Gå til innhold

Beroligende til stresset hund (lang biltur)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe beroligende middel for hunder som hjelper for hunder som stresser, men ikke nødvendigvis er redd? Jeg har en hund på 10 år som stresser når hun er med i bil. Når det kun er korte turer er ikke dette et stort problemen, men jeg ser hun ikke har det så kjekt når det er snakk om bilturer på flere timer. Hun virker ikke redd eller kvalm. Hun er nokså rolig og spiser gjerne godbiter, men peser mye og klarer ikke å legge seg ned og slappe av. Jeg har prøvd feromoner (Adaptil spray), men kunne ikke se at dette hadde en merkbar effekt. 

Anonymkode: c2c7d...b75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det finnes. Min hund får en medisin som heter Tessie. Gis på bilturer for å hjelpe mot stress. Jeg synes den har god effekt. 

Anonymkode: a3ca4...4a4

Skrevet

Har dere snakket med veterinær om å prøve bilsyketablett? Jeg har tenkt til å høre med de om det, rett og slett fordi de kan bli bilsyke uten å spy

Anonymkode: fc481...02a

Skrevet

ADAPTIL spray fungerte veldig bra på min hund, er vist det hormonet tispa skiller ut for å få valpene til å roe seg. Fås på dyrebutikk, noen dusj i buret 5 minutter før kjøretur. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...