Gå til innhold

Du som er uføre) sende barn i barnehage ? Vinterferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er uføre alene mor og har sendt barne mitt i barnehagen. Barnet har hatt ferie før ei uke.  Der vi fant på forskjellige aktivitet og har kost oss..

Idag var det kanskje 5 barn i avdelingen til barnet der vennene til barnet ikke er tilstede og har fri.  

Dere som er uføre og må leve med smerter leverer dere barnet I barnehagen ? Eller har dere barnet hjemme. 

Anonymkode: d5926...1e3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er bare ufør, altså

Anonymkode: c8823...a5c

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvis du har mulighet, hold barnet hjemme. Bemanningskrisen er verre enn noengang. Hos oss går det RS virus, korona, influensa og runde på runde med oppkast.. Jeg ligger hjemme med runde 5 med spysyken, er SÅ nær ved å si opp hele jobben. Hold ungene hjemme, sånn at sykdomspresset gir seg.

- barnehage ansatt. 

Anonymkode: 8bd96...de6

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Hold ungene hjemme så ofte du kan. 

Anonymkode: 5b913...a94

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Skulle tru at den som er ufør sjølv veit at det heiter ufør og ikkje uføre. (Om du er i eit uføre, er det noko anna.)

Men du har rett til sjølv å bestemme om du leverer i barnehagen sjølv om det er vinterferie. Det har jo ingenting å bety for den som er ufør, om nokon andre har vinterferie. Rart at det er så mange som har fri i vinterferien, egentlig. Det er jo mange som har vanlige jobbar og ikkje kan ta fri!

Kanskje er det like bra å vere ein av 5 barn på avdelinga, så blir det rolige dagar for dei som er der.  Så om du legg inn fridagar for barnet andre dagar enn i vinterferien, vil det redusere trykket også dei andre periodene. Det trur eg barnehagetilsette vil sette pris på.

Endret av Fjaselina
  • Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du har mulighet, hold barnet hjemme. Bemanningskrisen er verre enn noengang. Hos oss går det RS virus, korona, influensa og runde på runde med oppkast.. Jeg ligger hjemme med runde 5 med spysyken, er SÅ nær ved å si opp hele jobben. Hold ungene hjemme, sånn at sykdomspresset gir seg.

- barnehage ansatt. 

Anonymkode: 8bd96...de6

Det er IKKE barneforeldres problem hvis barnehage sliter méd bemanning. De betaler for en tjeneste.

Anonymkode: 4f17d...398

• Liker 34
  • Nyttig 11
Skrevet

Ville valgt det som var best for barnet og meg. Har barnet det fint i barnehagen, og jeg færrest symptomer med muligheter til å hvile litt ville jeg sendt barnet i barnehagen, men kanskje kortere dager.

Det finnes ikke noe fasitsvar for hva som er riktig for alle, så du må finne ut hva som passer best for dere. Hva som passer best for barnehagen eller de ansatte der ville jeg ikke vektlagt i vurderingen.

Anonymkode: ed5b4...65e

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Sendte de i bh. Hentet leverte litt senere og hentet tidligere. Mest fordi de ville selv iht leking med andre. De de hadde kontakt med på fritiden, var på ferie. Så de ønsket ikke være hjemme selv

Anonymkode: c749d...69a

• Hjerte 1
Skrevet

Holder hjemme i alle ferier, MEN jeg har en mann som kan ta halvparten av belastningen. Du må rett å slett vurdere formen din tenker jeg. 

Orker du være hjemme en hel uke med barnet? Er du i form til å finne på aktiviteter og leke? 

Eventuelt kan du jo levere barnet i barnehagen noen dager, og ha fri noen dager, eller levere barnet noen timer hver dag? 

Anonymkode: d9023...487

• Liker 5
Skrevet

Regner med dette er en ny la oss drite på uføre alenemødre tråd?

Barnehagen har ikke vinterferie. Det er valgfritt. Skolen har vinterferie.

Det har nettopp vært juleferie og nå er det snart påskeferie. Dette går fint.

Anonymkode: 387c2...4c3

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er uføre alene mor og har sendt barne mitt i barnehagen. Barnet har hatt ferie før ei uke.  Der vi fant på forskjellige aktivitet og har kost oss..

Idag var det kanskje 5 barn i avdelingen til barnet der vennene til barnet ikke er tilstede og har fri.  

Dere som er uføre og må leve med smerter leverer dere barnet I barnehagen ? Eller har dere barnet hjemme. 

Ja leverer i bhg, men ikke fulle dager. Leverer litt senere og henter litt tidligere.. 

Anonymkode: 232a0...10a

• Liker 2
Skrevet

Holdt 4 åringen hjemme, siden hun ville ha vinterferie slik som søsknene. Da hun var yngre var hun i barnehagen noen dager og hadde fri noen. 
jeg ser an formen min og været i ferier. Nå krever hun jo mindre av meg også og kan underholde seg selv litt

Anonymkode: 15362...702

• Liker 2
Skrevet

Jeg har mini hjemme i ferieperioder og perioder hvor jeg vet det er lite bemanning. Da er det mye hyggeligere for barnet å være hjemme :) 

Er nok av barnehagedager å ta av likevel, både for barnet til å sosialisere og for å holde på med mitt (er ufør pga jeg er autist så sliter med en del eksekutive funksjoner og rigiditet)

Anonymkode: e8a75...aeb

• Liker 1
Skrevet

Barna sendes i barnehagen og på sfo med god samvittighet. Jeg er ufør fordi jeg er syk. Ikke fordi jeg syns det er morsomt. 

Ble jeg ufør etter barna ble født. Så kan ikke angre på fødselen akkurat 😉 

Barna koser seg og de får litt kortere dager. Her hjemme måtte de har underholdt seg selv siden jeg er sengeliggende. 

Anonymkode: 47692...edf

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Er ufør selv, men har ikke smerter. Mer konjukiv svikt her i gården.

Var vinterferie her forrige uke, og sende han i bhg ja. Men det var fordi han hadde vært mye borte i mnd som Var før pga sykdom, og slet med å komme tilbake til bhg igjen.

Vi skulle egentlig reist bort noen dager til familien, men siden han slet så mye med å komme tilbake til bhg så anbefalte bhg at vi utsatte det, så han kunne bli vant til å være der igjen.

Anonymkode: bc6e6...3ca

Skrevet

Jeg er ufør. Og jeg sendte min sønn i barnehagen fordi han blir sur og gretten når han går for mangen dager uten å være i barnehagen.  Han elsker å være i barnehagen og trasser aldri når vi er der. Så da lot jeg han få være der å kose seg så kan vi kose oss sammen når han kommer hjem og i helga☺️

Anonymkode: b6c46...268

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Vinterferie er jo ikke en ting i barnehage? Har du andre barn som er hjemme fordi de har vinterferie ville jeg holdt bhg-barnet også hjemme. Men hvis det kun er bhg-barnet så ville jeg ikke tenkt på vinterferien som annerledes enn annen uke egentlig, her hos oss var det ikke så mange borte fra småbarnsavdelingene iallfall, nesten alle barna var der.

Generelt så må du jo se an egen form og barnets trivsel i barnehage. Jeg ville tilstrebet korte dager og hatt barnet hjemme iblant og spesielt når det går mye sykdom og sånn om jeg ikke jobbet. Men det er jo stor forskjell på funksjonsnivået til uføre så det kommer jo an på såklart.

Anonymkode: 8f734...429

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er sykemeldt og de dagene jeg er for syk så er barna i barnehagen. Det er bedre enn å se mamma hvile hele dagen

Anonymkode: 7141e...176

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker at de som er ufør, er jo ufør for en grunn. Bedre å ha barnet i bhg noen timer og heller ha overskudd på ettermiddagen. 

Og det er heller ikke så stas å "bare" være hjemme for barnet.. Da kan det være bedre å ha sine faste rutiner og venner i bhg.. 

Anonymkode: c497a...26a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er IKKE barneforeldres problem hvis barnehage sliter méd bemanning. De betaler for en tjeneste.

Anonymkode: 4f17d...398

Nei, det er ungene deres problem. Det er de som må leve livene sine i dette kaoset 😞

Anonymkode: 31640...619

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...