet prate til frisøren når jeg har vært der? Har bare satt i øreplugger og hørt på podkast mens frisøren gjør jobben sin og hva som skal gjøres er avklart på forhånd. Lurer frisøren på noe, så gir han tegn til at han lurer på noe. Anonymkode: 49626...3d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #5 Del Skrevet 26. februar 2024 Min nabo har aspergers og er frisør. Hun er en hyggelig dame og dyktig i faget sitt. Hun er derimot ikke veldig god på/ komfortabel med small talk. Hun har veldig mange faste kunder, og jeg tipper at noe av grunnen er at hun ikke skravler så fælt 😅 Anonymkode: a3d92...00c 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 26. februar 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mens noen liker å skravle hos frisøren. Ensomme folk f.eks ser dette som et gode å ha noen å snakke med en stakket stund. Anonymkode: 4ebf8...ba4 Det står på nett at en kan velge selv med eller uten skravling. Samme prisen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #7 Del Skrevet 26. februar 2024 Nå er det ganske stygt å si at frisørene er pratetrengte da, kan være de setter pris på å slippe å prate, som om du som kunde er så spennende. Det er bare det at det har vært en del av jobben deres å prate med kunden. Tenker det er like mye for frisørene sin del. Anonymkode: eef07...1d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #8 Del Skrevet 26. februar 2024 Det la jeg merke til da jeg skulle bestille time i november 😅 Tipper det er mange kunder og frisører som setter pris på å droppe small-talken! Anonymkode: 87653...036 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. februar 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 27. februar 2024 Jo, frisører er også forskjellige. Jeg gikk i starten til en stor salong og jeg syns det vrimlet av frisører og kunder. Jeg fikk heldigvis en stille frisør som snakket om hår og hva jeg ønsket og var veldig fornøyd med det, men da denne etter en lang stund begynte for seg selv og fikk fire damer til i sin salong, da pratet hun plutselig som en foss; lurte på hva jeg skulle til helga, om jeg var gift og hadde unger...alle slike hverdagslige ting som jeg ikke var interessert i å snakke om og det fortsatte de neste gangene jeg trengte klipp, så nå har jeg gitt litt opp og det er lenge siden jeg har fått skikkelig stell i en salong, kun fordi jeg kvier meg til tvangssosialisering. Visse dametyper snakker seg i mellom også, mens de holder på med kunder. En gang i en annen mindre salong på et lite sted virket det som om alle, både kunder og frisører, hadde en nyhetssentral og de visste alt om alles liv og jeg kaller det kort og greit for en sladdersentral...jeg setter ikke pris på situasjonen. Håper frisører leser denne tråden og sprer den videre. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 29. februar 2024 #10 Del Skrevet 29. februar 2024 Jeg kan ikke fordra å bli «forhørt» av fremmede, så jeg unngår situasjoner der jeg kan oppleve dette. Det er mange år siden andre enn en venninne har klippet meg. Men jeg kunne tenkt meg en «stille» salong 🙂 Men her hvor det stort sett er bare én frisør pr. salong, går nok ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå