Gå til innhold

Vasker dere alltid over brukte møbler dere kjøper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som seng, sofa, lenestol i stoff?

Anonymkode: 99e10...bf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper aldri bruktmøbler i stoff. Stor fare for veggdyr og da har du ødelagt hele hjemmet ditt. 

må du, vask, og minst steame møblene tre ganger. Hadde aldri tatt sjansen, men hver sin smak…

Anonymkode: 0c970...714

• Liker 1
Skrevet

Nei, aldri. Andres bakterier og basiller herder meg og styrker immunsystemet mitt.

Anonymkode: 9f973...1af

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sluttet kjøpe brukte møbler i stoff. 
Har ikke vasket brukte sofaer jeg har kjøpt tidligere. 
Seng har jeg aldri engang vurdert kjøpe brukt. 

Anonymkode: ae02e...b12

Skrevet

Det vaskes å terrassen før det tas inn. Ved å vaske de får jeg ikke bare bort andres rester, men det føles raskere som mitt.

Anonymkode: 2bd07...4fd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. Jeg er fullstendig blottet for hygienehysteri. Vasker skitne ting. That's it. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, skrubber nøye, gjerne i et par runder!

Er det avtagbart trekk går det i vaskemaskin.

Seng ville jeg aldri kjøpt brukt.

• Nyttig 1
Skrevet

Å vaske med tepperens maskin er vel bedre enn vaskemaskin?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å vaske med tepperens maskin er vel bedre enn vaskemaskin?

Ts

Ingen av de to får bort veggdyr, om det er din uro.

Og å sammenligne vaskemaskin og tepperens er noe absurd. Du kan ikke putte en sofa i en vaskemaskin, men du kan bruke tepperens på dens overflate. Likedan får du ikke et helt gulvteppe inn i maskinen, men tepperens duger.

Er tingen liten nok til å kastes i maskinen? Da er den også trolig så liten at en tepperens vil være upraktisk. Å tepperense en pyntepute, feks, fremstår absurd og upraktisk. Det samme gjør å tepperense et dynetrekk.

Og svaret på «vasker du ting» avhenger helt åpenbart av livssituasjon. Bor du i kollektiv med fremmede er risikoen for å dra inn «ting» noe du trygt kan ignorere. Du har så mange naboer og samboere at du kan regne alt inventar som like rent eller skittent som en hver ting kjøpt brukt. Leier du møblert leilighet eller kjøper du seng med madrass på Finn? Det går på ett ut. Inkluderte møbler og brukte møbler er begge like mye utenfor din hygieniske kontroll. 

Men så blir du eldre, du eier egen bolig. Det er kanskje bare deg og samboer der, og risikoen for «ting» i brukte møbler stiger retning eller over det uakseptable. 

Men hvordan enn du snur og vender på det er ikke den sofaen fra Finn verken mer eller mindre ekkel enn den sengen du betaler dyrt for på the thief. Begge er brukte - begge har vært brukt til ting utenfor din kontroll. Folk som sier de «aldri!» ville finne på å bruke brukte møbler i stoff forteller ikke sannheten, de forteller sin versjon av virkeligheten. Som er usann.

Anonymkode: c5045...51a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...