Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 14, og kjenner jeg nesten blir stressa over alt baby egentlig trenger. Når begynte du å handle inn? Angret du på at du ikke begynte tidligere? Har ikke kjøpt noe enda, hadde tenkt til å vente nærmere fødsel, men når jeg ser hvor mye som trengs tenker jeg at det kan være en fordel å fordele utgiftene litt🙈 Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: ca97f...dcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen trenger veldig lite 😊 

Du kan enten begynne eller spare ;)

Skrevet

Begynte da jeg visste kjønnet på babyen. Babyer trenger ikke mye. Handlet det meste på finn, og noe fikk vi. 

Anonymkode: 6dd52...519

Skrevet

Babyer trenger veldig lite.. En plass å sove, omslagsbodyer, strømpebukse/bukser med bein, teppe, bilstol, vogn. 

Handlet ingenting før passert uke 30. Kjøpte 80% brukt. 

Anonymkode: 964ee...85f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Begynte etter OUL, synes det var helt passe 😊 Kan være ventetid på noen ting, f.eks hvis du vil ha en bestemt farge på vogn etc, så lurt å være ute i litt god tid!

Skrevet

Kom over denne listen og synes det var mye jeg da😅

ts

IMG_3604.png

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ts

IMG_3604.png

Husk at dette er en liste fra en butikk som jo tjener på at folk kjøper mest mulig 😊 Synes ikke det var så lett å lese, men mye av det trenger man ikke med en gang, og enkelte ting trengs ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 30cab...385

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg begynte å handle inn etter oul. Men vi arvet mye etter min bror, så fikk ganske mye på én dag. Kjøpte ellers mye på salg, f.eks Black friday og nyttårssalg. Det tror jeg var lurt. Så du kan jo allerede nå se etter gode tilbud selv om det er lenge til fødselen.

Anonymkode: 58bc4...d2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

IMG_3604.png

Har to barn og har bare brukt 7 ting fra denne listen. Da regner jeg ikke med klær, men det bruker vi også lite av. 

Denne og andre slike lister er 50% kjekt å ha og 40% salgstriks med ting du ikke får bruk for og 10% nødvendigheter.  

Mitt første barn hadde vi faktisk aldri trengt å kjøpe vogn til. Hun lå ikke et sekund i vogn før hun fikk trille når hun var 1,5 år. 

Baby nummer 2 sover veldig godt i vogn. 

Har hatt badebalje men kun brukt den to ganger. Vi bader baby i badekaret med storesøster eller dusjer henne når vi dusjer.  

Vi har skrudd av siden på en ikea sprinkelseng og bruker den som bedsidecrib. Så en dyr bedside som kun tåler vekt opp til 10 kg er idioti å kjøpe. 

Aldri hatt stellebord, for det er utrygt når jeg plutselig må hente en bleie i skap eller ta vann fra vasken. Har alltid hatt stellematte på gulvet og begge ungene elsker å ligge der pga varmekabler i gulvet. 

Anonymkode: 4e6dd...41b

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte relativt tidlig for å spre det utover og slippe å stresse.. kjøpte også det meste på finn så da er det jo greit å ha litt tid til å vente på no bra og ha søk gående.

Husker ikke akkurat når jeg startet.. eller ordinær ultralyd kanskje?

Føler det er ganske mye å kjøpe inn jeg, hvis man ikke ønsker å være minimalistisk som som de over her. Det er jo litt smak og behag.

Anonymkode: 548a0...d3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er i uke 14, og kjenner jeg nesten blir stressa over alt baby egentlig trenger. Når begynte du å handle inn? Angret du på at du ikke begynte tidligere? Har ikke kjøpt noe enda, hadde tenkt til å vente nærmere fødsel, men når jeg ser hvor mye som trengs tenker jeg at det kan være en fordel å fordele utgiftene litt🙈 Hva er deres erfaringer?

Jeg var litt sen. Fødte en mnd for tidlig. Ventet på en lønning på mandag. Natt til søndag fikk jeg baby. Så hadde 0 klær til baby når vi kom hjem. Men fikk et par barselgaver på sykehuset. Vi kom hjem litt sent på 16 mai. Så måtte forte meg å handle når jeg kom hjem. Ikke optimalt det liksom. Så iallefall litt før det 🤣

Anonymkode: 0626b...5ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 14.10):

Når jeg vet kjønn så begynner jeg med klær. 

Mellom uke 30 og 32 ordner jeg med seng, stellebord med utstyr, vogn, sengetøy, bilstol og andre ting alle babyer må ha.

Etter babyen er født ser jeg an behovet for bæresjal, vippestol, babygym og andre koselige ting. 

Jeg hadde ikke tenkt til å ha flere barn så jeg har solgt unna det meste, så ut fra tidligere erfaringer så deler jeg opp kjøpene mine slik. 

Anonymkode: 05039...bf2

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg begynte etter OUL en gang. Men mye ventet vi med til siste liten og en del kjøpte vi etter at baby ble født. Fordelen med å handle før fødsel var at man hadde bedre tid og kunne lete etter ting brukt, høre med familie og venner om de hadde noe å selge eller gi bort, gjøre research på hva man ville ha, handle på salg. Fordelen med det vi handlet litt etterhvert var jo at da er baby der og du ser behovene litt bedre. Og en del ting har man kanskje fått i barselgave. Men følte alltid det var mer stress å få handlet etter baby kom.. Og noen ting er jo fint å ha på plass. Feks vogn, bilstol, seng, stelleplass. Jeg var og glad vi hadde en elektrisk pumpe klar hjemme og en flaske og litt ferdig NAN siden vi trengte det med en gang og jeg ikke ønsket å være alene hjemme med baby et sekund første døgnet, var så stressa :D

Anonymkode: 9c9ff...f6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...