Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp til å avgjøre en diskusjon. Vi har en onkel som er enslig(aldri vært gift) og har ingen barn. Foreldrene er død. Han er en av fire i søskenflokken. Hvordan blir fordelingen av arv når en av søsknene er død? Jeg mener den blir fordelt på de to søsknene som er i livet men andre mener delen til det søskenet som er død skal fordeles på hennes barn. Hva er rett? Har prøvd å søke men finner ikke noe.

(Beklager eventuelle skrivefeil,så trenger ingen kommentarer på det. Dysleksi.)

Anonymkode: 1b9e1...d29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arven går videre til hennes barn. Du tar feil 

Anonymkode: 50d17...35c

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Arven blir delt i tre. For den avdøde søsteren blir hennes tredel delt mellom barna 

Anonymkode: 9b113...971

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Han kan ha skrevet testamente. Uten livsarvinger kan han testamentere fritt. 

Uten testamente blir boet delt i tre, og barna til søsteren som ikke lever lenger deler hennes del av boet.

Anonymkode: fe47e...0fd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trenger hjelp til å avgjøre en diskusjon. Vi har en onkel som er enslig(aldri vært gift) og har ingen barn. Foreldrene er død. Han er en av fire i søskenflokken. Hvordan blir fordelingen av arv når en av søsknene er død? Jeg mener den blir fordelt på de to søsknene som er i livet men andre mener delen til det søskenet som er død skal fordeles på hennes barn. Hva er rett? Har prøvd å søke men finner ikke noe.

(Beklager eventuelle skrivefeil,så trenger ingen kommentarer på det. Dysleksi.)

Arven deles først på 3. En del til dere som barn,  en del til hver av gjenlevende søsken.  Den delen som går til dere av avdød søsken, deles på dere igjen. 

Si onkle heter per. Og da uten barn.  Har tre søsken ola, kari og lise. 

Arven deles da opp i tre like deler.

Lise er død og har 3 barn. Hennes del deles på da på 3 til hennes barn.  

Anonymkode: 9b092...af1

Skrevet

Tusen takk for svar.😊Til informasjon så er det min mor som er død,så er ikke ute etter penger jeg ikke har rett på.

Skrevet

Arvetavlen

Anonymkode: f5b04...d44

Skrevet

Men som sagt. Han kan ha skrevet testament. Da er det ikke sikkert dere får noe som helt. 

Anonymkode: bc7d4...4f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...