Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker hjelp fra dere erfarne mammaer (og andre med gode innspill).

Vi har en 2-åring som har begynt å få veldig langt hår. Vi klippet ham litt med saks og hårklippemaskin da han var rundt 1 år og det gikk greit. Han tolererte det den gangen. Nå er håret både tykt og langt. Han misliker det meste som har med hår å gjøre, gre, vaske og klippe det. Klippingen er verst, det er verre enn både øyedråper og stikkpille på en gang. Vi skulle så klart fortsatt å klippe ham fra han var 1 år gammel. Men nå har det dessverre blitt sånn. Noen som har noen tips til hvordan man kan klippe en 2-åring uten at det ender i hysterisk grining? Vi har prøvd ipad, iskrem og diverse "belønninger". Han var med til frisøren da jeg ble klippet forrige gang, så han vet at det ikke er farlig å få klippet håret. Han bare vil ikke bli klippet selv. 

Anonymkode: 907cf...0a6

Skrevet

Dette er veldig banalt, men hva sier han hvis du spør om lov til å klippe? :) Kan du klippe mens han sover?

Anonymkode: 684ec...6a2

Skrevet

Har du prøvd å la han velge belønning selv? 

Ipad og is har funket sånn tålelig greit her, noen ganger i kombinasjon med "saueklipping", altså klippe så fort jeg klarer før ungen blir for hysterisk. Han som hatet klipping mest av mine hadde krøllete når, så det var heldigvis ganske lett å klippe 😅

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette er veldig banalt, men hva sier han hvis du spør om lov til å klippe? :) Kan du klippe mens han sover?

Anonymkode: 684ec...6a2

Han sier "Ikke klippe seg! Neinei!". Han vil ikke at jeg skal kose ham i håret fordi han muligens har litt sensitiv hodebunn? Og fordi jeg tok håret hans gjennom fingrene forrige gang jeg klippet luggen hans. 

Kunne muligens klippet ham mens han sover, men det tar ikke bort frykten hans, da. 

Skrevet

Vi bruker maskin på toåringen vår, mannen som fikser :) sønnen vår var også redd for saks, trodde vi skulle klippe han i ørene😅 men tv + maskin funker her! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ønsker hjelp fra dere erfarne mammaer (og andre med gode innspill).

Vi har en 2-åring som har begynt å få veldig langt hår. Vi klippet ham litt med saks og hårklippemaskin da han var rundt 1 år og det gikk greit. Han tolererte det den gangen. Nå er håret både tykt og langt. Han misliker det meste som har med hår å gjøre, gre, vaske og klippe det. Klippingen er verst, det er verre enn både øyedråper og stikkpille på en gang. Vi skulle så klart fortsatt å klippe ham fra han var 1 år gammel. Men nå har det dessverre blitt sånn. Noen som har noen tips til hvordan man kan klippe en 2-åring uten at det ender i hysterisk grining? Vi har prøvd ipad, iskrem og diverse "belønninger". Han var med til frisøren da jeg ble klippet forrige gang, så han vet at det ikke er farlig å få klippet håret. Han bare vil ikke bli klippet selv. 

Noen bare er sånn. 2 av mine kunne avledes, men det ene barnet måtte vi bruke alt av triks på. Satt i høystol foran tvn med pad i fanget og en forelder underholdt og avledet oppmerksomheten mens den andre klippet. Selvsagt is som belønning etterpå. 

Anonymkode: f77dc...cb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...